veel zoutbehoefte
vrijdag 9 mei 2014 om 18:23
De laatste tijd, denk een paar weken, merk ik dat ik heel veel behoefte aan zout heb. Ik geef er ook aan toe, strooi dan gewoon zout over komkommer of ik drink bouillon.
Ik weet dat het niet heel gezond is hoor. Maar hoe kan dat komen dat ik er zo veel behoefte aan heb? En kan het heel veel kwaad?
Ik drink overigens ook een paar liter water/thee per dag, maar dit doe ik al heel lang, dus denk niet dat het er wat mee te maken heeft.
Ik weet dat het niet heel gezond is hoor. Maar hoe kan dat komen dat ik er zo veel behoefte aan heb? En kan het heel veel kwaad?
Ik drink overigens ook een paar liter water/thee per dag, maar dit doe ik al heel lang, dus denk niet dat het er wat mee te maken heeft.
vrijdag 9 mei 2014 om 18:51
vrijdag 9 mei 2014 om 18:58
Ik herken het wel, ik drink zelf ongeveer 3 tot 3.5 liter per dag en heb ook vaak behoefte aan zout eten. Het zou kunnen dat het vele drinken er dus mee te maken heeft. Echter zou ik toch voor de zekerheid eens bellen met de huisarts, de assistente zegt dan wel of het nodig is langs te komen of niet.
vrijdag 9 mei 2014 om 19:00
Herken je je in wat in deze link wordt geschreven?
http://www.westonprice.nl/topic/zouthonger
Ik drink ook best veel water, maar geen behoefte aan zout.
http://www.westonprice.nl/topic/zouthonger
Ik drink ook best veel water, maar geen behoefte aan zout.
vrijdag 9 mei 2014 om 19:44
vrijdag 9 mei 2014 om 20:05
quote:tessa159 schreef op 09 mei 2014 @ 19:44:
Vorige week vrijdag moest ik bloedprikken, maar denk dat het wel goed was anders hadden ze gebeld. Dus ii heb geen tekorten. Ik drink 4 tot 4,5 liter per dag.
Ik wil wel ijzer slikken maar als ik geen tekort heb is het dan wel nodig?
Over zouthonger ga ik zo lezen, had er nog nooit van gehoord.Ooit gehoord van watervergiftiging gehoord. http://www.lenntech.nl/watervergiftiging.htm want dat is waar jij mee bezig bent gezien de hoeveelheden vloeistof die je inneemt. Zoals gezegd stop hiermee, dat kan je dood worden namelijk
Vorige week vrijdag moest ik bloedprikken, maar denk dat het wel goed was anders hadden ze gebeld. Dus ii heb geen tekorten. Ik drink 4 tot 4,5 liter per dag.
Over zouthonger ga ik zo lezen, had er nog nooit van gehoord.Ooit gehoord van watervergiftiging gehoord. http://www.lenntech.nl/watervergiftiging.htm want dat is waar jij mee bezig bent gezien de hoeveelheden vloeistof die je inneemt. Zoals gezegd stop hiermee, dat kan je dood worden namelijk
vrijdag 9 mei 2014 om 20:18
quote:tessa159 schreef op 09 mei 2014 @ 20:15:
Ik drink al zeker een jaar zo, en heb er geen klachten van.
Daarom vraag ik mij ook af waarom die zoutbehoefte er zo is plotseling.Omdat je jezelf langzaam hebt vergiftigd en je nieren hier dus nu niet meer tegen op komen. Zelfde voorbeeld je kunt jaren flink veel alcohol drinken zonder problemen totdat je opeens last krijgt van nierfalen en aan de dialyse moet
Ik drink al zeker een jaar zo, en heb er geen klachten van.
Daarom vraag ik mij ook af waarom die zoutbehoefte er zo is plotseling.Omdat je jezelf langzaam hebt vergiftigd en je nieren hier dus nu niet meer tegen op komen. Zelfde voorbeeld je kunt jaren flink veel alcohol drinken zonder problemen totdat je opeens last krijgt van nierfalen en aan de dialyse moet
vrijdag 9 mei 2014 om 20:22
quote:tessa159 schreef op 09 mei 2014 @ 19:44:
Over zouthonger ga ik zo lezen, had er nog nooit van gehoord.
Je bloed wordt niet op alles onderzocht, je moet wel vragen of ze op specifieke afwijkingen of tekorten willen controleren.
Wat hier verder is geschreven over watervergiftiging klopt.
Over zouthonger ga ik zo lezen, had er nog nooit van gehoord.
Je bloed wordt niet op alles onderzocht, je moet wel vragen of ze op specifieke afwijkingen of tekorten willen controleren.
Wat hier verder is geschreven over watervergiftiging klopt.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 9 mei 2014 om 20:32
Stop idd. met zoveel drinken, dat is waanzin. Nogal wiedes dat je zin in zout krijgt op deze manier. Het is echt veel beter voor je normaal te gaan drinken.
Wat is dat trouwens ineens met Weston Price Dahlia, dat ik het hier zoveel lees? Raar. Bij mijn weten is WP niet meer dan de zoveelste zelfbenoemde dieetgoeroe annex kwakzalver. Maar schijnbaar doet 'ie het goed, dat er zoveel naar zijn pagina verwezen wordt vanaf Viva.
Wat is dat trouwens ineens met Weston Price Dahlia, dat ik het hier zoveel lees? Raar. Bij mijn weten is WP niet meer dan de zoveelste zelfbenoemde dieetgoeroe annex kwakzalver. Maar schijnbaar doet 'ie het goed, dat er zoveel naar zijn pagina verwezen wordt vanaf Viva.
vrijdag 9 mei 2014 om 21:04