Gezondheid alle pijlers

Vet haar

03-01-2021 20:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al verklapt; ik ben heel erg last last van vet haar. De dag na het wassen is het alweer vet geworden. Ik heb van alles geprobeerd: het wassen uitstellen, minder aan m'n haar zitten en dure shampoo's. Niets lijkt te werken helaas..

Heeft iemand wellicht een goede tip?
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
03-01-2021 21:47
.
Maar wel voor 1000ml, dus t.o.v. een gemiddelde shampoofles met een inhoud van 250ml is het "maar" €12,50. ;-D Dat valt op zich nog wel mee. Maar dat merk is volgens mij ook een kappersproduct, of niet?

Ik heb mijn shampoo van de Kinki kapper, weet niet of die ook een webshop hebben maar ze zitten wel op behoorlijk veel locaties.

Die shampoo bar schuimt echt als een malle. Je moet niet ff flink je haar in gaan soppen, want voor je het weet heb je genoeg schuim gemaakt voor drie hoofden. M'n haar wordt er echt heerlijk fris van.
Ik vermoed dat de bar wel lang mee gaat, maar erg duur is 'ie sowieso niet. Ik gebruik hem dus voornamelijk op reis en dankzij corona is dat dit jaar niet erg vaak geweest. Dus ik ben nog met mijn eerste bar bezig. :)
Klopt! Is een kappersproduct, werkte prima maar niet fantastisch voor die prijs.
Aha, ik zal even kijken op hun website. Volgens mij zitten ze hier ook in de buurt namelijk.

Shampoo bar klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Minimalista schreef:
03-01-2021 21:51
Hoe vaak wissel je je kussensloop? Sinds ik die om de dag wissel hoef ik mijn haar bijna niet meer te wassen.
Vaak! Ik denk zo'n beetje twee a drie keer per week toch wel. Beddengoed was ik op 60 graden, is dat oké?
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
03-01-2021 21:55
Ik heb veel en dik haar. Heb laatst ontdekt dat het me helpt om mijn haar 2x te wassen: 1x normaal en 1x mijn hoofd naar beneden en eerst op de onderste lagen goed inmasseren. Dan ook met je hoofd naar beneden uitspoelen. En grondig uitspoelen, echt met je vingers je hoofdhuid masseren. Ik fohn het ook altijd zorgvuldig droog. Natte plukken die in een staart of knot belanden drogen vaak vettig op. Zo voelt het een stuk langer fris aan.
Slim! Ik zal eens proberen om mijn haar op-z'n-kop te wassen. Soms gaat het ook wel hup snel, wellicht vergeet ik dan wat restjes. Grondig uitspoelen onthoud ik, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Als je jouw haar minder wast is het trouwens wel handig je haar tussendoor met lauw water uit te spoelen. Daar wordt het ook minder vet van.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen negative Nancy zijn maar in veel gevallen (zoals bij mij) helpt NIETS, want het is hormonaal.
Ik had vroeger totaal geen last van vet haar, rond mijn 23ste is dit gedoe met vet haar begonnen, ik heb letterlijk alles geprobeerd, niets hielp; uiteindelijk heb ik me er maar bij neergelegd dat het hormonaal is, en ik heb, nu ik zwanger ben, hier bevestiging van gekregen want mijn haar is nu opeens, na 10 jaar continu vet haar te hebben gehad, niet meer vet, terwijl ik helemaal niets heb veranderd, behalve dat ik zwanger ben. Ik ben benieuwd of het zo blijft na mijn bevalling, ik vrees van niet. Ik heb trouwens ooit gelezen dat supplementen (vitamine A o.a.) kunnen helpen bij sommige mensen; bij mij hielp het helaas niet. Maar misschien het proberen waard. Maar je haar minder vaak wassen, andere shampoo gebruiken: waste of time als het hormonaal is.
Alle reacties Link kopieren
Dionne36 schreef:
04-01-2021 04:16
Ik wil geen negative Nancy zijn maar in veel gevallen (zoals bij mij) helpt NIETS, want het is hormonaal.
Ik had vroeger totaal geen last van vet haar, rond mijn 23ste is dit gedoe met vet haar begonnen, ik heb letterlijk alles geprobeerd, niets hielp; uiteindelijk heb ik me er maar bij neergelegd dat het hormonaal is, en ik heb, nu ik zwanger ben, hier bevestiging van gekregen want mijn haar is nu opeens, na 10 jaar continu vet haar te hebben gehad, niet meer vet, terwijl ik helemaal niets heb veranderd, behalve dat ik zwanger ben. Ik ben benieuwd of het zo blijft na mijn bevalling, ik vrees van niet. Ik heb trouwens ooit gelezen dat supplementen (vitamine A o.a.) kunnen helpen bij sommige mensen; bij mij hielp het helaas niet. Maar misschien het proberen waard. Maar je haar minder vaak wassen, andere shampoo gebruiken: waste of time als het hormonaal is.
Ik had precies hetzelfde willen posten. Heb van alles geprobeerd met weinig blijvend resultaat. Tijdens mijn zwangerschap hoefde ik maar 1x mijn haar te wassen in de week. Nu 3 maanden na merk ik dat mijn haar weer net zo snel vet word als daarvoor en ook enorm uitvalt, was lekker dik geworden. Weer terug met wassen om de dag.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook hetzelfde kunnen schrijven. Heb alles geprobeerd niets helpt zelfs naar de dermatoloog geweest.
Het haar droogt ook niet goed na föhnen nog steeds vettig nat gevoel heel frustrerend, maar goed zal er mee moeten leren leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven