Gezondheid alle pijlers

Verzakking blaasspier/baarmoeder

29-09-2014 12:32 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
4 maanden geleden bevallen van een prachtige baby. Alles ging goed van zwangerschap tot bevalling.

Nou kom ik net van huisarts af met bovenstaande mededeling. Blaasspier verzakt maar trekt helaas ook baarmoeder gedeelte mee die uit m'n vagina beetje komt.

Bekkenbodemtherapie moet ik gaan doen in hoop geen operatie te moeten ondergaan. Meer vrouwen hier ervaring mee, operatie niet nodig daardoor? Andere tips op herstel. Sport graag, fitness maar weet niet of dit t straks verslechterd alleen maar.

Ben best nog in shock en verdrietig.

Graag hoor ik ervaringen en eventueel tips.

Dank alvast.
Vervelend voor je zeg.

Het komt best veel voor bij de vrouwen in mijn omgeving ik zelf niet want ik ben geen moeder(al hoeft dat niet eens altijd had ik gehoord).

Er bestaat wel een soort rubberen ring die de huisarts in kan brengen .Daar kan hij je meer over vertellen.

En de kegeloefeningen die je vast gekregen heb .

Succes en geniet maar van je kindje .
Ja, ik heb het ook sinds ik bevallen ben 7 jaar geleden. Heb er het laatste jaar steeds meer last van gekregen. Medicijnen hebben niet geholpen en opereren willen ze pas doen als ik zeker weten geen kinderen meer krijg. Een nieuwe zwangerschap/bevalling doet namelijk de operatie weer teniet.
Dank jullie wel voor reacties.

Vlinder 1977, heb je ook bekkenbodemtherapie gedaan? Ben jij ook de oorzaak te weten gekomen waardoor verzakt is na bevalling? Operatie schijnt inderdaad vrij heftige te zijn. Dus wil dit ook voorkomen.

Heb over maand afspraak ziekenhuis, druk spreekuur dus kan helaas niet eerder.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 30 september 2014 @ 00:20:

Ja, ik heb het ook sinds ik bevallen ben 7 jaar geleden. Heb er het laatste jaar steeds meer last van gekregen. Medicijnen hebben niet geholpen en opereren willen ze pas doen als ik zeker weten geen kinderen meer krijg. Een nieuwe zwangerschap/bevalling doet namelijk de operatie weer teniet.

Vlinder 1977, heb je ook bekkenbodemtherapie gedaan? Ben jij ook de oorzaak te weten gekomen waardoor verzakt is na bevalling? Operatie schijnt inderdaad vrij heftige te zijn. Dus wil dit ook voorkomen.

Heb over maand afspraak ziekenhuis, druk spreekuur dus kan helaas niet eerder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven