Gezondheid alle pijlers

Verkouden en soort van tandpijn

19-12-2014 22:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik heb een flinke verkoudheid te pakken. Compleet met snotteren, loopneus, niezen etcetera. Helaas heb ik dit wel vaker...

Maar bij een flinke verkoudheid waarbij mijn neus om de haverklap open en dicht is, doet mijn keel ook vaak zeer, maar óók heb ik dan een soort van tandpijn. De lucht die ik inadem via mijn neus trekt dan door naar één tand wat dan erg vervelend aanvoelt.

Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, maar herkent iemand dat laatste? Zo ja... Is daar wat aan te doen?
Ja hoor dat kan prima

De wortelpunten van je tanden kunnen tegen, of soms zelf in de sinusholte liggen

Dus als die holte helemaal vol prut zitten is het logisch dat je ook daar een beetje last van hebt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Herkenbaar! Net van af! Ik had ook een gaatje daar, maar dat hoeft niet. Goed je neusspray gebruiken. Als je holtes vrij zijn gaat t vast beter. Beterschap!
.
Ja is een heel naar gevoel als je het mij vraagt. Kun je daar ook iets tegen doen? Of heb ik gewoon pech?
Stomen, sprayen en uitzieken!

Gaat vanzelf weer over
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik had ooit een bijholte ontsteking en ik dacht in eerste instantie dat het kiespijn was... Bij mij hielp neusspray maar daar moet je weer mee uitkijken dat je niet verslaafd eraan raakt. Geen tips verder.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ben blij dat dit herkent wordt iig! Ik gebruik nu ook sinds deze verkoudheid euchinaforce, maar dat werkt natuurlijk nog niet na 1 dag. Neusspray gebruik ik niet. Wel ibuprofen omdat ik ook de griep en koorts had/heb.

Bedankt voor de tips en beterschapswensen!

Ik ga zometeen maar eens proberen te slapen...altijd een ellende bij mij met flinke verkoudheid.

Komt goed!
quote:Summerdance schreef op 19 december 2014 @ 22:55:

Stomen, sprayen en uitzieken!

Gaat vanzelf weer over... Voordat je een jongetje bent..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als ik goed verkouden ben heb ik ook regelmatig tandpijn. Geen idee wat je er aan kan doen maar vervelend is het zeker. Pak altijd maar een paracetamol als het te pijnlijk gaat worden. En natuurlijk extra vitamines nemen.
Wat Iris schrijft heb ik ook; toen ik bijholteontsteking had dacht ik errst ook dat het kiespijn was. Als je voorover buigt, met je hoofd tussen je knieën, en de pijn dan erger wordt dan is het een bijholteontsteking.
Wat summerdance zegt idd. Zat zelf ooit eens bij de noodtandarts met vreselijke kiespijn, in de veronderstelling dat het vanuit mijn mond kwam. Maar bleken idd de wortelpunten in de bijholtes te zijn. De boel openboren had geen zin. Een AB kuurtje van de HA wel! Heb tot die tijd geprobeerd zout water in de holtes te druppelen/snuiven (niet eenvoudig) maar op het moment dat dat lukte voelde ik iets 'knappen' en was de pijn direct een stuk minder.

Neussprays (Xylometazoline) moet je niet te lang achtereen gebruiken. Maar de boel openhouden, waardoor het in kan drogen, en geen kans krijgt om een broeiplaats voor bacteriën te worden, kan wel veel ellende voorkomen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik herken het ! Als tienjarige heb ik mijn voortanden eruit gevallen ( inmiddels kronen) maar altijd als het raar weer is of ik heb een verstopte neus dan doen mijn 2 voortanden pijn alsof ze er een soort uitgeduwd worden. Naar gevoel maar ik zou niet weten wat je er aan kan doen. Ben het gewend geraakt maar het lijkt me iets dat de wortel gevoelig is.

Inmiddels al 18 jaar last van maar goed ik kan er mee leven
Het is inderdaad ook niet het einde van de wereld (stel je voor ) maar wel gewoon irritant!

Goed... Ik zei net dat ik ging slapen geloof ik... Lukt niehieeet!

Dan nog maar even forummen.
Heb ik eigenlijk altijd als ik goed verkouden ben. Gaat met de verkoudheid weer weg. Als je erg last hebt, helpt bij mij een paracetamol meestal wel!
Ik heb dat ook regelmatig gehad
Als de koorts aan blijft houden zou ik wel even naar de huisarts gaan. Ik heb recent een kaakholte ontsteking gehad en verging uiteindelijk ook van de tandpijn. Na een antibioticakuur ging het weer beter. Beterschap!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven