Gezondheid alle pijlers

Verlammende pijn vlak onder middenrif..

14-04-2014 18:10 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor jullie me met de huisarts om de oren gaan meppen.. Ja ik heb al een afspraak staan.. Kan a.s. woensdag terecht.

Maar wat is het geval. Ik heb in vier dagen tijd vier keer een soort aanval gehad. Zo'n 1 - 2 uur na het eten ontstaat er een vreselijke pijn zo'n 15 cm boven mijn navel, net onder het middenrif, en met verlammend bedoel ik ook echt verlammend..

Ik kan tijdens de aanval geen zinnig woord uitbrengen, mijn ogen open houden of zelfs rechtop zitten. Mijn ademhaling gaat zeer ondiep en erg onregelmatig (niet heel snel) het zweet breekt me aan alle kanten uit... Maar ik ben wel "helder" er ontgaat me niets van wat om mij heen gebeurt, ik ben niet misselijk, geen maagzuur en na ongeveer 20 minuten is de pijn verdwenen.. Het zweten stopt, ademhaling weer normaal en alleen nog erg moe

Het avondeten staat nu op het vuur, maar ik kijk er niet echt naar uit om te gaan eten, toch bang dat het weer gebeuren zal.

Vrijdag avond had ik 2 aan aanvallen, zaterdag niets aan de hand, gisterenavond nadat we uit eten waren geweest weer een aanval en zojuist vanmiddag weer eentje.. Ik kan met geen van de maaltijden een bepaalde link leggen wat betreft bepaalde voedingsmiddelen

Iemand die hier iets van herkent?
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik had het toen mijn maagbandje door mijn maag was gescheurd. Maar ik had toen ook verschrikkelijke pijn tussen mijn schouderbladen.

Kan dus een maagklacht zijn. Mijn ex had die pijn bij gal aanvallen, kan dat dus ook zijn.

Vanalles dus.

Als je vaak deze klachten hebt en het echt niet meer uit houdt, niet wachten tot woensdag hoor. Terug bellen en vertellen dat het spoed heeft.
quote:jeroenvenema schreef op 14 april 2014 @ 19:18:

[...]

Welke diagnoses heb ik gesteld dan?

nou zeg kijk even naar je vorige post:

Zo ja: probleem met lever, galblaas of alvleesklier waarschijnlijk.

Zo niet: waarschijnlijk je maag.

Waar zijn de andere opties zoals darmen/ hart/ longen/ milt/ diafragma etc?
Heb een klein beetje gegeten vanavond, het gaat nu goed.. Zodirect nog wat fruit want een volledige maaltijd was het niet
De reden dat ik zei dat je klachten erger kunnen worden na een vetrijke maaltijd is omdat gal nodig is bij het verteren van vetten. Er wordt dan veel gal aan de darminhoud afgescheiden en bij galstenen of problemen met de galblaas krijg je dus van die pijn aanvallen.

Maar zoals al meer gezegd, ga naar de huisarts. En wacht niet tot woensdag, eis een afspraak voor morgen als je die pijnaanvallen weer hebt. Das toch ook niet uit te houden tot woensdag?!
Ik denk ook galblaas. Had dezelfde symptomen ik zat vol met galstenen
Ik kan morgen ochtend nog wel bellen om morgen nog een afspraak te krijgen (kon vandaag niet i v m vervangende huisarts) Ik ben nooit zo vlot met huisartsen enzo.. Vandaar dat ik de afspraak van woensdag accepteerde, daarnaast kan ik zelf absoluut morgenmiddag niet.. (ja ja ik weet het, gezondheid gaat voor, ik ben een zeer eigenwijze zelfstandig ondernemer )
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 april 2014 @ 20:40:

Waar zijn de andere opties zoals darmen/ hart/ longen/ milt/ diafragma etc?

Dat kan ook inderdaad. Vandaar de extra: 'waarschijnlijk'.

Het lijkt mij namelijk minder waarschijnlijk dat iemand last krijgt van de longen na het nuttigen van voedsel (behalve als je je verslikt), maar hé, ALLES kan
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
Ik bedoelde,je gaat het toch niet afwachten tot je het niet meer uithoud.

Begrijp je.
Woensdag is al overmorgen, dat zou ik ook afwachten hoor.. maar goed, ik ben net zo'n dokterloper als TO, zo te lezen

On topic: mijn moeder had deze klachten, zij had idd galstenen. Geen pretje, sterkte ermee, ben benieuwd wat de dokter zegT!
quote:jeroenvenema schreef op 14 april 2014 @ 21:18:

[...]

Dat kan ook inderdaad. Vandaar de extra: 'waarschijnlijk'.

Het lijkt mij namelijk minder waarschijnlijk dat iemand last krijgt van de longen na het nuttigen van voedsel (behalve als je je verslikt), maar hé, ALLES kan daar kan je niks zinnigs over zeggen. Beter doe je dat dus ook niet
Ik zeg wat ík wil zeggen binnen de grenzen van de huisregels.

Dat bepaal jij niet voor mij.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

ps laten we maar on topic blijven vanaf nu ;)
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
Ik herken dit PRECIES

Alleen dat "na het eten" niet. Bij mij is het een allergische reactie die komt door spul wat ik op m'n huid smeer. Ik krijg het heel warm, zweet breekt me uit en die pijn is even zo heftig dat ik geen lucht krijg. Dit trekt weg en na 30min voel ik er niks meer van.

Nee ik durf niet te zeggen of jij ook een allergie hebt, Ik zou bijhouden wat je eet.. En wat je daarbij drinkt. Salicylzuren ofzo (uit bessen, crèmes, etc) kunnen dat veroorzaken. En allemaal beschrijven ze die heftige pijn in maag / middenrif / alsof ze je milt eruit rukken.
Geniet van elke dag!
hmm ik heb niets anders dan anders gesmeerd, gegeten .. geen idee of dit iets allergisch zou kunnen zijn. Zo voelt het totaal niet..

Zweten, warm komt voor mijn gevoel meer omdat de pijn zo erg is dat ik zowat van mijn stokkie ga (komt overeen met wat ik ook ervaar tijdens een hypo)

Ik heb vandaag (afkloppen!) geen aanvallen gehad.. dus even rustig afwachten wat de HA zegt. Ik maak me vooralsnog geen zorgen.. (m a w.. raak niet zo vlotjes in paniek ;) )
HA denkt idd galstenen.. Op naar de echo..
Ik heb het zelfde probleem en krijg het ook na eten.

Maar als ik een aanval heb dan eet ik even iets (zoals een banaan)

En dan is het weer even weg.

Iemand anders nog andere tips want de bananen zijn bijna op ;p
De enige tip: ga naar de huisarts
quote:Sense-1970 schreef op 16 april 2014 @ 22:33:

HA denkt idd galstenen.. Op naar de echo..Als ik je OP lees denk ik dat ook. Ik had ook dit soort aanvallen met atypische pijn. Mijn huisarts dacht eerst aan een longembolie of een hartaanval, maar doordat ik donkere urine kreeg na de aanvallen toch een echo gemaakt. Bleken inderdaad galstenen te zitten, dus ik ben toen binnen een maand geopereerd. Beterschap!
quote:guus_040 schreef op 16 september 2014 @ 16:34:

Ik heb het zelfde probleem en krijg het ook na eten.

Maar als ik een aanval heb dan eet ik even iets (zoals een banaan)

En dan is het weer even weg.

Iemand anders nog andere tips want de bananen zijn bijna op ;pGa naar een dokter, want dat kan van alles zijn natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven