Gezondheid alle pijlers

Verschuiving spiraal?

17-01-2020 15:21 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Heeft iemand ervaring met het mirena spiraal dat “verschuift?” Is dit überhaupt mogelijk?

Af en toe check ik of ik de touwtjes nog goed voel van het spiraaltje, op advies van de gynaecoloog.
Ik voelde daar straks de touwtjes heel goed, het leek haast alsof het spiraaltje verschoven was naar beneden, omdat ik het zo goed voelde

Heeft het te maken met je cyclus misschien? Dat de touwtjes meer/minder voelbaar is?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan verschillen idd maar nooit zelf aan freubelen!!!
Als je twijfelt, ga naar je huisarts en laat het checken.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik gehad, het touwtje was ineens veel langer, bleek dat de spiraal half in mijn baarmoederhals hing en er door de gyn zo uitgetrokken kon worden. Daar gingen wel veel krampen aan vooraf.

Andere mogelijkheid is dat je baarmoedermond een andere positie heeft en de touwtjes daardoor langer lijken. Je baarmoedermond "beweegt" tenslotte gedurende je cyclus en is soms wat "verder weg".

Maar hoe dan ook, bij twijfel aan de dokter vragen!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Het zou kunnen, je zou niet de eerste zijn 😁. Als je twijfelt, even langs de huisarts.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Jakkes, ik moet er niet aan denken dat het ding er echt uit zakt. Ik kijk het nog eventjes aan. Heb totaal geen buikpijn of krampen en mijn spiraal zit er ook al bijna 2.5 jaar in..
Alle reacties Link kopieren
sanne1006 schreef:
17-01-2020 15:21
Hoi!

Heeft iemand ervaring met het mirena spiraal dat “verschuift?” Is dit überhaupt mogelijk?

Af en toe check ik of ik de touwtjes nog goed voel van het spiraaltje, op advies van de gynaecoloog.
Ik voelde daar straks de touwtjes heel goed, het leek haast alsof het spiraaltje verschoven was naar beneden, omdat ik het zo goed voelde

Heeft het te maken met je cyclus misschien? Dat de touwtjes meer/minder voelbaar is?
Geloof mij, als het spiraal niet meer goed zit dan krijg je op den duur (enorme) klachten. Ik heb een week lang bloed en enorme slijmdraden gehad die ik niet kon verklaren en daarna 2 dagen weeën gehad en vervolgens steken in mijn schaambeen. na mijn aandringen bij huisarts afspraak bij gyn gemaakt. Hij bleek al door mijn baarmoeder naar beneden te zijn gedrukt, moest er gelijk uit. Zat niet ver van een ontsteking.
Ervanuit schreef:
17-01-2020 16:07
Geloof mij, als het spiraal niet meer goed zit dan krijg je op den duur (enorme) klachten.
Kan, hoeft niet. Ik had nergens last van. Tot ik na het afvegen ineens 'iets' voelde, en een spiraaltje in mijn WCpapiertje had zitten.
Alle reacties Link kopieren
RMJ schreef:
17-01-2020 16:22
Kan, hoeft niet. Ik had nergens last van. Tot ik na het afvegen ineens 'iets' voelde, en een spiraaltje in mijn WCpapiertje had zitten.
Dan weet je iig zeker dat je zsm een nieuwe moet laten plaatsen of andere ac moet gebruiken en heb je er gelukkig geen last van gehad. To is er bang voor dat ie niet goed zit maar dat heeft weinig nut. Je komt er hoe dan ook wel achter, met pijn in mijn geval of zonder pijn in jouw geval. 😉
Ik kreeg na jaren Mirena een zware bloeding. Bij de gynaecoloog bleek hij verdwenen. Dus ja, het kan. Bij twijfel even laten checken bij een arts.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kon ik een paar weken na het plaatsen niet alleen de touwtjes maar ook het plastic voelen.
Was dus omlaag gezakt en moest verwijderd worden.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven