vermoeidheid
zondag 6 januari 2013 om 19:25
Dag Lieve mensen,
Ik val maar met de deur in huis. Ik ben een man van 51 jaar.
Ik ben een paar jaar terug overspannen geraakt /in een burnout geraakt. Sinds dien ben ik al m'n energie kwijt, mijn huisarts adviseert sporten maar ik raak alleen maar meer vermoeid.
Zo erg dat ik alleen nog korte wandelingen kan maken.
Ik voel dat mijn vermoeidheid misselijkheid veroorzaakt en ik voel mij dus niet goed. Voor mijn burnout kon ik veel sporten, ik voelde mij daar lekker bij, maar nu frustreert het mij en raak behoorlijk hopeloos.
Is er iemand die mij kan adviseren of mijn klachen herkent ?
Lieve groeten van Marcel.
Ik val maar met de deur in huis. Ik ben een man van 51 jaar.
Ik ben een paar jaar terug overspannen geraakt /in een burnout geraakt. Sinds dien ben ik al m'n energie kwijt, mijn huisarts adviseert sporten maar ik raak alleen maar meer vermoeid.
Zo erg dat ik alleen nog korte wandelingen kan maken.
Ik voel dat mijn vermoeidheid misselijkheid veroorzaakt en ik voel mij dus niet goed. Voor mijn burnout kon ik veel sporten, ik voelde mij daar lekker bij, maar nu frustreert het mij en raak behoorlijk hopeloos.
Is er iemand die mij kan adviseren of mijn klachen herkent ?
Lieve groeten van Marcel.
zondag 6 januari 2013 om 19:27
zondag 6 januari 2013 om 19:39
Ik herken het wel. Ik zit nu ook in zo'n dip dat ik me steeds slechter voel over het geen energie hebben en daardoor alleen maar minder energie lijk te krijgen. Het is zo uitzichtloos. Ik wil energie hebben, fit zijn, socialer zijn en er leuk uitzien, maar heb de puf niet om er iets voor te doen. Ben eigenlijk al blij als ik uit bed kom en af en toe iets presteer.
zondag 6 januari 2013 om 19:42
Wat heb je trouwens ondernomen om uit de burnout te komen, behalve sporten? Heb je ook psychische begeleiding gehad? Want als je de oorzaak van je burnoutklachten niet aanpakt, dan kan het natuurlijk ook zijn dat je steeds in dezelfde patronen blijft zitten, waardoor je nooit echt uit je burnout kunt komen.
Ben je in de afgelopen jaren wel terug geweest naar de huisarts? Of heb je het er bij laten zitten?
Ben je in de afgelopen jaren wel terug geweest naar de huisarts? Of heb je het er bij laten zitten?