Gezondheid alle pijlers

verdoofde vinger.

28-11-2010 12:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets geks, toen ik vanmorgen onder douche uitkwam viel mij op dat mijn pink verdoofd aan voelt.

Het is niet mijn hele pink, het is de binnenkant. De pink zit er verder normaal uit, doet geen pijn (ik voel juist niets) ik kan hem gewoon bewegen en heeft een normale kleur.

Volgens mij heb ik niets geks gedaan, ik heb niet klem gezeten oid.

Ik voel echt niets aan die kant. Ik heb er met een speld in geprikt en zelfs dat voel ik niet. Nou ren ik nooit direct naar een dokter en al helemaal niet in het weekend. Daarnaast ben ik net geëmigreerd en heb hier nog geen huisarts. Vandaar de vraag hier, herkent iemand dit? Wat moet ik hiermee? Gewoon afwachten lijkt mij maar goed ik ben geen expert.
Misschien heb je erop gelegen tijdens je slaap en slaapt ie nu?

Als je verder nergens last van hebt zou ik het even aankijken en eventueel morgenochtend even een huisarts bellen voor advies.
nee het was echt lang nadat ik was opgestaan. Hij slaapt dus niet.

Ik ga ook niet vandaag naar een dokter hoor, ik heb geen pijn oid. Maar ben wel benieuwd of iemand dit herkent.
veel gerookt gisteren?
Dacht aan carpaaltunnelsyndroom.

Google ads dacht hetzelfde zie ik.
Gewoon een spiertje dat even geen zin heeft?

Als het er over een week nog zit,effe langs de huisarts.
Ik heb dit in heftige mate in mijn handen.

Na onderzoek bleek dat er een zenuw bekneld zit.

Even in de gaten houden, als je het vaker hebt zou ik even langs de dokter gaan.
Toevallig zwanger? Ik had dat tijdens mn zwangerschappen, had iets met hormonen oid te maken en gaf symptomen als die van carpaal tunnel, alleen verdwenen ze weer een paar weken na de bevalling.
Ik heb dat bij 1 van mijn vingers. Zo af en toe voel ik dan aan de zijkant niets. T gaat vanzelf weer weg en komt dus ook terug.
Ik heb dat bij mijn duim gehad en het bleek dat er een zenuw bekneld was. Ik moest gewoon afwachten totdat het vanzelf weer zou herstellen. Dat heeft een aantal maanden geduurd.

Nou is het carpale tunnelsyndroom een beklemming van de mediane handzenuw (die langs het polsgewricht loopt aan de palmzijde van je hand). Daarbij krijg je last van alle vingers behalve je pink.

doof gevoel in je pink kan passen bij wat klem of druk op je ulnaire zenuw, die gaat door dat kuiltje aan de buitenkant van je elleboog (sommigen noemen het telefoonbotje). Als je veel op je ellebogen leunt kan je er sneller last van krijgen.
wat een reacties, ik was naar de kerstmarkt en de kerk dus daarom pas nu weer hier.

Jala ik rook niet dus dat kan het niet zijn

moeikie helaas ik ben niet zwanger...

Macadamia aha ja dat zou het kunnen zijn, ik zat achter de pc toen het begon. Maar nu al een paar uur weinig tot niet op mijn ellebogen geleund en ik heb het nog steeds. Ik kijk het idd wel een paar dagen aan en anders ga ik hier wel op naar een dokter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven