Gezondheid alle pijlers

vieze smaak in mond na griep

14-02-2013 08:32 10 berichten
ik heb deze week griep (denk ik, ik had in elk geval boven 39 graden koorts en was ellendig) gehad (ben nog aan het uitzieken). Nu heb ik een vieze smaak en een beetje een droge mond. En wees niet bang ik poets mijn tanden (juist extra vaak hierdoor). Herkend iemand dit?

Omdat ík vorig jaar griepklachten had die gevolgd werdendoor een longontsteking ben ik elke keer bang voor complicaties.

Ik heb ook een beetje ademhaling waarbij je hoort dat ik vol zit en heb het ook wel benauwd.
Mensen met obesitas lopen meer risico op tandvleesproblemen. Zeker als je qua weerstand in een dipje zit. linkje

Bezoek de mondhygienist eens. Start naast het poetsen met meridol halitose ook met het reinigen van de ruimte tussen de tanden met een tandenstoker en spoel daarna met meridol halitose mondspoeling (koop je beide in een grote supermarkt en bij de drogist).
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook na een flinke verkoudheid vorige maand, volgens mij kwam het niet uit mijn mond maar door slijm in mijn keel. Iedere keer als ik slijm ophoestte was de smaak namelijk weer verdwenen. Heb nu wéér ergens kou gevat en terwijl ik flink loop te niezen, snotteren en hoesten is de vieze smaak wel weer weg . Maar goed, neem aan dat een nieuwe verkoudheid niet de beste remedie is. Sterkte!
Heb ik vroeger ook wel eens gehad, een tijd een vieze smaak als nawee van een zware verkoudheid. Bij mij voelde het alsof het op mijn tong zat. Akelig, duurde een tijdje, iets van een week of wat langer, daarna ging het vanzelf weg.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
hmmm dat klinkt alsof het zo weer weg kan zijn. Gelukkig ;).
Mijn tandvlees ging ook ontsteken na deze griep (geen obesitas). Ik heb even extra getandenstokert en met mondwater gespoeld.
maar voel je dat niet als je tandvlees is ontstoken? Heb verder geen pijn of wat dan ook in mijn mond...
Ik ben er alert op, dus voel dan wel iets, maar geen pijn. Waar ik het meestal aan merk is een heel klein beetje bloed bij het tandenpoetsen en/of bij het tanden stokeren.
Heb je misschien erg weinig gegeten de afgelopen dagen/week? Als je lijf in de 'vetverbrandingsfase' komt, ga je vaak ook ruiken uit je mond! Misschien een mooi voordeeltje bij de ellende? Beterschap!
Hoi Chocoladeballetjes, is de smaak al weg? Als het inderdaad door slijm in je keel / holtes komt, helpt spoelen met zout water misschien wel. Heel smerig: door je neus opsnuiven en door je mond weer uitspugen, maar het neemt wel heel veel slijm / snot (en bij mij ook die vieze smaak) mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven