Gezondheid alle pijlers

Verkoeverkamer

08-10-2019 21:20 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_245289 wijzigde dit bericht op 19-12-2019 10:38
99.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Strelen als boven de dekens over je been wrijven? Of strelen als zachtjes met zijn hand onder de dekens over je benen strelen?

Veel mensen zijn onrustig wanneer ze wakker worden uit narcose, gerust stellen is dan belangrijk. En dat kan met over de benen wrijven. Al denk ik dat dit sinds de me too discussie niet meer zo snel gedaan wordt.

Toen ik vroeger bij kwam uit narcose zag en hoorde ik ook van alles en nog wat, wat andere personen niet zagen. Je brein houdt je wel een beetje voor de gek.
hamerhaai wijzigde dit bericht op 08-10-2019 21:48
18.95% gewijzigd
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
-Totoro76- schreef:
08-10-2019 21:45
Het zit nog zo helder in mijn hoofd.
Ook omdat ik het toen in mijn dagboek had geschreven.
Maar misschien was ie inderdaad wat aan het controleren.
Misschien? Waarom twijfel je? Zei hij iets? Waar keek hij naar? Welk deel van je been streelde hij?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat een verpleger na verloop van tijd even langs komt om te kijken of je al wakker aan het worden/te krijgen bent. En dat je daarbij wat lichamelijk contact maakt. Als man zou ik dan bij een meisje eerder kiezen voor de benen (en daar wat overheen strijken) dan voor de torso (waarbij het risico om bijv. ongewild borsten aan te raken groter is).

Is het in je hoofd niet veel groter geworden dan dat het eigenlijk zou moeten zijn? Of heb je echt het idee dat er iets niet in de haak was?
hamerhaai schreef:
08-10-2019 21:47
Al denk ik dat dit sinds de me too discussie niet meer zo snel gedaan wordt.
Lijkt me stug.
Alle reacties Link kopieren
Zellithyia schreef:
08-10-2019 21:42
Heel eerlijk denk ik dat je je aanstelt.

Meerdere hebben aangegeven dat ze vreemde dingen hebben gezien. Tel daarbij op dat het nu zoveel jaar later is.
Wat wil je horen van het forum?
Aanstellen nog wel.
Waar ik benieuwd naar ben is of het normaal is dat een verpleger op mijn bed zit en mijn been streelt. Bovenbeen.
Of dat hij dit deed om me wakker te maken.
Persoonlijk had ik toen zoiets nog nooit eerder gehoord.
Bij mij begon de chirurg op de verkoeverkamer mij te vertellen hoe de operatie was verlopen. Daar heb ik bar weing van meegekregen. Was ook niet de meeste slimme zet vonden de verpleegkundigen later op de kamer.
-Totoro76- schreef:
08-10-2019 21:50
Aanstellen nog wel.
Waar ik benieuwd naar ben is of het normaal is dat een verpleger op mijn bed zit en mijn been streelt. Bovenbeen.
Of dat hij dit deed om me wakker te maken.
Persoonlijk had ik toen zoiets nog nooit eerder gehoord.
Het is dus normaal. Laat het los.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
08-10-2019 21:47
Strelen als boven de dekens over je been wrijven? Of strelen als zachtjes met zijn hand onder de dekens over je benen strelen?

Veel mensen zijn onrustig wanneer ze wakker worden uit narcose, gerust stellen is dan belangrijk. En dat kan met over de benen wrijven. Al denk ik dat dit sinds de me too discussie niet meer zo snel gedaan wordt.

Toen ik vroeger bij kwam uit narcose zag en hoorde ik ook van alles en nog wat, wat andere personen niet zagen. Je brein houdt je wel een beetje voor de gek.
De dekens lagen bij mijn knieën.
Ik denk dat hij me dan gerust wilde stellen. Of wakker wilde maken.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
08-10-2019 21:52
Het is dus normaal. Laat het los.
Dat is wat ik wilde weten.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ik werd altijd wakker, doordat iemand mijn naam een paar keer zei en het zuurstofslangetje uit mijn neus haalde. Ik was ook telkens gelijk goed wakker, behalve de keer ik extra zuurstof nodig had. Zelf nooit wakker geworden en weer in slaap gevallen, altijd wakker gepraat dus.
Ik kan me dus geen voorstelling maken van wat je gemerkt hebt.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Vind je het ongemakkelijk omdat het een man was?

Ik ben 1 keer onder narcose geweest en werd wakker omdat er iemand een echo van mijn blaas maakte (weet nog steeds niet waarom eigenlijk) maar kan me niet herinneren of het een man of een vrouw was.

Wilde alleen maar verder slapen.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
08-10-2019 21:48
Misschien? Waarom twijfel je? Zei hij iets? Waar keek hij naar? Welk deel van je been streelde hij?
Bovenbeen. Hij zei niks.
Duurde toen ik wakker was een seconde of 5.
-Totoro76- schreef:
08-10-2019 21:54
Dat is wat ik wilde weten.
Nou ja, wij weten ook niet of het normaal is wat er is gebeurd, de vraag is of jij wat met de antwoorden kan. Of het je gerust stelt. Of je het een beetje in perspectief kan zien. Of dat je nog steeds denkt dat er iets niet klopt.
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
08-10-2019 21:56
Vind je het ongemakkelijk omdat het een man was?
Ik denk van wel.
-Totoro76- schreef:
08-10-2019 21:45
Het zit nog zo helder in mijn hoofd.
Ook omdat ik het toen in mijn dagboek had geschreven.
Maar misschien was ie inderdaad wat aan het controleren.
Ook als het helder was kan het niet echt geweest zijn, zoals je hier las. Ik ga er iig uit dat er geen verkoeverkamer vol konijnen bestaat.
rosepudding schreef:
08-10-2019 21:56
Vind je het ongemakkelijk omdat het een man was?

Ik ben 1 keer onder narcose geweest en werd wakker omdat er iemand een echo van mijn blaas maakte (weet nog steeds niet waarom eigenlijk) maar kan me niet herinneren of het een man of een vrouw was.

Wilde alleen maar verder slapen.
Om te kijken of je gekatheteriseerd moest worden.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
08-10-2019 21:57
Nou ja, wij weten ook niet of het normaal is wat er is gebeurd, de vraag is of jij wat met de antwoorden kan. Of het je gerust stelt. Of je het een beetje in perspectief kan zien. Of dat je nog steeds denkt dat er iets niet klopt.
Ik weet niet goed wat ik moet denken, maar zoals ik al zei, ik heb er niks aan over gehouden.
Ik vertrouw verpleegkundigen nog steeds.
Wilde weten hoe anderen hier tegenover stonden en misschien herkenning.
Alle reacties Link kopieren
Geruststellen, controle, wakker maken. Kan allemaal. Mijn dochter is vorige week geopereerd. Toen ik op de verkoever kwam (toen ze nog niet bij was), zaten er 2 verpleegkundigen bij haar, over haar heen te aaien. Geruststelling, laten voelen dat ze niet alleen is en later om haar wakker te maken
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
08-10-2019 21:59
Ook als het helder was kan het niet echt geweest zijn, zoals je hier las. Ik ga er iig uit dat er geen verkoeverkamer vol konijnen bestaat.
Maar je weet achteraf dat een kamer vol konijnen niet kan.
Een verpleegkundige die me aanraakte is wat realistischer.
Maar wat ik lees zal het ter gerustelling zijn geweest.
Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik werd heel hard huilend wakker uit mijn narcose. En dat huilen begon al voordat ik zelf wakker was, dus ik kan me voorstellen dat ze mij hebben geprobeerd te troosten. Zoals iemand anders ook al zei: je uit al dingen richting de verpleging voordat je het zelf door hebt. Wellicht was dat bij jou ook zo.

Dat kalmeren werkte bij mij uiteindelijk trouwens vooral doordat ze een morfine-shot gaven, toen viel ik weer in slaap en werd veel lekkerder wakker daarna.
Alle reacties Link kopieren
Pandala schreef:
08-10-2019 22:01
Geruststellen, controle, wakker maken. Kan allemaal. Mijn dochter is vorige week geopereerd. Toen ik op de verkoever kwam (toen ze nog niet bij was), zaten er 2 verpleegkundigen bij haar, over haar heen te aaien. Geruststelling, laten voelen dat ze niet alleen is en later om haar wakker te maken
Dit is eigenlijk wat ik wilde weten.
Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
-Totoro76- schreef:
08-10-2019 21:38
Oei 🤣
Nee ik kom hier nooit meer achter.
Maar ik ben echt zeker hiervan.
De verkoeverkamer en de geluiden waren de 1e keer exact hetzelfde als toen ik de 2e keer wakker werd.
Terwijl dit de 1e keer was dat ik ooit wakker werd op een verkoeverkamer.
Dat weet je niet. Misschien was je daarvoor al een aantal keer (half) wakker geworden, wat je je niet meer herinnert. Sommige mensen worden echt vijf keer wakker op de verkoever en stellen dan steeds dezelfde vragen.

Verder is het normaal. Het was waarschijnlijk gewoon een geruststellend gebaar. Of je had een katheter tijdens de operatie en haalde hij die eruit, kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
08-10-2019 22:06
Dat weet je niet. Misschien was je daarvoor al een aantal keer (half) wakker geworden, wat je je niet meer herinnert. Sommige mensen worden echt vijf keer wakker op de verkoever en stellen dan steeds dezelfde vragen.

Verder is het normaal. Het was waarschijnlijk gewoon een geruststellend gebaar. Of je had een katheter tijdens de operatie en haalde hij die eruit, kan ook nog.
Gerustelling zal het zijn geweest.
Bedankt voor je antwoord!
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
08-10-2019 22:04
Ik werd heel hard huilend wakker uit mijn narcose. En dat huilen begon al voordat ik zelf wakker was, dus ik kan me voorstellen dat ze mij hebben geprobeerd te troosten. Zoals iemand anders ook al zei: je uit al dingen richting de verpleging voordat je het zelf door hebt. Wellicht was dat bij jou ook zo.

Dat kalmeren werkte bij mij uiteindelijk trouwens vooral doordat ze een morfine-shot gaven, toen viel ik weer in slaap en werd veel lekkerder wakker daarna.
Dit was het enige wat ik me herinnerde.
Wat jij zegt over huilen voor ik wakker werd of iets dergelijks zou dan wel kunnen.
Bedankt!
hier is de standaarde zetting toch altijd een man of zes, waar waren die dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven