Vermoeidheid

vrijdag 1 maart 2013 om 13:15
Kort maar krachtig
Ik ben moe. Ik wil alleen maar slapen, heb totaal geen energie nergens voor. Ik werk wel gewoon (in de zorg) hele dagen plus een dag naar school, rond half 10 lig ik al kas kapot op bed. Ik heb me dan echt wel op moeiten houden met moeite.. Ik val direct inslaap maar om half 4/4 uur word ik wakker en dan val ik dus niet meer echt in slaap tot mijn wekker om half 6 gaat..
Zelf in het weekend als ik vrij ben, slaap ik al vroeg maar dan slaap ik wel tot 8 uur.. Word ook niet uitgerust wakker..
Deels zal het wel bij de depressie horen maar niet zo veel..
tips?
Ik ben moe. Ik wil alleen maar slapen, heb totaal geen energie nergens voor. Ik werk wel gewoon (in de zorg) hele dagen plus een dag naar school, rond half 10 lig ik al kas kapot op bed. Ik heb me dan echt wel op moeiten houden met moeite.. Ik val direct inslaap maar om half 4/4 uur word ik wakker en dan val ik dus niet meer echt in slaap tot mijn wekker om half 6 gaat..
Zelf in het weekend als ik vrij ben, slaap ik al vroeg maar dan slaap ik wel tot 8 uur.. Word ook niet uitgerust wakker..
Deels zal het wel bij de depressie horen maar niet zo veel..
tips?

vrijdag 1 maart 2013 om 13:41
Wat vervelend voor je!
Ik herken het helaas wel.... Ben ook erg moe sinds een paar weken.
Dacht zelf dat het door de lange winter komt ook?
Maar wat hier ook al genoemd werd: als je niet happy bent kan dat een enorrrrme energiedomper geven!
Zit zelf niet zo lekker in mn vel kwa werk en weten wat ik met mn carriere wil.
Ik zou proberen regelmatig buiten te joggen of wandelen! Genoeg vitamine d!
En jezelf 1 keer in de week dwingen wat leuks te doen ipv bankhangen waar je dan zo naar verlangt.
Dat helpt mij iig wel een beetje.
Maar belangrijkste is doen wat je leuk vind!
Sterkte!
Ik herken het helaas wel.... Ben ook erg moe sinds een paar weken.
Dacht zelf dat het door de lange winter komt ook?
Maar wat hier ook al genoemd werd: als je niet happy bent kan dat een enorrrrme energiedomper geven!
Zit zelf niet zo lekker in mn vel kwa werk en weten wat ik met mn carriere wil.
Ik zou proberen regelmatig buiten te joggen of wandelen! Genoeg vitamine d!
En jezelf 1 keer in de week dwingen wat leuks te doen ipv bankhangen waar je dan zo naar verlangt.
Dat helpt mij iig wel een beetje.
Maar belangrijkste is doen wat je leuk vind!
Sterkte!
vrijdag 1 maart 2013 om 13:47
vrijdag 1 maart 2013 om 13:49
Kan echt van alles zijn. Het kan heel goed aan je depressie liggen. Daarnaast lijkt het me logisch dat wanneer je elke dag maar tot half 4 slaapt, je daar moe van bent. Dan slaap je dus maar 6 tot 6,5 uur per nacht en in het weekend haal je dat niet zomaar in. Ik ben zelf nu het winter is vaak om half 6 wakker en aangezien ik om 11 uur of half 12 in slaap val, ben ik 's ochtends ook nog moe. En ik word nogal depressief van het winterweer en ben daardoor volgens mij ook moe.
Verder: neem je eetpatroon eens onder de loep. Eet je veel suiker? Eet je puur natuur met veel groenten en fruit of veel uit pakjes en weinig verse ingrediënten?
En anders: ga naar de huisarts en laat je bloed onderzoeken om lichamelijke oorzaken uit te sluiten.
Verder: neem je eetpatroon eens onder de loep. Eet je veel suiker? Eet je puur natuur met veel groenten en fruit of veel uit pakjes en weinig verse ingrediënten?
En anders: ga naar de huisarts en laat je bloed onderzoeken om lichamelijke oorzaken uit te sluiten.
vrijdag 1 maart 2013 om 13:50
Hoelang ben je al bezig met het werken/ leren combinatie? Dat is best een pittig iets!
Waarom denk je dat de vermoeidheid niet door je depressie kan komen? Ook dat staat er om bekend dat het veel energie weg neemt!
Mocht je er echt aan twijfelen of er een lichamelijke oorzaak achter je klachten zit, zou je altijd een bezoekje aan je huisarts kunnen overwegen om je bloed te laten controleren.
Waarom denk je dat de vermoeidheid niet door je depressie kan komen? Ook dat staat er om bekend dat het veel energie weg neemt!
Mocht je er echt aan twijfelen of er een lichamelijke oorzaak achter je klachten zit, zou je altijd een bezoekje aan je huisarts kunnen overwegen om je bloed te laten controleren.

vrijdag 1 maart 2013 om 14:05
Mijn eetpatroon is opzich prima sowieso elke dag fruit/zuiel/vezels/vetten etc Ik eet ook genoeg.. (ben daar altijd druk mee bezig)
Het werken en leren doe ik nu sinds september en ik denk dat het wel gedeeltelijk door mijn depressie komt.. maar tja niet alles..
Ik zou graag wandelingen willen maken buiten, maar ik krijg mezelf gewoon echt niet van de bank mijn benen voelen echt als lood aan..
Misschien inderdaad maar even bloed laten prikken denk ik
Het werken en leren doe ik nu sinds september en ik denk dat het wel gedeeltelijk door mijn depressie komt.. maar tja niet alles..
Ik zou graag wandelingen willen maken buiten, maar ik krijg mezelf gewoon echt niet van de bank mijn benen voelen echt als lood aan..
Misschien inderdaad maar even bloed laten prikken denk ik

woensdag 12 juni 2013 om 14:04
Ik heb eindelijk uitslag..
Ik heb een pfeiffer gemixed met een virus gehad. Ook heb ik een flink tekort aan vitamine D. Dit zorgt ervoor dat de nasleep van de pfeiffer eigenlijk heftiger is dan dat ik de pfeiffer heb ervaren.
Nu extra vitamine D slikken en elke dan minimaal een kwartier in de zon komen tussen 11 en 15 uur.. Dan merk ik tussen de 4/6 weken verschil.. dus afwachten maar
Ik heb een pfeiffer gemixed met een virus gehad. Ook heb ik een flink tekort aan vitamine D. Dit zorgt ervoor dat de nasleep van de pfeiffer eigenlijk heftiger is dan dat ik de pfeiffer heb ervaren.
Nu extra vitamine D slikken en elke dan minimaal een kwartier in de zon komen tussen 11 en 15 uur.. Dan merk ik tussen de 4/6 weken verschil.. dus afwachten maar