Gezondheid alle pijlers

Verkoeverkamer

08-10-2019 21:20 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_245289 wijzigde dit bericht op 19-12-2019 10:38
99.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Totoro76- schreef:
08-10-2019 21:42
Ik dacht toen dat ik het raar vond.
Nu zoveel jaren later voel ik me er ongemakkelijk door.
Maar misschien was/is dit de normale gang van zaken om iemand weer wakker te maken.
Misschien was het lief bedoeld. Kijken of je wakker werd. Maar vervelend dat jij er een vreemd gevoel aan hebt overgehouden.
Alle reacties Link kopieren
-Totoro76- schreef:
08-10-2019 21:42
Ik dacht toen dat ik het raar vond.
Nu zoveel jaren later voel ik me er ongemakkelijk door.
Maar misschien was/is dit de normale gang van zaken om iemand weer wakker te maken.
Ik vind het heel bijzonder dat je hier na zoveel jaar nog zo'n gevoel bij hebt.

De eerste keer zag ik een klok die er niet was.

De tweede keer heb ik een heel gesprek gevoerd met een verpleegkundige waar ik niets meer van weet. Zelf zij was er verbaasd over want ik was klaarwakker volgens haar. Ik weet niets meer.

Ik denk dat je je beter kan afvragen waarom het je zo bezighoudt dan of het 'normaal' was. Als het al echt was.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo al jouw berichten onder elkaar lees lijkt het wel of je het groot wil maken. Ineens de dekens laag en het aaien hoog op je been.
Laat het los en houd er over op anders begint het aardig op aandacht trekken te lijken.
Misschien om je gerust te stellen?
Ik werd uit mn laatste narcose ook heel eng wakker..lag helemaal te shaken, maar kon niet mijn ogen open doen en was door dat schudden enzo helemaal in paniek.. (was trouwens ook een spoedingreep, dus was sowieso al raar wakker worden) ik kan me nog 1 vrouw herinneren die bij me is geweest, tegen me heeft gepraat en me over mn gezicht en arm heeft gestreeld. Ik kan me ook nog mn angst herinneren en de geruststelling die zij me bracht, ondanks dat ik op dat moment niet kon reageren.
Dus ik kan me heel goed voorstellen dat mensen in de uitslaapkamer op zo'n manier 'contact' zoeken met mensen die er nog niet helemaal bij zijn.
Ik vond het heel fijn, want ik was bang, alleen en wist oprecht niet of ik nog leefde of in een soort hiernamaals was (scheelde ook weinig), maar misschien dat het in jouw situatie een ander gevoel teweegbracht.

Wel vervelend als je er zo'n naar idee aan over hebt gehouden. Lukt het je om te proberen er positiever tegenaan te kijken?
Ik heb na een narcose nooit dingen gezien die er niet waren.
Wel ging ik de laatste keer overstuur de narcose in doordat een verpleegkundige mijn schouder vast pakte en zei : alles komt goed.

En zo kwam ik dus ook de narcose uit, wat was dat naar!
Alle reacties Link kopieren
Als het een vrouwelijke verpleegkundige was geweest, was het dan anders?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
08-10-2019 22:30

Ik denk dat je je beter kan afvragen waarom het je zo bezighoudt dan of het 'normaal' was. Als het al echt was.
Soms maken dingen blijkbaar toch wat meer indruk dan ik had gedacht.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
08-10-2019 22:31
Als ik zo al jouw berichten onder elkaar lees lijkt het wel of je het groot wil maken. Ineens de dekens laag en het aaien hoog op je been.
Laat het los en houd er over op anders begint het aardig op aandacht trekken te lijken.
Aandacht trekken. Serieus?
Ik antwoordde gewoon op vragen die me werden gesteld.
Groot wil maken?
Waar lees je dat?
Het enige wat ik lees is dat ik me erin berust dat het een gerustellend gebaar was.
Niks meer niks minder.
Maar toch bedankt voor je bijdrage.
Alle reacties Link kopieren
charimsha schreef:
08-10-2019 22:34
Misschien om je gerust te stellen?
Ik werd uit mn laatste narcose ook heel eng wakker..lag helemaal te shaken, maar kon niet mijn ogen open doen en was door dat schudden enzo helemaal in paniek.. (was trouwens ook een spoedingreep, dus was sowieso al raar wakker worden) ik kan me nog 1 vrouw herinneren die bij me is geweest, tegen me heeft gepraat en me over mn gezicht en arm heeft gestreeld. Ik kan me ook nog mn angst herinneren en de geruststelling die zij me bracht, ondanks dat ik op dat moment niet kon reageren.
Dus ik kan me heel goed voorstellen dat mensen in de uitslaapkamer op zo'n manier 'contact' zoeken met mensen die er nog niet helemaal bij zijn.
Ik vond het heel fijn, want ik was bang, alleen en wist oprecht niet of ik nog leefde of in een soort hiernamaals was (scheelde ook weinig), maar misschien dat het in jouw situatie een ander gevoel teweegbracht.

Wel vervelend als je er zo'n naar idee aan over hebt gehouden. Lukt het je om te proberen er positiever tegenaan te kijken?
Narcose doet blijkbaar rare dingen met je hersenen.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
08-10-2019 22:36
Als het een vrouwelijke verpleegkundige was geweest, was het dan anders?
Geen idee, misschien wel.
Ik was 16. Denk dat ik het fijner had gevonden als een vrouwelijke verpleegster aan mijn bed zat.
Maar dat zou eigenlijk niet uit hoeven maken.
Alle reacties Link kopieren
In de ideale wereld zijn er geen hulpverleners, kinderoppassen, psychologen enz enz die dingen doen buiten hun boekje. In de echte wereld wel.
Misschien was dit er ook wel eentje. Dat kan.
Of niet.
Ik snap dat het je bezig houdt omdat je benieuwd bent of het klopt wat je denkt. Helaas zal je hier nooit antwoord op krijgen.
Ik denk dat dit topic je ook niet gaat helpen. Iedereen denkt te weten hoe het zit, dat je je zelfs aanstelt, zonder dat ze erbij waren.
Het zal altijd een vraag voor je blijven.
Zou het niet zo zijn blijven hangen omdat het een onbewust besef moment was van hoe machteloos je kan zijn wat je dus niet zo geplaatst hebt?
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
08-10-2019 22:51
In de ideale wereld zijn er geen hulpverleners, kinderoppassen, psychologen enz enz die dingen doen buiten hun boekje. In de echte wereld wel.
Misschien was dit er ook wel eentje. Dat kan.
Of niet.
Ik snap dat het je bezig houdt omdat je benieuwd bent of het klopt wat je denkt. Helaas zal je hier nooit antwoord op krijgen.
Ik denk dat dit topic je ook niet gaat helpen. Iedereen denkt te weten hoe het zit, dat je je zelfs aanstelt, zonder dat ze erbij waren.
Het zal altijd een vraag voor je blijven.
Soms blijven dingen onbeantwoord en dat is ok.
Ik ga altijd uit van het positieve, nu ook.
:)
Alle reacties Link kopieren
Zo was (nog steeds eigenlijk :proud: ) ik er van overtuigd dat mijn broertje na mijn operatie bij mij is geweest. Ik wist het duuuuuizend procent zeker dat dit echt was, maar mijn moeder is continue bij mij geweest en heeft hem niet gezien én hij was gewoon aan het werk vertelde hij. :proud: maar het is nu heel wat jaar geleden en in mijn herinnering zit dat beeld nog steeds, dus voor mijn gevoel is hij er écht geweest, maar dat is dus niet zo.
chocoladerijstwafel wijzigde dit bericht op 08-10-2019 22:59
21.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
08-10-2019 22:55
Zou het niet zo zijn blijven hangen omdat het een onbewust besef moment was van hoe machteloos je kan zijn wat je dus niet zo geplaatst hebt?
Ok, deze gaat erg diep 😜
Ik ben nogal van de feiten eigenlijk, maar narcose heeft blijkbaar een eigen wil.
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
08-10-2019 22:56
Zo was (nog steeds eigenlijk :proud: ) ik er van overtuigd dat mijn broertje na mijn operatie bij mij is geweest. Ik wist het duuuuuizend procent zeker dat dit echt was, maar mijn moeder is continue bij mij geweest en heeft hem niet gezien én hij was gewoon aan het werk vertelde hij. :proud: maar het is nu heel wat jaar geleden en in mijn herinnering zit dat beeld nog steeds, dus voor mijn gevoel is hij er écht geweest, maar dat is dus niet zo.
Narcose is een trut!!!! :P
Het kan hoor, dat je je dingen uit narcose nog levendig kan herinneren. Ook jaren later. Toen ik op mijn twaalfde werd geopereerd werd ik niet eens wakker in zo'n kamer, ze hadden me gewoon met bed en al in een hoek van de gang geparkeerd. Toen ik vroeg waar mijn vader was (drie x, iedereen liep me gewoon voorbij) snauwde een verpleegster me toe dat ik hem zo zou zien. Achteraf vind ik het een beetje vreemd want ik heb het idee dat ze in ziekenhuizen voor kinderen altijd (extra) aardig zijn, vooral bij operaties. Nou ja, bij mij niet dus ;-D

Drie jaar geleden werd ik wel in zo'n kamer wakker, het eerste wat ik hoorde was een ijselijk gegil en gekrijs dat door merg en been ging. Het kwam van een paar bedden verder en ik vroeg doodsbang: 'gaat mij dat zometeen ook gebeuren?' Toen kreeg ik als antwoord 'nee hoor geen zorgen, jij krijgt geen tweeling' :D

Maar volgens mij zijn medische ingrepen en ik sowieso geen groot succes. Toen ik zeventien was en mijn verstandskiezen eruit moesten bij de kaakchirurg hadden ze blijkbaar niet voldoende verdoofd. Toen ik er een 'au' uit wist te krijgen werd me toegebeten 'niet zeuren, het is zo voorbij'.

Tja ;-D
Alle reacties Link kopieren
-Totoro76- schreef:
08-10-2019 22:56
Soms blijven dingen onbeantwoord en dat is ok.
Ik ga altijd uit van het positieve, nu ook.
:)
Maar waarom dan dit topic??
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-10-2019 07:11
Maar waarom dan dit topic??
+1
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je je dan af of dit de normale gang van zaken was en voelde je je er niet fijn bij?
Dat zijn op zich geen positieve gedachtes.
Alle reacties Link kopieren
Is 1976 je geboortejaar?
Dan is dit dus gebeurt in 1992?
Ik vind het best heftig dat dit je nu nog zo bezig houdt.
Ik heb twee keer op een verkoeverkamer gelegen en beide keren was het daar druk met verpleegkundigen en andere patienten. Lijkt me niet echt de plek voor iemand met slechte intenties om 'toe te slaan'.
The time is now
-Totoro76- schreef:
08-10-2019 22:01
Ik weet niet goed wat ik moet denken, maar zoals ik al zei, ik heb er niks aan over gehouden.
Ik vertrouw verpleegkundigen nog steeds.
Wilde weten hoe anderen hier tegenover stonden en misschien herkenning.
Dat zie ik anders. Als je er niks aan over had gehouden dan denk ik dat je er geen topic erover had aangemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind idd dat je zwaar overdrijft en je dus aanstelt. Ook al zeg je nu dat je het positieve ervan wilt inzien. Zo lang geleden en sws als je ergens je gene los moet laten is het wel in het ziekenhuis. Op de verkoeverkamer is het volgens mij normaal dat mensen in de war zijn en dan even extra gerust gesteld moeten worden. En geaaid/gestreeld worden is dan voor de meesten het fijnst. Hoe zou je anders contact moeten maken? Ik hoop niet dat verpleegkundigen hun manier van met patiënten omgaan gaan aanpassen door dit soort berichten. Als je denkt dat je bent aangerand zoek je uit of dat zo is en doe je aangifte. Maar dit...!?
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
-Totoro76- schreef:
08-10-2019 21:42
Ik dacht toen dat ik het raar vond.
Nu zoveel jaren later voel ik me er ongemakkelijk door.
Maar misschien was/is dit de normale gang van zaken om iemand weer wakker te maken.
Misschien moet je dingen leren loslaten.
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
08-10-2019 21:56
Vind je het ongemakkelijk omdat het een man was?

Ik ben 1 keer onder narcose geweest en werd wakker omdat er iemand een echo van mijn blaas maakte (weet nog steeds niet waarom eigenlijk) maar kan me niet herinneren of het een man of een vrouw was.

Wilde alleen maar verder slapen.
De blaas wordt gescand om te zien of (en hoeveel) urine er in zit
- of je hebt een katheter gehad maar daar is nog geen urine door gekomen dus kijken ze of er urine in je blaas zit en de katheter opnieuw/goed gezet moet worden.
- of je had geen katheter maar er was ook geen urine productie en dan wordt je blaas gescand om te kijken hoeveel urine er in zit. Bij bijv. 400ml in de blaas wordt een katheter geplaatst als je niet uit jezelf kunt plassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven