Verkouden en soort van tandpijn
vrijdag 19 december 2014 om 22:49
Hai allemaal,
Ik heb een flinke verkoudheid te pakken. Compleet met snotteren, loopneus, niezen etcetera. Helaas heb ik dit wel vaker...
Maar bij een flinke verkoudheid waarbij mijn neus om de haverklap open en dicht is, doet mijn keel ook vaak zeer, maar óók heb ik dan een soort van tandpijn. De lucht die ik inadem via mijn neus trekt dan door naar één tand wat dan erg vervelend aanvoelt.
Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, maar herkent iemand dat laatste? Zo ja... Is daar wat aan te doen?
Ik heb een flinke verkoudheid te pakken. Compleet met snotteren, loopneus, niezen etcetera. Helaas heb ik dit wel vaker...
Maar bij een flinke verkoudheid waarbij mijn neus om de haverklap open en dicht is, doet mijn keel ook vaak zeer, maar óók heb ik dan een soort van tandpijn. De lucht die ik inadem via mijn neus trekt dan door naar één tand wat dan erg vervelend aanvoelt.
Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, maar herkent iemand dat laatste? Zo ja... Is daar wat aan te doen?
vrijdag 19 december 2014 om 22:52
vrijdag 19 december 2014 om 23:05
vrijdag 19 december 2014 om 23:09
Ben blij dat dit herkent wordt iig! Ik gebruik nu ook sinds deze verkoudheid euchinaforce, maar dat werkt natuurlijk nog niet na 1 dag. Neusspray gebruik ik niet. Wel ibuprofen omdat ik ook de griep en koorts had/heb.
Bedankt voor de tips en beterschapswensen!
Ik ga zometeen maar eens proberen te slapen...altijd een ellende bij mij met flinke verkoudheid.
Komt goed!
Bedankt voor de tips en beterschapswensen!
Ik ga zometeen maar eens proberen te slapen...altijd een ellende bij mij met flinke verkoudheid.
Komt goed!
vrijdag 19 december 2014 om 23:28
Wat summerdance zegt idd. Zat zelf ooit eens bij de noodtandarts met vreselijke kiespijn, in de veronderstelling dat het vanuit mijn mond kwam. Maar bleken idd de wortelpunten in de bijholtes te zijn. De boel openboren had geen zin. Een AB kuurtje van de HA wel! Heb tot die tijd geprobeerd zout water in de holtes te druppelen/snuiven (niet eenvoudig) maar op het moment dat dat lukte voelde ik iets 'knappen' en was de pijn direct een stuk minder.
Neussprays (Xylometazoline) moet je niet te lang achtereen gebruiken. Maar de boel openhouden, waardoor het in kan drogen, en geen kans krijgt om een broeiplaats voor bacteriën te worden, kan wel veel ellende voorkomen.
Neussprays (Xylometazoline) moet je niet te lang achtereen gebruiken. Maar de boel openhouden, waardoor het in kan drogen, en geen kans krijgt om een broeiplaats voor bacteriën te worden, kan wel veel ellende voorkomen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
vrijdag 19 december 2014 om 23:30
Ik herken het ! Als tienjarige heb ik mijn voortanden eruit gevallen ( inmiddels kronen) maar altijd als het raar weer is of ik heb een verstopte neus dan doen mijn 2 voortanden pijn alsof ze er een soort uitgeduwd worden. Naar gevoel maar ik zou niet weten wat je er aan kan doen. Ben het gewend geraakt maar het lijkt me iets dat de wortel gevoelig is.
Inmiddels al 18 jaar last van maar goed ik kan er mee leven
Inmiddels al 18 jaar last van maar goed ik kan er mee leven