Gezondheid alle pijlers

vasten in combinatie met antidepressiva?

13-04-2011 18:29 19 berichten
Hallo,

sinds een jaartje slik ik antidepressiva. Nu wil ik graag een week vasten maar lees op internet dat het wordt afgeraden tijdens medicijngebruik.

Tja, kan dan niemand vasten die medicatie gebruikt? het gros van de mensheid gebruikt tegenwoordig toch medicatie?

nu ben ik dus benieuwd of jullie of mensen in je omgeving hebben gevast terwijl ze medictie slikten en wat waren de ervaringen daarvan?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je vasten dan? En wat versta je daaronder?
Ik zou niet gaan vasten terwijl je in een depressie zit. Als je echter al jaren die medicijnen slikt en je blijft er stabiel onder dan lijkt het me niet zoveel kwaad te kunnen. Heb zelf twee keer een periode antidepressiva geslikt, maar ik zou het niet in m'n hoofd gehaald hebben om m'n lichaam ook nog eens door de mangel te halen.
Mijn AD hoefde ik niet in te nemen net na het eten ofzo, dus zou niets uit moeten maken lijkt mij. Snap alleen niet zo waarom je zou willen vasten?
Altijd overleggen met de arts. De boorgeschreven dosering is nl bedoeld voor iemand die de hele dag normale hoeveelheden eet.

Maar ik zou het vasten ook afraden. Als je psychisch al niet zo stabiel bent weet je niet wat dat vasten met je gaat doen.
ik denk al langer eraan om te gaan vasten.

Het lijkt me lichamelijk erg prettig om mijn lichaam goed te reinigen. Ik hoop hier een fit gevoel van te krijgen

een kennis van mij vast ieder jaar en heeft hier goede ervaringen mee. Wel bereidt ze het goed voor, eerst afbouwen van caffeine en alcoholgebruik en dan 7 dagen niet eten maar wel thee drinken en groente en vruchtensappen van Demeter.

Maar nu lees ik dus dat het wordt afgeraden. is dit echt zo of willen ze geen eventuele schadeclaims aan hun broek?

momenteel ben ik al een half jaartje niet meer depressief, voel me prima. de medicatie is om terugval te voorkomen zeg maar.
Vasten is niet goed voor je lijf! Met of zonder medicijnen, je lichaam wordt er niet door gezuiverd maar juist erg in de war gebracht door het plotse tekort aan voedsel. En daarna... is je stofwisseling van het pasje af en kom je vaak aan.... En fitter voelen? Wat denk je zelf?

Ik zou er niet aan beginnen. Zonder pillen niet, met pillen niet.
Met vasten reinig je je lichaam niet, dat is een fabeltje en fit wordt je er oook al niet van, in tegendeel zelfs.

Het effect is vooral dat je denkt dat je van binnen schoon wordt, maar dat kan het lichaam gewoon helemaal zelf.
Als je de medicatie als 'onderhoudsdosis' gebruikt zou het moeten kunnen. Maar ik denk dat iemand die een aanleg heeft voor depressie niet dat soort dingen moet proberen. Het hongergevoel in het begin is volgens mij funest voor je gevoel van well-being. Dit is slechts mijn mening hoor. Ik ben heel voorzichtig ermee.
Waarom denk je dat het gros van de mensheid medicatie gebruikt ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Denk niet dat het gros van de mensen medicijnen gebruikt. Zou het niet doen, vasten kan je pschyche flink in de war sturen! Eet dan een week alleen heel veel groente en fruit. Reinig je ook je lichaam, maar minder zwaar.
klinkt als een verstandig plan
Lenthe, dat is ook een idee, een week alleen groente en fruit.

ik zal eens kijken of ik daar boeken over kan vinden.

wel reinigen maar dan minder extreem zeg maar.

zijn er ook voorstanders van vasten?
quote:Donkeyshot schreef op 13 april 2011 @ 18:49:

Waarom denk je dat het gros van de mensheid medicatie gebruikt ?Dat vraag ik mij ook af: vanwaar deze aanname?
Drink 'n fles pruimensap en eventueel nog 'n potje kruiden afslankthee, schijt jezelf goed leeg, en je voelt je ook weer fit en schoon van binnen. Hoef je jezelf niet voor uit te hongeren 'n week lang.
Ik ben geen tegenstander. Weet het gewoon niet zo goed. Maar weekje alleen groente en fruit vind ik voor mezelf een mooie tussenweg. Ik vind het zwaar om echt te vasten, mis het kauwen heel erg!
Ik ben wel een voorstander van vasten, heb het nu 3x een week gedaan en voel me iedere keer als herboren erna. Ik heb het wel altijd onder begeleiding gedaan, bijvoorbeeld in Zeeland (naam van het kuuroord mag ik hier niet noemen geloof ik).

Inderdaad eerst een aantal dagen afbouwen: geen alcohol, koffie, suiker, vlees of wit meel (brood, pasta) meer en dan een dag of vijf over op de sapjes (verschillende soorten, liefst vers en bio). Je bloeddruk daalt, dus je kunt je een aantal dagen wat slap voelen, maar na dag 3 voel ik me juist altijd weer sterker en fitter worden dan daarvoor. Belangrijk is ook de opbouw erna: langzaam weer beginnen met groente en fruit, daana pas weer koolhydraten en eiwit. Had eigenlijk nooit echt last van een hongergevoel, maar het hielp ook wel dat ik het samen met een groep deed en een vol dagprogramma had (sauna, massages, e.d.). Ik zie het als een grote schoonmaak; ieder jaar een keer...heerlijk!

Denk dat als je alleen licht fuit en groente eet je ook al best een eind komt, maar daar heb ik geen ervaring mee. Slik ook geen ad dus daar kan ik je ook niet mee helpen helaas.

Veel succes in elk geval!
In zo'n kuuroord vasten, dat is net zo ongezond dan thuis vasten hoor!
Vasten gaat niet samen met AD.

Zie moslims met AD, die vasten ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven