Verkouden + etentje geven = niet handig. Tips?
zaterdag 3 april 2010 om 13:12
Dag dames,
Iets te enthousiast paar dagen geleden (denk dat het woensdag is gebeurd, of dinsdag) zonder sjaal in de wind gelopen en nu ben ik verkouden.. Zere keel stadium is al voorbij, het snotteren ookal behoorlijk, maar nu proef ik sinds gister niets meer
Er zit nog 1 neusgat behoorlijk dicht, de ander niet meer zo. Heb al gezond gedaan, appels gegeten en uitgeperste sinasappels, heb al gestoomd en goed geslapen.
Iemand toevallig nog tips waardoor ik vanavond toch nog lekker voor m'n vriendinnen kan koken? Want niets ruiken en proeven is echt zwaar k.u.t
Alvast bedankt!
Iets te enthousiast paar dagen geleden (denk dat het woensdag is gebeurd, of dinsdag) zonder sjaal in de wind gelopen en nu ben ik verkouden.. Zere keel stadium is al voorbij, het snotteren ookal behoorlijk, maar nu proef ik sinds gister niets meer

Er zit nog 1 neusgat behoorlijk dicht, de ander niet meer zo. Heb al gezond gedaan, appels gegeten en uitgeperste sinasappels, heb al gestoomd en goed geslapen.
Iemand toevallig nog tips waardoor ik vanavond toch nog lekker voor m'n vriendinnen kan koken? Want niets ruiken en proeven is echt zwaar k.u.t
Alvast bedankt!
zaterdag 3 april 2010 om 13:16
zaterdag 3 april 2010 om 13:30
Je wordt echt niet ziek van zonder sjaal buiten lopen hoor!
Verkoudheid is een virus,krijg je of krijg jeniet,of je nu wel of niet warm aangekleed buiten loopt.
Maar goed,vervelend is het wel...Stomen helpt altijd,een paracetamolletje of tachtig ook..
Misschien kan er een vriendin helpen,en mee helpen proeven enzo?
Beterschappies
Verkoudheid is een virus,krijg je of krijg jeniet,of je nu wel of niet warm aangekleed buiten loopt.
Maar goed,vervelend is het wel...Stomen helpt altijd,een paracetamolletje of tachtig ook..
Misschien kan er een vriendin helpen,en mee helpen proeven enzo?
Beterschappies
zaterdag 3 april 2010 om 13:30
quote:Teigetje29 schreef op 03 april 2010 @ 13:27:
even zonder advies van het etentje, je wordt niet ziek van het buiten lopen zonder sjaal, je wordt ziek van een virus....
Dat klopt, maar dat virus heeft meer vat op je als je slijmvliezen koud zijn, ff kijken hoe het ookalweer zat hoor:
Rhinovirussen zijn overal continu aanwezig, maar onder normale omstandigheden zijn zij niet in staat om besmettingen te veroorzaken. Een plotselinge afkoeling van de huid kan echter het neusslijmvlies zodanig irriteren dat rhinovirussen er vat op krijgen en zo een infectie veroorzaken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rhinovirus
Rhinovirussen is 1 vd 2 virussen die vat op je kan krijgen.
even zonder advies van het etentje, je wordt niet ziek van het buiten lopen zonder sjaal, je wordt ziek van een virus....
Dat klopt, maar dat virus heeft meer vat op je als je slijmvliezen koud zijn, ff kijken hoe het ookalweer zat hoor:
Rhinovirussen zijn overal continu aanwezig, maar onder normale omstandigheden zijn zij niet in staat om besmettingen te veroorzaken. Een plotselinge afkoeling van de huid kan echter het neusslijmvlies zodanig irriteren dat rhinovirussen er vat op krijgen en zo een infectie veroorzaken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rhinovirus
Rhinovirussen is 1 vd 2 virussen die vat op je kan krijgen.
anoniem_89381 wijzigde dit bericht op 03-04-2010 13:32
Reden: Bron toegevoegd
Reden: Bron toegevoegd
% gewijzigd
zaterdag 3 april 2010 om 13:34
quote:Teddyt00t schreef op 03 april 2010 @ 13:29:
Ik spray niet met van die neussprays, help ik m'n neus alleen maar mee om zeep.
Ik heb alleen gestoomd met heet (gekookt) wat eigenlijk. Komt van eucalyptus je smaak terug?
Hoezo kan je niet tegen neusspray dan? Het slijm wordt hierdoor minder, en zo kun je vast beter ruiken.
De eucalyptus heeft ook een slinkende werking op je slijmvliezen waardoor je beter gaat ruiken.
Ik denk niet dat er een middel bestaat waardoor je vanavond ineens alles goed proeft hoor.Het kan zelfs zo zijn dat na een periode van verkoudheid je nog steeds smaakproblemen hebt.
Ik spray niet met van die neussprays, help ik m'n neus alleen maar mee om zeep.
Ik heb alleen gestoomd met heet (gekookt) wat eigenlijk. Komt van eucalyptus je smaak terug?
Hoezo kan je niet tegen neusspray dan? Het slijm wordt hierdoor minder, en zo kun je vast beter ruiken.
De eucalyptus heeft ook een slinkende werking op je slijmvliezen waardoor je beter gaat ruiken.
Ik denk niet dat er een middel bestaat waardoor je vanavond ineens alles goed proeft hoor.Het kan zelfs zo zijn dat na een periode van verkoudheid je nog steeds smaakproblemen hebt.
zaterdag 3 april 2010 om 13:38
Die neussprays zijn te aggresief voor me, ookal gebruik ik ze maar 1x per dag, een week na mijn verkoudheid heb ik dan nog pijn in mijn neus die ik niet heb als ik die dingen niet gebruik. Erg vervelend, maarja..
En das waar ook, m'n smaa blijft altijd wat langer weg..
Nouja pech dan.
Bedankt voor je tips iig! En de anderen :0
Ik maak er maar het beste van vanavond
En das waar ook, m'n smaa blijft altijd wat langer weg..

Bedankt voor je tips iig! En de anderen :0
Ik maak er maar het beste van vanavond
zaterdag 3 april 2010 om 14:05
zaterdag 3 april 2010 om 14:08
zaterdag 3 april 2010 om 14:31
ik had precies hetzelfde met kerst. Bij familie gourmetten en proefde niets... Gewoon een (thee) lepel met SAMBAL (waarvan 86% sambal, dat we) genomen en binnen een uurtje voelde ik me al 10 keer beter. het is wel even doorbijten maar het 'brand' als het ware alles weg..
ps. je kan het ook (dik) op een broodje smeren en een glas melk erna drinken, dat verminderd het branden..
ps. je kan het ook (dik) op een broodje smeren en een glas melk erna drinken, dat verminderd het branden..