Gezondheid alle pijlers

Verzwikte knie

30-03-2012 17:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand tips voor een verzwikte knie ? Ik lees op internet hier en daar dat hoewel lopen niet veel pijn hoeft te doen, het toch gevaarlijk is omdat er een kans op scheuring van de kruisbanden bestaat .

Ik ben in het buitenland, en de arts hier had niet erg veel te vertellen, en heeft ook geen uitvoerig onderzoek gedaan. Hij zei alleen dat het een verzwikking van de kruisbanden was, en dat ik 2 weken zo min mogelijk moet lopen. Heb HA in NL gebeld, en die zei dat als ik over 2 weken weer in NL ben, ik maar even langs moet komen, verder kon hij op afstand ook weinig zeggen.

Via het forum is de afstand mogelijk nog groter, maar misschien dat er nog wat ervaringsdeskundigen zijn met tips over wat te doen?

Het punt is namelijk dat ik nog megaveel voor mijn werk te doen heb hier, en ik moet daarvoor ook veel lopen. Maar lopen met krukken gaat eigenlijk best. Of zou het toch gevaarlijk zijn nog 2 weken rond te lopen, ookal is de pijn mild en loop ik op krukken? Zou ik op gevoel kunnen blijven lopen, of toch zoveel mogelijk thuis blijven, met als bijkomstigheid dat ik dan later nog een keer terug moet om mijn werk af te ronden...

Reflectie/tips zijn welkom
Als een arts tegen je zegt dat je 2 weken zo min mogelijk moet lopen, dan denk ik niet dat het de bedoeling is dat jij met krukken tóch gaat lopen.

Beperk dus het lopen tot het hoognodige en maak je werk later af. Ik neem aan dat je nu liever 2 weken rust neemt dan straks 6 weken na een operatie.
Áls de arts zegt: twee weken zo min mogelijk lopen, dan bedoelt hij twee weken zo min mogelijk lopen.
Als je persé moet werken,zie dan dat je een rolstoel regelt of improviseert.

Klooien met je gewrichten is het laatste wat je wilt,je moet er je hele leven mee doen!

Als een arts iets zegt doe dat dan ook,ze hebben er niet voor niets voor geleerd ook al is het niet in NL.

2 weken rust of zo min mogelijk lopen is 2 weken dat doen en dan maar een andere keer je werk afmaken of een collega inschakelen.

Uitgerekte (kruis)banden hebben rust nodig en geen extra belasting.
Jullie hebben helemaal gelijk, bedankt voor de spiegel.

Ik vraag me nog wel af hoe dat dan precies zit; hoe kan het dat bij een verrekking van de kruisbanden waarbij zo min mogelijk gelopen mag worden, slechts een milde pijn voelbaar is? Dat vind ik wel een beetje vreemd namelijk.

Ik stel deze vragen trouwens ook om goed te kunnen verantwoorden - naar mezelf toe - dat ik ondanks maar een milde pijn niet kan werken.
Je banden zijn opgerekt en dus is je knie niet stabiel. Als je je nu verstapt, dan heb je zo afgescheurde kruisbanden.

De pijn is misschien mild, maar de gevolgen van toch overbelasten kunnen groot zijn.
Als je toch gaat werken een goede brace dragen die je knie recht houdt. Bijvoorbeeld een Push Med kniebrace.
Een stevige brace draag ik al. Zonder die brace gaat lopen wel moeilijk.
Doluca,

Erg voorzichtig zijn.

Lees helaas niet of je veel vocht in je knie hebt?

Ook aan die reactie kun je zien of je de knie teveel belast.

Veel sterkte.
En je knie koelen, en wel onbelast heel voorzichtig en zonder pijn wat bewegen/buigen, zodat het niet té stijf wordt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bedankt voor de tips.

@gelderlander; mijn knie is na een week nog steeds gezwollen. De arts had het toen over een interne bloeding. Kan ik op de een of andere manier zelf zien of de zwelling door bloed of vocht komt ?
t is iig niet blauw, maar dat is het ook nooit geweest
ik heb vorig jaar ook een verzwikte knie gehad, en ik moest toen een steunverband dragen, de dokter heeft niet gezegd dat ik niet mocht lopen, en ik moest juist vertrekken op chirokamp, heb daar een trektocht van 25 kilometer meegestapt, maar achteraf gezien was dit niet zo verstandig, heb namelijk terug een pijnlijke knie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven