Gezondheid alle pijlers

Verstandskies komt door, weerstand daalt?

23-03-2014 14:50 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste verstandkies is nu enkele weken aan het doorkomen. Van de andere 3 heb ik nooit last gehad, die zijn doorgekomen zonder problemen en zitten goed. Maar die vierde, rechtsboven, doet nu dus wel pijn. Daarnaast heb ik altijd een hele goede weerstand maar nu sinds een paar dagen lijkt mijn weerstand wel tot het nulpunt gezakt. Mond vol aften, keelpijn, niezen, vanmorgen misselijk, verhoging...

Nu zei mijn moeder gisteren: "Dat komt door die verstandskies, als die doorkomt gaat je weerstand omlaag". Ik kan er op internet niets over terugvinden. Iemand een idee of dit klopt? Niet dat ik er verder wat mee opschiet, maar ik ben gewoon nieuwsgierig ;).
Een van mijn kinderen heeft bij het doorkomen van tanden en kiezen heel veel mondproblemen gehad oa echt ernstige stomatitis

Spoelen met bessesap, morgen flesje Pyralvex kopen. Iew, heel vies maar verzacht de pijn

Neem paracetamol ( evt vloeibaar of zetpillen als je mond pijnlijk is), wees lief voor jezelf.

Het gaat over
Je bent zelf een theepot
Ik herken je verhaal wel. Ik moest toevallig naar de tandarts toen de pijn/irritaties bij mij hun hoogtepunt bereikte, en volgens hem was dat normaal. Zeker bij de verstandskiezen in je onderkaak is het normaal dat je keelpijn en verkoudheidsverschijnselen krijgt omdat alles eigenlijk geïrriteerd wordt door die tand. De tandarts heeft het mij toen wel beter uitgelegd, maar aangezien dat alweer een paar jaar geleden is kan ik het niet meer allemaal precies uitleggen, sorry.

Bij mij heeft dat ongeveer een week geduurd, en daarna nergens meer last van gehad (tot die aan de andere kant het ook tijd vond om door te komen )
Oké, dat verklaart wel wat...

Het is gelukkig mijn laatste verstandskies, de andere 3 kwamen probleemloos door en zitten perfect op hun plek. Dus het is deze even doorbijten en dan ben ik er vanaf...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven