veel afscheiding, genant!
donderdag 4 november 2010 om 22:43
al sinds jaren heb ik erg veel last van veel afscheiding.
Er is geen patroon in te herkennen gerelateerd aan mijn cyclus (ik slik overigens de pil) . Het is gewoon wit en gaat gepaard met vocht (gezien de natte plek in mijn ondergoed)
Uiteraard weet ik niet wat "normaal" is en hoe erg dit bij anderen is maar ik voel me er altijd behoorlijk "vies" door.
Wie heeft hier ook last van en/of weet een oplossing?
iedere dag lactacyd lijkt me niet gezond, al werkt het wel...
Er is geen patroon in te herkennen gerelateerd aan mijn cyclus (ik slik overigens de pil) . Het is gewoon wit en gaat gepaard met vocht (gezien de natte plek in mijn ondergoed)
Uiteraard weet ik niet wat "normaal" is en hoe erg dit bij anderen is maar ik voel me er altijd behoorlijk "vies" door.
Wie heeft hier ook last van en/of weet een oplossing?
iedere dag lactacyd lijkt me niet gezond, al werkt het wel...
donderdag 4 november 2010 om 22:49
En het lijstje van geen strakke broeken, geen stringetjes, katoenen ondergoed, geen inlegkruisjes etc etc ook allemaal geprobeerd? Iederen is anders, dus het kan maar zo zijn dat jij pech hebt. Al eens laten checken of je geen vervelend schimmeltje hebt, of het uberhaupt al eens voorgelegd aan je huisarts? Vervelend is het, maar je hoeft je er niet voor te generen. En inderdaad dagelijks lactacyd of andere zooi is niet aan te raden. Je vagina kan zichzelf het beste onderhouden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 4 november 2010 om 22:49
quote:Iwannalive schreef op 04 november 2010 @ 22:47:
Mijsje dat gaat vanzelf over naarmate je wat ouder wordt. Ik zou niet met die vaginale zeepjes in de weer gaan, je vagina is van binnen zelfreinigend. Ik zou inlegkruisjes gaan gebruiken. Blijft de boel schoon, fris en droog.En krijg je snel(ler) last van schimmelinfecties, dus dat zou ik niet doen.
Mijsje dat gaat vanzelf over naarmate je wat ouder wordt. Ik zou niet met die vaginale zeepjes in de weer gaan, je vagina is van binnen zelfreinigend. Ik zou inlegkruisjes gaan gebruiken. Blijft de boel schoon, fris en droog.En krijg je snel(ler) last van schimmelinfecties, dus dat zou ik niet doen.
donderdag 4 november 2010 om 22:50
donderdag 4 november 2010 om 22:50
donderdag 4 november 2010 om 22:51
quote:Iwannalive schreef op 04 november 2010 @ 22:47:
Mijsje dat gaat vanzelf over naarmate je wat ouder wordt. Ik zou niet met die vaginale zeepjes in de weer gaan, je vagina is van binnen zelfreinigend. Ik zou inlegkruisjes gaan gebruiken. Blijft de boel schoon, fris en droog.Ik zou geen inlegkruisjes gaan gebruiken, want met inlegkruisjes wordt de boel vies en onfris en krijg je nog meer afscheiding.
Mijsje dat gaat vanzelf over naarmate je wat ouder wordt. Ik zou niet met die vaginale zeepjes in de weer gaan, je vagina is van binnen zelfreinigend. Ik zou inlegkruisjes gaan gebruiken. Blijft de boel schoon, fris en droog.Ik zou geen inlegkruisjes gaan gebruiken, want met inlegkruisjes wordt de boel vies en onfris en krijg je nog meer afscheiding.
donderdag 4 november 2010 om 22:52
donderdag 4 november 2010 om 22:55
donderdag 4 november 2010 om 22:58
quote:mijsjemeisje schreef op 04 november 2010 @ 22:52:
ja ik draag gewoon katoenen ondergoed etc...
wel al vaker voor schimmeltjes behandeld maar die herken omdat deze gepaard gaan met jeuk...
misschien toch nog es bij de huisarts navragen al zegt zij ook dat het "gewoon bij me hoort" dus idd een kwestie van pech vrees ik.....Weet niet hoe oud je bent, maar alles is van binnen druk in ontwikkeling. Hoort er gewoon bij. De een heeft het meer dan de ander. Bij mij stopte het zo rond mijn 20ste denk ik.
ja ik draag gewoon katoenen ondergoed etc...
wel al vaker voor schimmeltjes behandeld maar die herken omdat deze gepaard gaan met jeuk...
misschien toch nog es bij de huisarts navragen al zegt zij ook dat het "gewoon bij me hoort" dus idd een kwestie van pech vrees ik.....Weet niet hoe oud je bent, maar alles is van binnen druk in ontwikkeling. Hoort er gewoon bij. De een heeft het meer dan de ander. Bij mij stopte het zo rond mijn 20ste denk ik.
donderdag 4 november 2010 om 23:04
Is het misschien nog een idee om de pil telkens een aantal maanden dóór te slikken, dus geen stopweek in te lassen? Dan blijven je hormonen de hele tijd op hetzelfde peil en heb je misschien ook minder last van de cyclusgerelateerde afscheiding.
Overigens is dagelijkse afscheiding vrij normaal, wat noem jij veel? Kun je een hele dag met 1 onderbroek doen of lekt het dan tijdens de dag door naar je overkleding?
In de weer gaan met Lactacyd en inlegkruisjes zou ik overigens afraden.
Overigens is dagelijkse afscheiding vrij normaal, wat noem jij veel? Kun je een hele dag met 1 onderbroek doen of lekt het dan tijdens de dag door naar je overkleding?
In de weer gaan met Lactacyd en inlegkruisjes zou ik overigens afraden.
donderdag 4 november 2010 om 23:10
ik ben 34...
en ik heb het gevoel dat het 's ochtends na het slapen als ik dus weer ga lopen en dus rechtop sta het ergst is...
en de pil slik ik sowieso al regelmatig door, maar daarin merk ik weinig verschil....
Ik doe vooralsnog met 1 onderbroek per dag maar soms "lekt" het idd een klein beetje door... maar dan is het vooral gewoon vocht, dus een natte plek (dus geen witte vloed)..
pffff sorry voor de "ranzige" details... het ruikt overigens niet!
en ik heb het gevoel dat het 's ochtends na het slapen als ik dus weer ga lopen en dus rechtop sta het ergst is...
en de pil slik ik sowieso al regelmatig door, maar daarin merk ik weinig verschil....
Ik doe vooralsnog met 1 onderbroek per dag maar soms "lekt" het idd een klein beetje door... maar dan is het vooral gewoon vocht, dus een natte plek (dus geen witte vloed)..
donderdag 4 november 2010 om 23:15
Nog geluk dat het niet ruikt. Dat het sochtends als je opstaat erger is is vrij logisch omdat het in de nacht niet door de zwaartekracht werd aangetrokken (mits je rechtop slaapt natuurlijk ) Googel eens op een homeopatische oplossing (Zeg ik dat?) ik heb volgens mij ook wel eens gehoord dat het relatie kan hebben met bepaalde voedingsstoffen, maar dat weet ik niet meer heel zeker.
donderdag 4 november 2010 om 23:16
In plaats van met lactacyd (ik neem aan dat je de vaginale douche gebruikt) kan je jezelf ook gewoon spoelen met alleen water, dan tast dat de zuurgraad vanbinnen niet aan maar spoelt wel lekker schoon in het kader wat weg is is vast weg.
donderdag 4 november 2010 om 23:16
quote:mijsjemeisje schreef op 04 november 2010 @ 23:10:
ik ben 34...
Het is toch niet ranzig joh. Is gewoon je eigen lijf.
Heb je dit altijd zo gehad? En al eens een uitstrijkje laten maken?
ik ben 34...
Het is toch niet ranzig joh. Is gewoon je eigen lijf.
Heb je dit altijd zo gehad? En al eens een uitstrijkje laten maken?
donderdag 4 november 2010 om 23:24
geen idee wanneer het begonnen is... maar heb al wel diverse uitstrijkjes gehad en die waren in orde...dus dat kan het niet zijn..
Nee het is niet ranzig maar je voelt wel een stuk minder fris met zo'n plek in je ondergoed..zeker als je denkt dat het abnormaal is...
je kijkt tenslotte niet in het gebruikte ondergoed van je vriendinnen
Nee het is niet ranzig maar je voelt wel een stuk minder fris met zo'n plek in je ondergoed..zeker als je denkt dat het abnormaal is...
je kijkt tenslotte niet in het gebruikte ondergoed van je vriendinnen
donderdag 4 november 2010 om 23:51
quote:mijsjemeisje schreef op 04 november 2010 @ 23:44:
Ja dat is natuurlijk een prima tip maar de oorzaak is dan nog steeds aanwezig...
zou zo fijn zijn als ik er gewoon geen last meer van heb!
Het zou fijn zijn, maar helaas je bent een vrouw en elke vrouw heeft hier last van. Afhankelijk van het tijdstip in de cyclus in meer of mindere maten. Dit zou je huisarts ook zeggen, als je geen last heb van vieze geurtjes, geen vreemde kleuren en geen jeuk.
Leef er mee.
Ja dat is natuurlijk een prima tip maar de oorzaak is dan nog steeds aanwezig...
zou zo fijn zijn als ik er gewoon geen last meer van heb!
Het zou fijn zijn, maar helaas je bent een vrouw en elke vrouw heeft hier last van. Afhankelijk van het tijdstip in de cyclus in meer of mindere maten. Dit zou je huisarts ook zeggen, als je geen last heb van vieze geurtjes, geen vreemde kleuren en geen jeuk.
Leef er mee.
vrijdag 5 november 2010 om 00:02
Natuurlijk heb ik geen idee hoe het bij andere is maar ik zelf heb de neiging 2 x per dag schoon ondergoed aan te trekken...
Naast de "normale afscheiding" komt er ook veel vocht vrij wat dus continu een natte plek veroorzaakt en een onfris gevoel geeft.
Bij het douchen na het sporten stop ik mijn onderbroek dan ook vaak meteen ver weg onderin mijn tas en trek ik 'm eerst heel spastisch uit, bang dat iemand die onsmakelijke plekken in mijn ondergoed zal zien. Terwijl ik andere daar heel makkelijk in zie doen omdat hun broekje gewoon nog schoon is... heel frustrerend.
Mijn ha zegt dat het gewoon iets is wat bij me hoort en waar geen oorzaak en oplossing tegen is
Naast de "normale afscheiding" komt er ook veel vocht vrij wat dus continu een natte plek veroorzaakt en een onfris gevoel geeft.
Bij het douchen na het sporten stop ik mijn onderbroek dan ook vaak meteen ver weg onderin mijn tas en trek ik 'm eerst heel spastisch uit, bang dat iemand die onsmakelijke plekken in mijn ondergoed zal zien. Terwijl ik andere daar heel makkelijk in zie doen omdat hun broekje gewoon nog schoon is... heel frustrerend.
Mijn ha zegt dat het gewoon iets is wat bij me hoort en waar geen oorzaak en oplossing tegen is