Gezondheid alle pijlers

Verlamming naar aanleiding van ontwenningsverschijnselen.

28-06-2013 14:24 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn moeder heeft een alcoholverslaving.

Een van de ontwenningsverschijnselen is dat ze heel erg begint te beven.

Hiervoor krijgt ze medicijnen zodat ze geen verlamming krijgt.(als je heel erg lang en hard beeft, kun je een blijvende verlamming oplopen.)

Nu duurt het best wel een tijd dat mijn moeder weer de oude is na het slikken van de medicijnen.

Daarom wilt ze deze medicijnen niet meer slikken.

Begeleider had al aangegeven dat dit ook gedaan kan worden als ik haar geleidelijk laat afbouwen.

Nu hebben we dit een keer gedaan, en persoonlijk vond ik het heel erg eng. Achteraf bleek dus dat ze expres begon te beven om maar drank te krijgen, maar ik wist niet wat ik moest doen.

Ik wil niet dat mijn moeder verlamd raakt door mijn toedoen.

Daarom wil ik meer informatie vinden over deze verlamming zodat ik beter weet wanneer iemand in een verlamming raakt..

Helaas kan ik hier niets vinden op internet aangezien ik de naam niet weet van zo een verlamming. Iemand die dit weet.

Liefs!
Ik sluit me bij de anderen aan: je bent PAS 17 en dit probleem is veel te groot voor jou. Ik vind het erg lief dat je voor je moeder wil zorgen, maar dit kan je echt niet alleen. Ga alsjeblieft hulp zoeken.
Faith, natuurlijk voel je je verantwoordelijk voor je moeder. Een verslaafde moeder is niet niets.

Heb je nog broers/zussen en een vader? Praat met deze mensen. Want hoe lief ook, dit is echt te groot voor je.

Praat ook met de begeleider. Je moeder heeft hulp nodig, maar jij ook. Je zult heel wat met je moeder te stellen hebben gehad de afgelopen jaren. Verslaafden zijn bijvoorbeeld heel goed in manipuleren. Er zullen veel vaste patronen zijn ingesleten tussen jou en je moeder. Deze patronen loslaten is heel moeilijk, maar wel noodzakelijk om je moeder echt te helpen. Zolang je moeder denkt dat jij haar helpt zal ze zeker geen opname willen. Pas als er niemand mee is zal ze dat overwegen.

Zorg nu voor jezelf. Alleen als je goed voor jezelf zorgt kun je goed voor een ander zorgen.
quote:RionyRiony schreef op 28 juni 2013 @ 15:13:

Alcoholonttrekkingsverschijnselen zijn ernstig en kunnen makkelijk dodelijk zijn. Daarom mag een alcoholist nooit in zijn eentje en zeker niet plotseling afkicken. Als je iemand ziet die plotseling in een onthoudingstoestand terecht komt, geef hem dan wat alcohol en breng hem naar een arts.Gast, je praat alsof je even op wikipedia hebt gekeken. 'Als je iemand ziet die plotseling in een onthoudingstoestand terecht komt' is wel echt de meest bizarre zin uit je al even bizarre advies. Hoe diagnosticeer jij een 'onthoudingstoestand'? En hoe wil jij iemand in een epileptische toestand alcohol toedienen?...

Aan faith: het feit dat je moeder stiekem afkickverschijnselen nabootst zodat ze alcohol kan krijgen, geeft alleen maar aan dat ze niet voldoende gemotiveerd is om te stoppen. Het feit dat je moeder liever jou met deze onmogelijke taak opzadelt dan dat ze medicijnen slikt die afkickverschijnselen tegengaan, geeft aan dat haar eigenbelang nog steeds boven dat van jou gaat.

Kortom: hoe lief en behulpzaam het ook is van jou, je moeder heeft haar eigen verantwoordelijkheid en die neemt ze niet. Ik wil je adviseren om nu voor jezelf te kiezen. Dat is niet makkelijk, omdat je waarschijnlijk niet anders gewend bent dan voor je moeder te zorgen. En nu weggaan voelt misschien wel als opgeven of falen. Maar iedereen hier is het er over eens: dit is níet jouw taak. Jouw taak is een evenwichtige volwassene te worden en jouw moeder belemmert die ontwikkeling. Ik denk écht dat je moet gaan zoeken naar een mogelijkheid om niet meer met je moeder onder één dak te wonen. Dat kan begeleidend wonen zijn, maar misschien ben je al ervaren genoeg om op jezelf te wonen. Is er maatschappelijk werk waar je terecht kan om dit te bespreken?
Occam's razor
quote:RionyRiony schreef op 28 juni 2013 @ 15:23:

het enige wat me mogelijk wel verweten kan worden is dat ik misschien de openingspost niet goed heb begrepen, want mogelijk is ze al onder begeleiding aan het afkicken. In dat geval moet je haar natuurlijk geen alcohol geven.

Het is ook niet zo dat ik haar gewoon alcohol geef om maar dronken te worden.

Ik geef haar alcohol zodat het afkicken geleidelijk gaat en de ontwenningsverschijnselen zo min mogelijk zijn.

Die verlamming heeft iets met een epileptisch insult te maken.

Door het beven raakt ze dan in een soort stuip. Verder weet ik er ook niet veel vanaf eigenlijk. De begeleider heeft alleen tegen mij gezegd dat als dit opnieuw gebeurd dat ik haar dan zo snel mogelijk alcohol moet geven, omdat ze dan in levensgevaar is. Die begeleider gaf zelf ook aan dat ze dit doet als ze bij iemand thuis komt en iemand heeft deze verschijnselen.

Ik zal er eens over nadenken of ik zal bellen naar de kindertelefoon. Zelf vind ik het een beetje als verraad voelen tegenover mijn moeder als ik dit doe.

@roza34 Nee, ze is niet van plan om te stoppen.

@ Fame, ik wil er alles aan doen om mijn moeder te helpen.
Je kan je moeder niet verraden meid, alleen jezelf.

Bel ze alsjeblieft.
quote:faith. schreef op 28 juni 2013 @ 14:42:

[...]

Ik ben al 17 . En de behandelaars kunnen niet iedere dag een paar keer langskomen. Een vrijwillige opname wilt ze niet. Gedwongen opname kan ook niet omdat ze andere mensen niet in gevaar brengt.Al 17 jaar? Het is een grof schandaal - van je moeder, van behandelaars, en van je hele omgeving - dat iedereen het toelaat dat je dit voor je kiezen krijgt. Echt schan-da-lig. Jij betaalt een hoge tol, zonder dat je dat doorhebt. Daar hoort je omgeving je tegen te beschermen.
deboera:

onthoudingstoestand is als het lichaam een bepaalde hoeveelheid alcohol gewend is en de bloedwaarde significant omlaag gaat.
it's a big club and you ain't in it
quote:kerol schreef op 28 juni 2013 @ 15:39:

[...]

Al 17 jaar? Het is een grof schandaal - van je moeder, van behandelaars, en van je hele omgeving - dat iedereen het toelaat dat je dit voor je kiezen krijgt. Echt schan-da-lig. Jij betaalt een hoge tol, zonder dat je dat doorhebt. Daar hoort je omgeving je tegen te beschermen.Helemaal mee eens!!
quote:faith. schreef op 28 juni 2013 @ 15:35:

Ik zal er eens over nadenken of ik zal bellen naar de kindertelefoon. Zelf vind ik het een beetje als verraad voelen tegenover mijn moeder als ik dit doe.

Bedenk dat je moeder er waarschijnlijk óók beter van wordt. Hoeveel jij ook van je moeder houdt (en dat doe je, daar twijfelt geen mens aan), hoe graag jij haar ook wil helpen, je bent en blijft haar kind. Haar 17-jarig kind.

Een kind, al is het ruim volwassen, is niet de aangewezen persoon om deze hulp aan je moeder te geven die jij nu geeft. Er spelen emoties mee die het voor een kind moeilijker maken om de juiste hulp te geven.

Een 17-jarige, hoe sterk ook, is niet de aangewezen persoon om te helpen. Jij hebt ongetwijfeld veel meegemaakt en daardoor veel levenservarig, maar dat wil nog niet zeggen dat je de levenswijsheid hebt die je bij dit soort hulp nodig hebt.

Misschien kun jij haar inderdaad wel helpen, dat weet ik niet want ik ken je niet. Maar mensen die er voor gestudeerd hebben en emotioneel verder van je moeder af staan kunnen haar ongetwijfeld veel makkelijker helpen.

Bel alsjeblieft. Voor jezelf en voor je moeder. Zodat jullie allebei de hulp krijgen die jullie nodig hebben.
quote:faith. schreef op 28 juni 2013 @ 15:35:

[...]

@ Fame, ik wil er alles aan doen om mijn moeder te helpen.

Als je écht alles wilt doen om je moeder te helpen, dan zit er maar één ding op. Je zorgt ervoor dat je ergens anders kunt wonen en dan zeg je tegen je moeder: 'Mam, ik hou heel veel van je. Maar het is voor jouzelf beter als je stopt met alcohol drinken en je problemen aanpakt. Mijn aanwezigheid zorgt ervoor dat je alleen maar blijft hangen in alcoholisme. Ik ga nu weg en het is nu jóuw verantwoordelijkheid om af te kicken!'

Lieve schat, al die ervaringsverhalen bij elkaar: een verslaafde moet het zélf doen. Pas als de verslaafde snapt dat níemand hen gaat helpen om alcohol te blijven drinken, kan er een situatie ontstaan waarbij de verslaafde gaat inzien dat hij/zij moet stoppen. Ik snap werkelijk waar niet dat die hulpverlener van je moeder zelf al niet aangifte heeft gedaan bij het AMK (kinderbescherming), want dat ze ermee akkoord gaat dat jíj de regie krijgt over de zorg van je moeder is níet normaal.

Er is een kans dat je moeder nóóit van de alcohol afkomt. Wil jij je hele leven vergooien om haar van alcohol te blijven voorzien?
Occam's razor
Faith als ze geen ambitie heeft om te stoppen dan heeft ze haar keuze gemaakt. Hoe treurig ook.
quote:RionyRiony schreef op 28 juni 2013 @ 15:43:

deboera:

onthoudingstoestand is als het lichaam een bepaalde hoeveelheid alcohol gewend is en de bloedwaarde significant omlaag gaat.Je bent een ongelofelijke sukkel, iets anders kan ik er niet van maken. Wat jij nu beweert is dat je aan de buitenkant van iemand kan zien hoeveel alcohol er in het bloed zit en dat jij dan alcohol gaat geven, omdat dat percentage te laag is. Je zit ze gewoon uit je duim te zuigen en in al je stupiditeit praat je TO ook nog een schuldgevoel aan. Ga je schamen...
Occam's razor
quote:Chartreuse schreef op 28 juni 2013 @ 15:44:

[...]

Bedenk dat je moeder er waarschijnlijk óók beter van wordt. Hoeveel jij ook van je moeder houdt (en dat doe je, daar twijfelt geen mens aan), hoe graag jij haar ook wil helpen, je bent en blijft haar kind. Haar 17-jarig kind.

Een kind, al is het ruim volwassen, is niet de aangewezen persoon om deze hulp aan je moeder te geven die jij nu geeft. Er spelen emoties mee die het voor een kind moeilijker maken om de juiste hulp te geven.

Een 17-jarige, hoe sterk ook, is niet de aangewezen persoon om te helpen. Jij hebt ongetwijfeld veel meegemaakt en daardoor veel levenservarig, maar dat wil nog niet zeggen dat je de levenswijsheid hebt die je bij dit soort hulp nodig hebt.

Misschien kun jij haar inderdaad wel helpen, dat weet ik niet want ik ken je niet. Maar mensen die er voor gestudeerd hebben en emotioneel verder van je moeder af staan kunnen haar ongetwijfeld veel makkelijker helpen.

Bel alsjeblieft. Voor jezelf en voor je moeder. Zodat jullie allebei de hulp krijgen die jullie nodig hebben.Hier sluit ik me volledig bij aan.
Ik snap ook één ding niet.

Het is niet mogelijk om haar gedwongen op te nemen omdat ze geen gevaar zou vormen. Ze vormt een gevaar voor jouw welzijn Faith.

Ik snap echt niet dat dat niet erg genoeg is.
Wat zijn dat voor behandelaars die een 17 jarig meiske hiermee opschepen?

Kind, bel je huisarts.
Geen bijzonderheden
quote:Debora schreef op 28 juni 2013 @ 15:46:

[...]

Je bent een ongelofelijke sukkel, iets anders kan ik er niet van maken. Wat jij nu beweert is dat je aan de buitenkant van iemand kan zien hoeveel alcohol er in het bloed zit en dat jij dan alcohol gaat geven, omdat dat percentage te laag is. Je zit ze gewoon uit je duim te zuigen en in al je stupiditeit praat je TO ook nog een schuldgevoel aan. Ga je schamen...

ik zou hier vanalles op kunnen zeggen maar je niveau van communicatie is me te laag, evenals dat van Cateautje. Ik vind ook dat tenminste ik niet bij moet dragen aan vervuiling van dit topic.

En ik wens TO het beste en sterkte.
it's a big club and you ain't in it
Faith, ik kan mij voorstellen dat het voor jou als verraad voelt. Je moeder zadelt jou op met haar problemen en jij bent uiteraard loyaal. Logisch.

Toch weet ik zeker dat bellen voor jullie beiden goed is. Niet op de korte termijn, wel op de lange termijn. Je moeder moet het toch echt zelf doen, vanuit haar eigen motivatie. Zonder haar lieve dochter er op deze wijze bij te betrekken.

Lieve meid, zorg alsjeblieft goed voor jezelf.
quote:RionyRiony schreef op 28 juni 2013 @ 16:03:

[...]

ik zou hier vanalles op kunnen zeggen maar je niveau van communicatie is me te laag, evenals dat van Cateautje. Ik vind ook dat tenminste ik niet bij moet dragen aan vervuiling van dit topic.

En ik wens TO het beste en sterkte.

Goeie genade, je hebt dat bord wel erg goed vast laten lassen, is het niet.

Maar goed, ik geef eerlijk toe. Ik communiceer absoluut niet op jouw niveau.

Doei!
Faith, zo te lezen ben je hartstikke lief, dapper en slim maar geloof me: jij bent niet verantwoordelijk voor je moeder. De instantie die je moeder zou moeten helpen is echt krankjorum dat ze jou hier mee opzadelen. Bel de huisarts of kindertelefoon en doe je verhaal. Ik wens je veel sterkte
quote:Cateautje schreef op 28 juni 2013 @ 15:50:

Ik snap ook één ding niet.

Het is niet mogelijk om haar gedwongen op te nemen omdat ze geen gevaar zou vormen. Ze vormt een gevaar voor jouw welzijn Faith.

Ik snap echt niet dat dat niet erg genoeg is.Dat is geen reden voor gedwongen opname.
quote:guirne schreef op 28 juni 2013 @ 16:06:

Faith, zo te lezen ben je hartstikke lief, dapper en slim maar geloof me: jij bent niet verantwoordelijk voor je moeder. De instantie die je moeder zou moeten helpen is echt krankjorum dat ze jou hier mee opzadelen. Bel de huisarts of kindertelefoon en doe je verhaal. Ik wens je veel sterkteLang leve de mantelzorg.
quote:roza34 schreef op 28 juni 2013 @ 16:07:

[...]

Dat is geen reden voor gedwongen opname.Ik weet het, maar dat is toch te erg voor woorden?
quote:Cateautje schreef op 28 juni 2013 @ 16:09:

[...]

Ik weet het, maar dat is toch te erg voor woorden?Yep.
Och meid. Ik snap dat je die verantwoording op jouw schouders best wel voelt. Je bent nog maar 17 en het zou niet moeten mogen dat deze verantwoording op jouw schouders ligt.

Ik sluit me aan bij de rest, ga naar de huisarts hiermee. Heel veel sterkte lieverd! En schrijf hier vooral wanneer je het even niet ziet zitten.
Jouw moeder raakt niet verlamd door jouw toedoen.

Ze heeft dat zelf op haar schouders genomen.

En ja je moeder heeft hulp nodig, maar jij evenveel.

Dus zoek eerst voor jezelf steun, dan pas is je moeder aan de beurt(die heeft zich zo te zien al lang genoeg op de eerste plaats gezet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven