Gezondheid alle pijlers

veel zoutbehoefte

09-05-2014 18:23 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd, denk een paar weken, merk ik dat ik heel veel behoefte aan zout heb. Ik geef er ook aan toe, strooi dan gewoon zout over komkommer of ik drink bouillon.

Ik weet dat het niet heel gezond is hoor. Maar hoe kan dat komen dat ik er zo veel behoefte aan heb? En kan het heel veel kwaad?

Ik drink overigens ook een paar liter water/thee per dag, maar dit doe ik al heel lang, dus denk niet dat het er wat mee te maken heeft.
Al eens naar de huisarts geweest? Misschien drink je wel teveel vocht en probeert je lichaam dit vast te houden met zoutopname. Kan ook een jodiumtekort zijn.
Een paar liter drinken per dag? Houd daar eens mee op.
Je zou eens bij kunnen houden hoeveel je drinkt per dag. Meer dan 2,5 liter is wel veel. Als je naar de huisarts gaat wil hij het vast weten, handig om het morgen te meten, kun je maandag een afspraak plannen. En alvast terug naar de twee liter, kijken of er verbetering is.
Probeer eens wat ijzer bij te slikken. Ik word ook altijd erg flauw als mijn ijzergehalte laag ligt.
Ik herken het wel, ik drink zelf ongeveer 3 tot 3.5 liter per dag en heb ook vaak behoefte aan zout eten. Het zou kunnen dat het vele drinken er dus mee te maken heeft. Echter zou ik toch voor de zekerheid eens bellen met de huisarts, de assistente zegt dan wel of het nodig is langs te komen of niet.
quote:lilalinda schreef op 09 mei 2014 @ 18:48:

Een paar liter drinken per dag? Houd daar eens mee op.En waarom zou ze?
Herken je je in wat in deze link wordt geschreven?

http://www.westonprice.nl/topic/zouthonger

Ik drink ook best veel water, maar geen behoefte aan zout.
Hoeveel is een paar liter?
Bloed laten onderzoeken op een tekort aan kalium.
verba volant, scripta manent.
Loepje
Vorige week vrijdag moest ik bloedprikken, maar denk dat het wel goed was anders hadden ze gebeld. Dus ii heb geen tekorten. Ik drink 4 tot 4,5 liter per dag.

Ik wil wel ijzer slikken maar als ik geen tekort heb is het dan wel nodig?

Over zouthonger ga ik zo lezen, had er nog nooit van gehoord.
4 tot 4,5 liter water per dag drinken is abnormaal.
quote:noell schreef op 09 mei 2014 @ 18:59:

[...]

En waarom zou ze?Omdat het idee,dat je 2 liter water per dag nodig hebt, volkomen waanzin is. Gebaseerd op een misverstand
quote:Cateautje schreef op 09 mei 2014 @ 18:55:

Probeer eens wat ijzer bij te slikken. Ik word ook altijd erg flauw als mijn ijzergehalte laag ligt.Niet zomaar extra ijzer nemen als je geen tekort hebt, is ook niet goed.
quote:riannerianne schreef op 09 mei 2014 @ 19:56:

4 tot 4,5 liter water per dag drinken is abnormaal.Dan moeten je nieren inderdaad wel heel hard werken! Waarom zo overdreven veel drinken?
quote:tessa159 schreef op 09 mei 2014 @ 19:44:

Vorige week vrijdag moest ik bloedprikken, maar denk dat het wel goed was anders hadden ze gebeld. Dus ii heb geen tekorten. Ik drink 4 tot 4,5 liter per dag.

Over zouthonger ga ik zo lezen, had er nog nooit van gehoord.Ooit gehoord van watervergiftiging gehoord. http://www.lenntech.nl/watervergiftiging.htm want dat is waar jij mee bezig bent gezien de hoeveelheden vloeistof die je inneemt. Zoals gezegd stop hiermee, dat kan je dood worden namelijk
Overigens nu ik je geloept heb zie ik 2andere topics met zorgelijke titel. Ga eens praten met je huisarts want de manier waarop jij bezig bent met eten en drinken is obsessief en zelfs dodelijk.
Ga naar je huisarts en laat je nierfunctie testen. Of vertel hem in elk geval je klachten.
Ik drink al zeker een jaar zo, en heb er geen klachten van.

Daarom vraag ik mij ook af waarom die zoutbehoefte er zo is plotseling.
quote:tessa159 schreef op 09 mei 2014 @ 20:15:

Ik drink al zeker een jaar zo, en heb er geen klachten van.

Daarom vraag ik mij ook af waarom die zoutbehoefte er zo is plotseling.Omdat je jezelf langzaam hebt vergiftigd en je nieren hier dus nu niet meer tegen op komen. Zelfde voorbeeld je kunt jaren flink veel alcohol drinken zonder problemen totdat je opeens last krijgt van nierfalen en aan de dialyse moet
quote:tessa159 schreef op 09 mei 2014 @ 19:44:

Over zouthonger ga ik zo lezen, had er nog nooit van gehoord.

Je bloed wordt niet op alles onderzocht, je moet wel vragen of ze op specifieke afwijkingen of tekorten willen controleren.

Wat hier verder is geschreven over watervergiftiging klopt.
Stop idd. met zoveel drinken, dat is waanzin. Nogal wiedes dat je zin in zout krijgt op deze manier. Het is echt veel beter voor je normaal te gaan drinken.

Wat is dat trouwens ineens met Weston Price Dahlia, dat ik het hier zoveel lees? Raar. Bij mijn weten is WP niet meer dan de zoveelste zelfbenoemde dieetgoeroe annex kwakzalver. Maar schijnbaar doet 'ie het goed, dat er zoveel naar zijn pagina verwezen wordt vanaf Viva.
Wow 4 liter per dag aan water drinken is errug veel! Volgens mij ook veel te veel. Ik zou zeker even langs de huisarts gaan om je bloed en je nieren te laten onderzoeken.
Is het nou echt zo moeilijk om een gezond evenwicht te vinden w.b. eten, drinken en bewegen? Als je gezond eet, normaal drinkt, regelmatig beweegt en zo nu en dan snoept of een vette bek snack naar binnen werkt kun je echt wel op je gewicht blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven