Gezondheid alle pijlers

Veel allergieën

23-06-2017 19:09 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben wel benieuwd of er meer mensen hier zitten met veel allergieën, en wat voor klachten jullie er van hebben.
Ik heb een allergie voor alle soorten fruit behalve banaan. Ook voor komkommer, tomaat, noten (keel en lip gaan opzwellen en heel erg jeuk).
Ook ben ik er een paar maanden geleden achtergekomen dat ik allergisch ben voor ibuprofen (keel en lip gaan opzwellen en heel erg jeuk).
En afgelopen week kwam ik er achter dat ik een blaasontsteking heb, en zit nu aan de antibiotica.
En jawel, allergisch voor ciprofloxacine. (krijg er jeuk van op mijn benen, armen, last van de keel, hoofdpijn).
Ik heb nu een andere voorgeschreven gekregen; amoxicilline
Benieuwd of dat helpt..
Ja, hier ook veel allergieen. Van medicatie, tot cosmetica, voeding, pollen, huisstofmijt, you name it. Nu ik een jaar een strict dieet heb gevolgd (op aanraden van een andere allergoloog dan voorheen), gaat het veel beter. Het dieet icm nieuwe hooikoorts medicatie heeft er ook voor gezorgd dat ik tijdens het hooikoortsseizoen niet meer als een kluizenaar hoeft te leven.

Weet je trouwens zeker dat je echt alleen banaan kunt hebben? Granaatappel, watermeloen, bramen en blauwe bessen gaan hier bijv gewoon goed. Maar appel, citrusvruchten, necatrines etc verdraag ik niet. En nu mijn allergieen beter onder controle zijn door dieet, kan ik ineens weer mango, avocado, aardbeien en ananas (met mate) eten.
Ik neem aan dat je er ook al achter bent dat sommige fruitsoorten (en groenten) na verhitting wel prima te eten zijn? Zo verhit ik bijv diepvriesfruit, wat ik na een nachtje koelkast dan de kokosyoghurt mix.
Ik heb ook een allergie voor alle soorten fruit. Volgens de allergoloog een kruisreactie op de hooikoorts die ik heb. Ik krijg dan jeuk in mond, keel en zelfs oren. Hetzelde bij sommige rauwe groenten en bij noten.

Had van de allergoloog een heel lijstje gekregen met daarop dingen die ik beter zo min mogelijk kan eten. Volgens haar komt de hoofdpijn die ik heb door die producten. Er staat gigantisch veel op, voor mij moeilijk te doen. Dingen als suiker en kaas en tonijn in blik.

Dat verhitten, dat wil ook proberen. Vind het lastig ik geen fruit en noten kan eten, wil zo graag een stuk gezonder eten en afvallen, maar kan niets bedenken voor tussendoor of als snack. Behalve olijven.
Ik heb glutenintolerantie en ven allergisch voor sinaasappels. Als ik gluten eet, word ik behoorlijk ziek (hoofdpijn, buikpijn, overgeven, hevige diarree en gewrichtspijn nog enkele dagen later). Als ik sinasappels eet, zwelt mijn gezicht op en krijg ik huiduitslag.
Ben wel benieuwd wat je met dit topic wil, de klachten die jij benoemd zijn met anti-histamine heel aardig te bestrijden denk ik?
drominique schreef:
24-06-2017 18:31
Ben wel benieuwd wat je met dit topic wil, de klachten die jij benoemd zijn met anti-histamine heel aardig te bestrijden denk ik?
Volgens mij onderdrukt anti histamine de reactie alleen, de klachten zijn er niet mee opgelost, lijkt me.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Heel veel bomen en grassen (hooikoortsklachten).
Sinaasappel, ananas (netelroos, echt van top tot puntjes van mijn tenen)
Latex (open wonden als ik er mee in contact kom, aanhalingsproblemen als ik het inhaleer).
Penicilline (shock)
Pleisters (open wonden)
Heel veel soorten make up (opgezwollen, rode en jeukende ogen)
Honden
Katten
Huisstofmijt

En nog meer.
drominique schreef:
24-06-2017 18:31
ik weet niet hoe het met TO zit, maar mijn klachten waren met anti-histamine echt niet voldoende te onderdrukken. Zelfs niets met de zwaardere soorten.

Maar ben idd wel benieuwd met jou wat TO met dit topic wil?
Bij is een allergische reactie een keer zo uit de hand gelopen dat alleen prednison nog hielp. Ik vind dat altijd zo grappig, mensen die zelf totaal niet allergisch zijn, denken volgens mij vaak dat je het met een pilletje wel opgelost hebt. Terwijl soms een neusspray, oogdruppels èn anti histamine nog niet genoeg helpen.
Oja, en zo af en toe komt er weer wat bij waar ik heftig op reageer. Altijd weer een verrassing.
En soms heb ik een allergische reactie, maar ik heb geen idee waar ik dan op reageer. Mijn inmuunsysteem is een soort rad van fortuin, zeg maar. Echt ziek ben ik dan weer bijna nooit.
Belle73 schreef:
24-06-2017 21:03
Bij is een allergische reactie een keer zo uit de hand gelopen dat alleen prednison nog hielp. Ik vind dat altijd zo grappig, mensen die zelf totaal niet allergisch zijn, denken volgens mij vaak dat je het met een pilletje wel opgelost hebt. Terwijl soms een neusspray, oogdruppels èn anti histamine nog niet genoeg helpen.
+1 klachten van dochter worden ook niet door iedereen even serieus genomen helaas.
YetAnotherNick schreef:
24-06-2017 21:08
+1 klachten van dochter worden ook niet door iedereen even serieus genomen helaas.
Dit.
Ik ben als 17 jarige wel eens bij een vervangend huisarts weggelopen, omdat hij echt alleen de penicilline voor wilde schrijven waar ik heel erg allergisch voor ben. Hij vond een allergie maar belachelijk en anders was ik niet ziek genoeg (abcessen in keel).
Dat ik er wrs dood aan zou gaan moest hij om lachen.

Ik hou dus altijd heel hysterisch bij wat er voorgeschreven wordt.
MoirenPhae schreef:
24-06-2017 21:13
Dit.
Ik ben als 17 jarige wel eens bij een vervangend huisarts weggelopen, omdat hij echt alleen de penicilline voor wilde schrijven waar ik heel erg allergisch voor ben. Hij vond een allergie maar belachelijk en anders was ik niet ziek genoeg (abcessen in keel).
Dat ik er wrs dood aan zou gaan moest hij om lachen.

Ik hou dus altijd heel hysterisch bij wat er voorgeschreven wordt.
Dochter heeft allergische astma. Als ze in aanraking komt met dat waar de allergisch voor is (katten,honden,pollen) krijgt ze een astma aanval. Bij katten binnen 10 minuten, bij andere dieren binnen een uur. Die acute aanval kan ze voorkomen door antihistamine en dagelijks puffen met qvar en ventolin. Probleem is alleen dat ze dan een vertraagde reactie krijgt. Zodra de antihistamine is uitgewerkt komt de astma aanval alsnog (langer antihistamine gebruiken helpt niet)
Dus nee, ze kan niet bij een vriendin logeren met 2 katten.
Hulphonden bij op de sportclub: handig voor wie het nodig heeft, maar verklaard opeens wel waarom dochter benauwd is. Er is daar wekelijks een hond binnen. Wisten wij niet omdat wij er op dat tijdstip niet zijn
Hulphond is sowieso een probleem, want mag overal in. (Begrijp mij niet verkeerd, ik weet dat het voor de mensen die een hulphond hebben heel belangrijk en onmisbaar is)
Schattige dieren om te aaien op het kdv en bso: oeps sorry, stonden we niet bij stil.

Haar bloed is nu 2x onderzocht, toen ze 4 was en nu recent. Eerst waren alleen de katten een probleem. Inmiddels is zijn de antistoffen tegen katten niet meer te meten zo hoog en er komt steeds meer bij.
Sinds we een nieuwe HA hebben en zijn doorverwezen naar het ziekenhuis zijn de klachten wel veel beter onder controle. Ze ligt niet meer halve nachten te hoesten, maar vraag mij wel af waar het ophoud.

Nu zijn er iig nog geen voedselallergieen en huisstofmijt was ook negatief, maar als ik jullie verhalen zo lees zou t ook nog verder kunnen veranderen.
Een kennis van mij is zo allergisch voor katten dat ze zelfs niet meer naast iemand kan zitten die thuis katten heeft.
Belle73 schreef:
24-06-2017 21:58
Een kennis van mij is zo allergisch voor katten dat ze zelfs niet meer naast iemand kan zitten die thuis katten heeft.
O nee, dat zou hier echt een probleem zijn. Serieus iedereen in haar klas heeft een kat in huis :-(
Horizon81 schreef:
24-06-2017 20:59
ik weet niet hoe het met TO zit, maar mijn klachten waren met anti-histamine echt niet voldoende te onderdrukken. Zelfs niets met de zwaardere soorten.

Maar ben idd wel benieuwd met jou wat TO met dit topic wil?
ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar ik lees enkel jeuk.
Dat is met een goed dieet en antihistamine een heel eind op te lossen.
Ik lees ook dat haar lippen opzwellen, dat iets meer dan alleen maar jeuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven