Gezondheid alle pijlers

Vieze smaak in mond.

14-12-2009 21:04 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een abces in een wortelkanaal, ben ermee naar de noodtandarts geweest en die heeft antibiotica voorgeschreven (en een verwijzing naar een tandarts).

Nu zit ik met het volgende. Ik heb een hele vieze smaak in mijn mond, wat zeer waarschijnlijk te maken heeft met dat abces. Die smaak daar kan ik mee leven, maar volgens mij ruikt mijn mond naar een dood vogeltje. Een heel erg dood vogeltje.

Wie heeft er tips om deze geur enigszins te maskeren zodat ik me weer in de beschaving kan begeven? Kauwgom of pepermunt lijkt me geen goed idee, mijn mond is opgezwollen en kauwen doet zeer!

Wie heeft de gouden tip?
Ik heb een abces in een wortelkanaal, ben ermee naar de noodtandarts geweest en die heeft antibiotica voorgeschreven (en een verwijzing naar een tandarts).

Nu zit ik met het volgende. Ik heb een hele vieze smaak in mijn mond, wat zeer waarschijnlijk te maken heeft met dat abces. Die smaak daar kan ik mee leven, maar volgens mij ruikt mijn mond naar een dood vogeltje. Een heel erg dood vogeltje.

Wie heeft er tips om deze geur enigszins te maskeren zodat ik me weer in de beschaving kan begeven? Kauwgom of pepermunt lijkt me geen goed idee, mijn mond is opgezwollen en kauwen doet zeer!

Wie heeft de gouden tip?
mondspray
Spoelen met Listerine? Of jenever...

Ook heb je speciaal spul bij de apotheek vandaan, kreeg ik na het verwijderen van mijn verstandskiezen. Een poedertje wat je op moest lossen en dan mee spoelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er zijn ook mondsprays, misschien is dat wat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh ik zie dat ik dit topic twee keer heb gepost, zal even aan de angel vragen of ze ze samen wil voegen!
Als ik een ontsteking had in mijn mond spoelde ik 2x per dag met Corsodyl (en ik denk dat Bocasan hetzelfde effect heeft), liet een langdurige frisse smaak achter in de mond! MIsschien is dat iets?
Dank jullie wel dames! Ik hoop dat ik Cordosyl hier kan vinden (want ik woon in het buitenland).
Vraag het even aan je tandarts. Toen mijn verstandskies was getrokken, mocht ik niet spoelen met Bocasan of met mondwater. Dat zou namelijk de wond weer openmaken. Misschien kan zo'n mondspray dan minder kwaad.
corsodyl helpt wel wat de ontsteking te verminderen en de pijn wat te verzachten, maar je blijft stinken. Een mondkapje helpt. Maar je kan beter je een week ziek melden en gewoon in je uppie binnenblijven. Het gaat wel weer over maar it takes time
Dat was ik al een beetje van plan, maar moet er toch af en toe uit. Het leven gaat door.... Misschien kan ik mijn huisgenoten zo gek krijgen om boodschappen voor me te doen.
quote:ArtemisDCS schreef op 14 december 2009 @ 21:50:

Dat was ik al een beetje van plan, maar moet er toch af en toe uit. Het leven gaat door.... Misschien kan ik mijn huisgenoten zo gek krijgen om boodschappen voor me te doen.Vind je dat niet en klein beetje overdreven? Iedereen ruikt wel eens wat minder uit zn mond. Gewoon bij afrekenen in de super niet te dicht op de kassa dame staan, en even je mond dichthouden.
quote:gizz schreef op 15 december 2009 @ 12:57:

[...]

Vind je dat niet en klein beetje overdreven? Iedereen ruikt wel eens wat minder uit zn mond. Gewoon bij afrekenen in de super niet te dicht op de kassa dame staan, en even je mond dichthouden.Misschien overdrijf ik wel, maar ik heb ook nog een opgezwollen mond. "Iets minder uit mijn mond ruiken" is hier een eufemisme.
nou, mijn ervaring is dat het behoorlijk penetrant kan zijn bij een flinke ontsteking

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven