Verlamming naar aanleiding van ontwenningsverschijnselen.
vrijdag 28 juni 2013 om 14:24
Hallo,
Mijn moeder heeft een alcoholverslaving.
Een van de ontwenningsverschijnselen is dat ze heel erg begint te beven.
Hiervoor krijgt ze medicijnen zodat ze geen verlamming krijgt.(als je heel erg lang en hard beeft, kun je een blijvende verlamming oplopen.)
Nu duurt het best wel een tijd dat mijn moeder weer de oude is na het slikken van de medicijnen.
Daarom wilt ze deze medicijnen niet meer slikken.
Begeleider had al aangegeven dat dit ook gedaan kan worden als ik haar geleidelijk laat afbouwen.
Nu hebben we dit een keer gedaan, en persoonlijk vond ik het heel erg eng. Achteraf bleek dus dat ze expres begon te beven om maar drank te krijgen, maar ik wist niet wat ik moest doen.
Ik wil niet dat mijn moeder verlamd raakt door mijn toedoen.
Daarom wil ik meer informatie vinden over deze verlamming zodat ik beter weet wanneer iemand in een verlamming raakt..
Helaas kan ik hier niets vinden op internet aangezien ik de naam niet weet van zo een verlamming. Iemand die dit weet.
Liefs!
Mijn moeder heeft een alcoholverslaving.
Een van de ontwenningsverschijnselen is dat ze heel erg begint te beven.
Hiervoor krijgt ze medicijnen zodat ze geen verlamming krijgt.(als je heel erg lang en hard beeft, kun je een blijvende verlamming oplopen.)
Nu duurt het best wel een tijd dat mijn moeder weer de oude is na het slikken van de medicijnen.
Daarom wilt ze deze medicijnen niet meer slikken.
Begeleider had al aangegeven dat dit ook gedaan kan worden als ik haar geleidelijk laat afbouwen.
Nu hebben we dit een keer gedaan, en persoonlijk vond ik het heel erg eng. Achteraf bleek dus dat ze expres begon te beven om maar drank te krijgen, maar ik wist niet wat ik moest doen.
Ik wil niet dat mijn moeder verlamd raakt door mijn toedoen.
Daarom wil ik meer informatie vinden over deze verlamming zodat ik beter weet wanneer iemand in een verlamming raakt..
Helaas kan ik hier niets vinden op internet aangezien ik de naam niet weet van zo een verlamming. Iemand die dit weet.
Liefs!

vrijdag 28 juni 2013 om 14:42
quote:Ketricken schreef op 28 juni 2013 @ 14:34:
Ik vind het vooral raar dat dochter hiervoor verantwoordelijk wordt gemaakt.Ik ben al 17 . En de behandelaars kunnen niet iedere dag een paar keer langskomen. Een vrijwillige opname wilt ze niet. Gedwongen opname kan ook niet omdat ze andere mensen niet in gevaar brengt.
Ik vind het vooral raar dat dochter hiervoor verantwoordelijk wordt gemaakt.Ik ben al 17 . En de behandelaars kunnen niet iedere dag een paar keer langskomen. Een vrijwillige opname wilt ze niet. Gedwongen opname kan ook niet omdat ze andere mensen niet in gevaar brengt.
vrijdag 28 juni 2013 om 14:44

vrijdag 28 juni 2013 om 14:46
Faith, dit gaat niet over jou. Sterker nog, in feite heb je er niets mee te maken, dus laat allerlei gevoelens die over jou gaan helemaal los.
Ik kan me wel voorstellen dat je verantwoordelijkheid naar je moeder toe hebt, maar hou dat gematigd alsjeblieft.
Je hebt hier nu te maken met de verslaving, niet met je moeder, hoe raar je dat ook moge vinden, maar het is waar.
Hier is wat info, maar het is toch het beste om daar met haar behandelaar over te spreken.
http://www.alcoholhulp.be/ontwenningsverschijnselen
Ik kan me wel voorstellen dat je verantwoordelijkheid naar je moeder toe hebt, maar hou dat gematigd alsjeblieft.
Je hebt hier nu te maken met de verslaving, niet met je moeder, hoe raar je dat ook moge vinden, maar het is waar.
Hier is wat info, maar het is toch het beste om daar met haar behandelaar over te spreken.
http://www.alcoholhulp.be/ontwenningsverschijnselen

vrijdag 28 juni 2013 om 14:57
AL 17? Meid, dit probleem is veel en veel en veel te groot voor jou om aan te kunnen.
Ten eerste omdat je de levenservaring niet hebt om dit objectief te kunnen zien.
Ten tweede omdat je haar dochter bent, en het daarom niet objectief kunt zien.
HET IS NIET JOUW SCHULD dat zij verslaafd is en haar eigen lichaam kapot maakt door de drank. Ze maakt zélf de keuze niet geholpen te willen worden op de beste manier, namelijk via een vrijwillige opname. Ze heeft dus ook jou belang niet voor ogen en zadelt jou op met haar enórme probleem! Sterkte!
Ten eerste omdat je de levenservaring niet hebt om dit objectief te kunnen zien.
Ten tweede omdat je haar dochter bent, en het daarom niet objectief kunt zien.
HET IS NIET JOUW SCHULD dat zij verslaafd is en haar eigen lichaam kapot maakt door de drank. Ze maakt zélf de keuze niet geholpen te willen worden op de beste manier, namelijk via een vrijwillige opname. Ze heeft dus ook jou belang niet voor ogen en zadelt jou op met haar enórme probleem! Sterkte!
vrijdag 28 juni 2013 om 14:59
Ik vind het totaal onverantwoord dat een 17-jarige de verantwoordelijkheid krijgt over de medicijnen van haar verslaafde (en manipulatieve) moeder. Ga alsjeblieft het gesprek met de artsen aan dat je deze verantwoordelijkheid niet wilt en kunt dragen. Ik snap dat je alle goeds voor je moeder wilt, maar dit moet je echt niet willen dragen.

vrijdag 28 juni 2013 om 15:13
Alcoholonttrekkingsverschijnselen zijn ernstig en kunnen makkelijk dodelijk zijn. Daarom mag een alcoholist nooit in zijn eentje en zeker niet plotseling afkicken. Als je iemand ziet die plotseling in een onthoudingstoestand terecht komt, geef hem dan wat alcohol en breng hem naar een arts.
it's a big club and you ain't in it
vrijdag 28 juni 2013 om 15:21
Ik begrijp Cateautje wel Riony, TO heeft al een schuldgevoel en een manipulerende moeder, die erop uit is toch drank te krijgen. Door jou opmerking zou ze kunnen denken dat het écht zo is dat als ze nu niet aan de wens van moeder voldoet, ze debet is aan eventuele ernstige lichamelijke klachten.
Ik snap je intentie evengoed wel hoor!
TO: Bel inderdaad het telefoonnummer en schakel daarnaast ook de behandelaars in. Dit moet je niet alleen willen dragen, hoe sterk je jezelf ook vindt. Je bént ook heel sterk, maar daarbinnen mag je jezelf ook op de eerste plaats zetten omdat het anders ten koste gaat van jezelf.
Ik snap je intentie evengoed wel hoor!
TO: Bel inderdaad het telefoonnummer en schakel daarnaast ook de behandelaars in. Dit moet je niet alleen willen dragen, hoe sterk je jezelf ook vindt. Je bént ook heel sterk, maar daarbinnen mag je jezelf ook op de eerste plaats zetten omdat het anders ten koste gaat van jezelf.

vrijdag 28 juni 2013 om 15:21
quote:RionyRiony schreef op 28 juni 2013 @ 15:17:
Wat een verdachtmaking Cateau
Pardon? Reageer ik hier ergens op dat niet overduidelijk geschreven staat?
Het gaat hier over een meisje van 17 dat doodsbenauwd is dat ze iets verkeerd doet zodat door haar toedoen haar moeder dood gaat.
Ik zou zeggen: Doe er nog een schepje bovenop.
Wat een verdachtmaking Cateau
Pardon? Reageer ik hier ergens op dat niet overduidelijk geschreven staat?
Het gaat hier over een meisje van 17 dat doodsbenauwd is dat ze iets verkeerd doet zodat door haar toedoen haar moeder dood gaat.
Ik zou zeggen: Doe er nog een schepje bovenop.
vrijdag 28 juni 2013 om 15:22
Ik kan me best voorstellen dat je je al 17 voelt als je met zo'n volwassen probleem wordt opgezadeld, maar lieverd , je bent pas 17!
Ik vind het niet eerlijk voor je en ik hoop dat je de adviezen van de posters hiervoor ten harte neemt en contact opneemt met iemand die jou kan helpen.
Ik vind het onverantwoord om jou verantwoordelijk te maken voor zo'n enorm probleem wat je moeder heeft.
Sterkte!
Ik vind het niet eerlijk voor je en ik hoop dat je de adviezen van de posters hiervoor ten harte neemt en contact opneemt met iemand die jou kan helpen.
Ik vind het onverantwoord om jou verantwoordelijk te maken voor zo'n enorm probleem wat je moeder heeft.
Sterkte!
vrijdag 28 juni 2013 om 15:23
vrijdag 28 juni 2013 om 15:26

vrijdag 28 juni 2013 om 15:27
quote:faith. schreef op 28 juni 2013 @ 14:42:
[...]
Ik ben al 17 . En de behandelaars kunnen niet iedere dag een paar keer langskomen. Een vrijwillige opname wilt ze niet. Gedwongen opname kan ook niet omdat ze andere mensen niet in gevaar brengt.
Ik vind het echt heel erg dat je moeder niet meer verstand heeft en jou er mee opscheept
Je bent NOG maar 17, veel te jong om dit te dragen
[...]
Ik ben al 17 . En de behandelaars kunnen niet iedere dag een paar keer langskomen. Een vrijwillige opname wilt ze niet. Gedwongen opname kan ook niet omdat ze andere mensen niet in gevaar brengt.
Ik vind het echt heel erg dat je moeder niet meer verstand heeft en jou er mee opscheept
Je bent NOG maar 17, veel te jong om dit te dragen

vrijdag 28 juni 2013 om 15:27
quote:RionyRiony schreef op 28 juni 2013 @ 15:23:
het enige wat me mogelijk wel verweten kan worden is dat ik misschien de openingspost niet goed heb begrepen, want mogelijk is ze al onder begeleiding aan het afkicken. In dat geval moet je haar natuurlijk geen alcohol geven.Ja, je kan je er uit lullen, maar je had die kwalijke post ook kunnen verwijderen.
het enige wat me mogelijk wel verweten kan worden is dat ik misschien de openingspost niet goed heb begrepen, want mogelijk is ze al onder begeleiding aan het afkicken. In dat geval moet je haar natuurlijk geen alcohol geven.Ja, je kan je er uit lullen, maar je had die kwalijke post ook kunnen verwijderen.