Gezondheid alle pijlers

verkouden zonder symptomen?

21-01-2013 07:19 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af of je ook verkouden kunt zijn zonder een loopneus en niezen en dergelijke..

Sinds gisteren voel ik me niet fit, en nu heb ik ook nog eens hoofdpijn, als ik lig doet het meer zeer, nu ik zit valt het wel mee. En als ik hoest lijkt het net alsof het in mijn keel vast zit, soort slijm wat niet los wil komen, en daarbij begint mijn keel ook te jeuken als ik hoest en krijg ik kriebels in mijn oren,, en heb pijn in mijn bovenbenen..

Iemand nog tips voor een wondermiddel!?
Probeer eens neusspray. En dan niet 1 keer maar dat t goed open is.

Was zelf eergister duizelig, hoofdpijn e.d en toen ff 2 a 3 keer flink sprayen en heeft geholpen. Was ook niet verkouden.

(ondertussen wel een beetje)
Misschien wel een holte ontsteking? Dat zit in het begin altijd goed vast.

Misschien kun je stomen met een menthol balletje.
Griep is niet hetzelfde als een verkoudheidje. Succes!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik weet dat ik de griep niet heb, anders had ik me vast beroerder moeten voelen..

Zal miss straks mijn zusje of zou wel ff sturen om een neusspray want heb dat niet in huis;) en heb echt niet de puf om weg te gaan, doet gewoon zeer..

Maar als het wel een holte ontsteking is, gaat dat vanzelf dan weer over?
Gewoon stomen met van die menthol balletjes. Bijv. Van Vicks. Kan dan vanzelf over gaan met heel veel zakdoekjes! ;).

Als het niet overgaat even naar de dokter. Krijg je meestal eerst gewoon het advies stomen!

Maar dan zul je wel een antibiotica kuurtje krijgen.

Het kan even duren voor dat de snot los komt hoor. Maar misschien heb je gewoon een vervelend griepje.

Soms duurt het gewoon even voordat het doorzet.

Beterschap!
Verkoden, ja, ben ik ook. Muurvast zit alles. Alleen mijn ogen, die tranen doorlopend. Geen anfluenzi maar toch ziekig.

Maar goed, een poosje terug had ik bukgroep, nou, toen zat alles weer te los.

Het is ook nooit goed.
Kanonnen, zeg...

Ik weet wel een middeltje: gewoon hurry-up richting school/werk! Heb je veel minder last van je klachten!
Computer says nooooo
Leo
Ik ben vandaag sowieso toevallig vrij:)
Ha doet er niks aan. Verkoudheden en holte-ontstekingen zijn virale infecties. Antibiotica werken alleen tegen bacterien.

Kan 2 weken duren. Ik ben zelf as we speak al 3 weken snipverkouden met duizelig, hoofdpijn en pijnlijke spieren, snotterig, hoesten etc. Dus ik hoop voor je dat je een andere infectie/betere afweer hebt dan ik.

Overigens helpt het mij om juist gewoon naar buiten te gaan en te gaan werken. Krijg ik een loopneus van en dan kan ik beter ademen.
Mijn neus zit niet verstopt en kan gewoon ademen:) voel me vandaag ook iets beter dan gisteren! Dan maar straks ff met de hond uit! mijn hoofd valt nu wel iets mee, qua pijn! ben maandags altijd vrij, dus vandaag maar rustig aan doen en morgen maar weer na het werk.
quote:palowna schreef op 21 januari 2013 @ 08:02:

Ik ben vandaag sowieso toevallig vrij:)Lekker bet je sduggy op de banbk, kobjes thee drinken, warm blijven ed borgen ben je weer 't bannetje!
quote:Eleonora schreef op 21 januari 2013 @ 08:44:

[...]

Lekker bet je sduggy op de banbk, kobjes thee drinken, warm blijven ed borgen ben je weer 't bannetje!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:kabouterpuntmuts schreef op 21 januari 2013 @ 08:06:

Ha doet er niks aan. Verkoudheden en holte-ontstekingen zijn virale infecties. Antibiotica werken alleen tegen bacterien.

.als het dat is natuurlijk. Ik kwam maar niet van een 'verkoudheid' en 'holteontsteking' af. Na 6 weken maar eens naar huisarts, bleek infectie van de luchtwegen. Toen toch antobiotica
Je kan er helaas ook nog een bacteriële infectie overheen krijgen, lilalinda.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Komop, lilalinda... Heb je de OP gelezen: "niet fit, hoofdpijn, keel begint te jeuken bij hoesten en kriebels in oren, pijn bovenbenen"..

*hoe typ ik die smiley met draaiende oogjes*
Computer says nooooo
als ik een paracetamol zou innemen kan ik hem dan ook in een glas water smelten en dan opdrinken!? want krijg dat soort dingen bijna niet door mijn strot heen...
quote:palowna schreef op 21 januari 2013 @ 09:49:

als ik een paracetamol zou innemen kan ik hem dan ook in een glas water smelten en dan opdrinken!? want krijg dat soort dingen bijna niet door mijn strot heen...

Ja, kan hoor, je kan m ook in stukjes breken, snijden.

Stomen is ook afdoende met alleen heet water!

Waar jij zegt last van te hebben, zo is dik anderhalve week geleden mijn griep begonnen, na een paar dagen van deze vage klachten was het binnen een paar uur ineens van dik hout, koorts en beroerd, en werden die klachten ineens een stuk minder vaag.

Paracetamol kun je ook uit elkaar laten vallen in een laagje water, roeren en opdrinken.

Persoonlijk verkruimel ik ze liever tussen mijn voortanden terwijl ik een groot glas koud water bij de hand hou om mee door te slikken, het is niet lekker, maar helaas, het is even niet anders.
Ik heb net een paracetamol genomen en voel me nu eigenlijk een stuk beter:) Niet ergens meer last van, hopen dat het zo blijft.

als ik een paracetamol zou innemen kan ik hem dan ook in een glas water smelten en dan opdrinken!? want krijg dat soort dingen bijna niet door mijn strot heen...Ik heb geen aandelen, maar koop Citrosan. Dat is paracetamoldrankje (+extra vitamine C), drinkt lekker makkelijk weg. Ongemerkt 500 mg paracetamol binnen.
@ lilalinda: ja tuurlijk kan je een bacteriele infectie oplopen. Je kunt zoveel ziektes krijgen. Vooralsnog ziet het er viraal uit wat TO heeft.
quote:kabouterpuntmuts schreef op 21 januari 2013 @ 12:16:

@ lilalinda: ja tuurlijk kan je een bacteriele infectie oplopen. Je kunt zoveel ziektes krijgen. Vooralsnog ziet het er viraal uit wat TO heeft.neem van mij aan, dat het puur leek op een flinke verkoudheid. En die heb ik vaak, zag het verschil niet. Het is dat het weken duurde en maar niet beter werd. Ik zeg nergens, dat TO dat ook heeft
En ik vroeg mij af, door het vele hoesten heb ik een beetje keelpijn gekregen

Maar is hetvdan wel verstandig om met het raam open te slapen? Heb ik vannacht niet gedaan, maar daarvoor deed ik t wel altijd

Is dat niet belastend voor de keel en het hoesten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven