Gezondheid alle pijlers

Verlamming naar aanleiding van ontwenningsverschijnselen.

28-06-2013 14:24 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn moeder heeft een alcoholverslaving.

Een van de ontwenningsverschijnselen is dat ze heel erg begint te beven.

Hiervoor krijgt ze medicijnen zodat ze geen verlamming krijgt.(als je heel erg lang en hard beeft, kun je een blijvende verlamming oplopen.)

Nu duurt het best wel een tijd dat mijn moeder weer de oude is na het slikken van de medicijnen.

Daarom wilt ze deze medicijnen niet meer slikken.

Begeleider had al aangegeven dat dit ook gedaan kan worden als ik haar geleidelijk laat afbouwen.

Nu hebben we dit een keer gedaan, en persoonlijk vond ik het heel erg eng. Achteraf bleek dus dat ze expres begon te beven om maar drank te krijgen, maar ik wist niet wat ik moest doen.

Ik wil niet dat mijn moeder verlamd raakt door mijn toedoen.

Daarom wil ik meer informatie vinden over deze verlamming zodat ik beter weet wanneer iemand in een verlamming raakt..

Helaas kan ik hier niets vinden op internet aangezien ik de naam niet weet van zo een verlamming. Iemand die dit weet.

Liefs!
Meid, wat een treurig bericht! Een verslaving, maakt niet uit welke, kan alleen maar overwonnen worden wanneer er voldaan wordt aan minimaal de volgende voorwaarden:

- de verslaafde moet echt willen stoppen;

- de verslaafde moet zich openstellen voor hulp;

- de hulp moet gegeven worden door professionals die daar jaren voor gestudeerd hebben;

- en het liefst gebeurt het afkicken dan met een heel intensief behandelprogramma, waarbij niet alleen gekeken wordt naar de verslaving op zich, maar ook naar de oorzaken daarvan en hoe die oorzaken weggenomen kunnen worden.

Zoals ik het lees, voldoet deze situatie aan geen een van deze voorwaarden. En dat betekent dat jij nu met een probleem zit dat op dit moment onoplosbaar is.

De oplossing ligt bij jouw moeder en niet bij jou. Zij moet aan die voorwaarden gaan voldoen. En zij moet bovendien haar moederrol weer op zich gaan nemen, waarbij zij zelf verantwoordelijkheid gaat dragen voor haar problemen en voor het oplossen daarvan.

Het is gen verraad als jij jouw moeder nu zelf haar problemen op laat lossen. Je helpt haar juist! Want zolang jij haar wilt helpen, is er ook niet zo'n noodzaak om aan die punten te gaan voldoen.

Meis, kies voor jezelf en zorg ervoor dat jij hulp krijgt. Want indirect kies je daarmee ook juist voor je moeder.

Sterkte
Lieve schat, helaas heb ik ervaring (nou ja, ik was niet de verslaafde, maar wel mijn naasten) met alcoholisme, en niemand anders dan die persoon zelf kan helpen. Verslaafden maken misbruik van lieve mensen die ze willen helpen. (Dat doet de verslaving he, niet de persoon zelf.) Je moet echt voor jezelf kiezen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
To wat een moeilijke situatie.

Wordt de familie oa jij ook daarin begeleidt. Vaak als iemand verslaafd is dan spelen er ook andere problemen.

Misschien kun je voor jezelf naar de huisarts om begeleiding met jouw gevoelens te krijgen.
.
Als kind ben je nooit verantwoordelijk voor wat je ouders doen. Als je moeder haar medicijnen niet neemt en er daardoor iets misgaat is dat niet jouw schuld. Zeker omdat je minderjarig bent. Zij zou voor jou moeten zorgen, niet andersom. Als je om hulp vraagt is dat geen verraad, het is vragen om hulp die jij niet kan (en niet zou moeten hoeven) bieden.

Ik geloof dat ik een eerder topic van je gelezen heb en het is me een raadsel waarom niemand zich om je bekommert. Dieptriest dat een kind kennelijk kan worden opgezadeld met de zorg voor een verslaafde volwassene. En dan nog een schuldgevoel krijgt ook.

Ik zeg het nog maar een keer: zoek hulp. Bel het nummer wat Cateautje postte, zoek contact met de behandelaars van je moeder, of met de huisarts. Dit probleem is veel te groot voor jou alleen.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Lieve Faith, hier helaas ook ervaring met verslaving van een naaste. Dit is zo verschrikkelijk moeilijk en ik heb echt met je te doen. Ik sluit me helemaal aan bij de mensen die zeggen dat je voor jezelf moet kiezen. Dat is echt de enige oplossing, ook voor jezelf. Jij kunt de verslaving van je moeder niet oplossen. zolang ze zelf niet heel graag wil afkicken gaat dat niet gebeuren.

Ik begrijp heel goed dat je wil helpen, het is ook echt een lang en heel moeilijk proces tot je je realiseert dat er niets is dat jij kunt zolang zij zich niet 100% inzet. Zoek daar alsjeblieft hulp bij! Daar is niets geks aan en dat heb je echt hard nodig.

Heel veel sterkte. En een ding: voel je vooral niet schuldig want dat ben je niet!
quote:Fame schreef op 28 juni 2013 @ 15:26:

Faith, je bent pas 17 en officieel nog een kind en NIET verantwoordelijk voor je moeder. En alles wat je moeder overkomt komt niet door jou. BEl de begeleider en zeg dat je dit niet wilt en kan doen. En de kindertelefoon inderdaad.

Zoiets dus.

( het verhaal ' klopte' niet wist ik maar ik moest nog even nadenken hoe of wat)

Woon je bij je moeder TO? Wonen jullie alleen of is er een vader of andere volwassene in huis, zijn er nog jongere kinderen?

Kickt je moeder thuis af of iets van in dagbehandeling?

Als je zonder 2de volwassene in huis woont met evt zelfs nog andere kinderen dan is dit niet goed opgepakt.

Het klopt dat je moeder niet verplicht opgenomen kan worden

Maar als 17 jarige kun je niet voor je moeder verantwoordelijk worden gesteld en is het zo dat je moeder feitelijk alleen is. Daar zou de begeleiding op afgestemd moeten worden

Durf je de behandelaar, de begeleider te bellen met dit? De huisarts?

Diep ademhalen en zeggen dat het niet gaat zo

Heb je iemand die voor je kan bellen als je het niet durft?

Zijn ze helemaal betoeterd! Bah

En als er wel een 2de volwassene is, je vader?/partner van je moeder? dan die zeggen dat je dit niet aankunt

Daarbij denk ik dat, los van alles, jij nog meer uitleg nodig hebt over de situatie, de werking en bijwerking vd medicatie en hoe het afkicken verloopt

And last but not least: krijg jij ook begeleiding?
Je bent zelf een theepot
Ik mis hier toch heel erg een huisarts trouwens!!!
Je bent zelf een theepot
Je mag ook altijd de huisarts bellen om te praten. Daar is een huisarts voor. Praten over je zorgen over je moeder, maar ook over jezelf.

Als je een opleiding doet is daar misschien ook iemand waarmee je kan praten. Dat kan heel prettig zijn om je zorgen te delen.

Misschien heb je wel een lieve tante of buurvrouw waarmee je je zorgen kan delen.

Ik hoop dat er veel mensen zijn met wie je kan gaan praten.

17 is al heel volwassen, maar je moeder hoort er nog wel voor jou te zijn en jij hoort niet voor haar te zorgen.

Je moeder kiest zelf voor de alcohol, terwijl ze voor jou zou moeten kiezen.

Heel veel sterkte!
quote:faith. schreef op 28 juni 2013 @ 14:42:

[...]

Ik ben al pas17 . En de behandelaars kunnen niet iedere dag een paar keer langskomen. Een vrijwillige opname wilt ze niet. Gedwongen opname kan ook niet omdat ze andere mensen niet in gevaar brengt.

Wat erg, sterkte.

En sorry hoor, maar je moeder wil de medicijnen om alcohol onttrekking te voorkomen niet slikken en vervolgens gaat ze een epileptisch insult na doen zodat jij haar alcohol geeft? Wat een kreng verslaafde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven