Gezondheid alle pijlers

Vastzittende hoest

30-08-2012 12:45 11 berichten
Het begon maandag met keelpijn en de dagen daarna is het alleen maar erger geworden. Als ik adem hoor ik een ruis en ik heb om de paar minuten een enorme hoestbui. Keelsnoepjes e.d. helpen niet omdat ik geen pijn in mijn keel heb, hij zit alleen helemaal vol met slijm dat ik niet kan ophoesten. (bah..) Weet iemand een middeltje dat goed werkt om het slijm enigzins op te lossen? Word er helemaal gek van.
Alle reacties Link kopieren
Bisolvon
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Even naar de apotheek voor Bisolvon of iets dergelijks. Apotheek kan je wel advies geven.
Stomen helpt bij dan meestal erg goed. De damp komt in je longen en verdunt daar het slijm (denk ik, want daarna is het makkelijker op te hoesten).
Die bruistabletten bij vastzittende hoest.

Dan kun je iets ophoesten en gaat t sneller weg
Internagelaktisch
Neem bruistabletten Acetylcysteïne 600mg, die neem je 1 x per dag en werken sneller dan Bisolvon/broomhexine-producten.
Die bruistabletten heb ik geprobeerd, maar dat werkte maar eventjes. En aangezien je er maar 1 per dag van mag heb ik er dan weinig aan.

Ik zal is gaan kijken naar bisolvon..
Appelsap. Tip kreeg ik ooit eens van een allochtone arts die bij mijn zoontje met pseudo-kroep werd geroepen. Was een huismiddeltje uit zijn thuisland, en 't werkte perfect!
Thijmsiroop.
Stomen is inderdaad goed bij een vastzittende hoest. Beterschap!
quote:eternalsunshine schreef op 30 augustus 2012 @ 13:11:

Die bruistabletten heb ik geprobeerd, maar dat werkte maar eventjes. En aangezien je er maar 1 per dag van mag heb ik er dan weinig aan.

Ik zal is gaan kijken naar bisolvon.. Had je dan de 200mg of de 600 mg? De 200 mg neem je 3 x daags, de 600mg 1x daags (en dan rochel ik de hele dag door :-) )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven