Gezondheid alle pijlers

Verlammende pijn vlak onder middenrif..

14-04-2014 18:10 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor jullie me met de huisarts om de oren gaan meppen.. Ja ik heb al een afspraak staan.. Kan a.s. woensdag terecht.

Maar wat is het geval. Ik heb in vier dagen tijd vier keer een soort aanval gehad. Zo'n 1 - 2 uur na het eten ontstaat er een vreselijke pijn zo'n 15 cm boven mijn navel, net onder het middenrif, en met verlammend bedoel ik ook echt verlammend..

Ik kan tijdens de aanval geen zinnig woord uitbrengen, mijn ogen open houden of zelfs rechtop zitten. Mijn ademhaling gaat zeer ondiep en erg onregelmatig (niet heel snel) het zweet breekt me aan alle kanten uit... Maar ik ben wel "helder" er ontgaat me niets van wat om mij heen gebeurt, ik ben niet misselijk, geen maagzuur en na ongeveer 20 minuten is de pijn verdwenen.. Het zweten stopt, ademhaling weer normaal en alleen nog erg moe

Het avondeten staat nu op het vuur, maar ik kijk er niet echt naar uit om te gaan eten, toch bang dat het weer gebeuren zal.

Vrijdag avond had ik 2 aan aanvallen, zaterdag niets aan de hand, gisterenavond nadat we uit eten waren geweest weer een aanval en zojuist vanmiddag weer eentje.. Ik kan met geen van de maaltijden een bepaalde link leggen wat betreft bepaalde voedingsmiddelen

Iemand die hier iets van herkent?
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
ik denk dat niemand hier wat zinnigs over kan zeggen. Ga naar de dokter
Eerste zin overgeslagen meds?
Zeker niet. Daarom ook de vraag waarom je de vraag hier stelt. Niemand kan hier zeggen wat het zou kunnen zijn. Je hebt er dus niks aan
Omdat ik benieuwd ben of iemand het herkent, ik hoef geen diagnoses.. Wellicht hoor ik gewoon graag dat ik niet "raar" ben
Er mogen hier geen diagnoses gegeven worden. Afwachten dus.

Sterkte
Raar ben je nooit TO, hoe kan pijn nou toch raar zijn
Ik had het niet na het eten maar ik herken er galblaas klachten in. Ik had het niet na het eten maar zijn genoeg mensen bij wie het wel in verband staat met het eten.

Natuurlijk ben ik ook geen dokter dus het kan ook iets heel anders zijn maar daar gaat mijn gevoel naar uit
Toen ik het had, had ik een galcrisis (maar die pijn was rechts onder de ribben en niet midden) en werd ik de ochtend erop geopereerd xD.

Ik weet alleen niet wat jij hebt, dus huisarts
de omschrijving is zo vaag dat een herkenning van anderen berust op interpretatie en niets zegt over of jij raar bent laat staan of jij iets ernstigs onder de leden hebt
Het klinkt als galstenen, maar idd alleen de arts kan een diagnose stellen
Probeer vet te vermijden, als het je galblaas is wordt die bij vet actief
hoe weet je nou hoe het klinkt walnootje?
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 april 2014 @ 18:25:

de omschrijving is zo vaag dat een herkenning van anderen berust op interpretatie en niets zegt over of jij raar bent laat staan of jij iets ernstigs onder de leden hebt

Zeg, doos, laat mij nou even mijn ei kwijt raken joh..

Ik ben geen paniekzaaier, klaag nooit over pijn, vrees geen grote vrezen over enge ziektes en laat me ook niet echt leiden door wat men hier aandraagt, hooguit dat ik wat minder verbaasd zou zijn bij een eventuele diagnose van een arts..

Maar ff mijn verhaal doen over de ervaringen van afgelopen dagen en ff sikkeneuren over het feit dat ik even niet durf te eten lucht wel een beetje op..
Klinkt totaal anders. Belachelijk om te zeggen dat TO uit moet kijken met vet. Laat dat over aan de dokter

Bron Mens en gezondheid:

Galsteenkoliek

Als er wel klachten ontstaan zijn het vaak plotselinge aanvallen van heftige pijn in de rechter bovenbuik die kan uitstralen naar de rug en soms ook naar de schouderbladen. Vaak zijn mensen misselijk en moeten braken. Ook is er bewegingsdrang. Tussen de aanval door is er geen pijn.
Ja muts, zeur maar lekker.

Maar ga wel naar de arts en als zo'n aanval niet te doen is bel dan de HAP
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 april 2014 @ 18:38:

Klinkt totaal anders. Belachelijk om te zeggen dat TO uit moet kijken met vet. Laat dat over aan de dokter

Bron Mens en gezondheid:

Galsteenkoliek

Als er wel klachten ontstaan zijn het vaak plotselinge aanvallen van heftige pijn in de rechter bovenbuik die kan uitstralen naar de rug en soms ook naar de schouderbladen. Vaak zijn mensen misselijk en moeten braken. Ook is er bewegingsdrang. Tussen de aanval door is er geen pijn.Ja, dat is een koliek maar als een galblaas ontstoken is dan kan je op meerdere plaatsen pijn hebben en omdat dat verschilt bij iedereen is het gewoon inderdaad niet met zekerheid te zeggen of dit het wel of niet is. Daarom is het goed dat TO sowieso naar een dokter gaat natuurlijk
Je gaat toch niet tot Woensdag wachten.

Zeg tegen die assistent dat je het niet uithoud.
Straalt de pijn uit naar je rug, tussen de schouderbladen, rechter schouder of rechter bovenbuik?

Zo ja: probleem met lever, galblaas of alvleesklier waarschijnlijk.

Zo niet: waarschijnlijk je maag.

Maar zoveel pijn als je beschrijft, daar moet je niet te lang mee wachten. Desnoods naar de HAP buiten kantooruren.

Veel sterkte.
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
Klinkt idd als een maagklacht. Voelt de pijn brandend, alsof je borst in brand staat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jeroenvenema, ik heb je gerapporteerd bij de moderators ivm het stellen van diagnoses (op meerder topics).
Burgos, alleen tijdens een aanval is het niet uit te houden, verder functioneer ik prima..

Verder straalt de pijn niet uit, heel plaatselijk
quote:NummerZoveel schreef op 14 april 2014 @ 19:05:

Jeroenvenema, ik heb je gerapporteerd bij de moderators ivm het stellen van diagnoses (op meerder topics).Welke diagnoses heb ik gesteld dan?
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
Maagpijn kan ook uitstralen hoor, het blijft gissen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
IK zou denken galblaas stenen. Auww! Goed dat je naar de HA gaat.

Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven