Gezondheid alle pijlers

Vingertopje zoontje eraf

08-03-2015 07:58 126 berichten
Verkeerde discussie
anoniem_220941 wijzigde dit bericht op 08-03-2015 21:58
Reden: Pff topic
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Joooo30 schreef op 08 maart 2015 @ 08:09:

[...]

Even nadenken aub, arts had kunnen zeggen tegen mijn man naar huis te rijden ( 3 min rijden) om snel die vinger te koelen.Volgens mij moet je zo'n vinger binnen 5 minuten op ijs hebben. Dus dat was te laat geweest.
Nee, dat komt niet meer goed waarschijnlijk. En dood weefsel kun je niet laten zitten natuurlijk. Ik heb ook slechte ervaringen met een plastisch chirurg in een algemeen ziekenhuis. Vriend had diep in zijn vinger gesneden en de plastisch chirurg vond het niet erg genoeg om te opereren. Het was ook het einde van zijn werkdag, vingen we op. En wroeten in die wond. Mijn vriend hield er een gevoelloos vingertopje aan over. Zo zijn ze natuurlijk niet allemaal gelukkig.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:Joooo30 schreef op 08 maart 2015 @ 08:12:

Arts ziet het ook zwart worden, wordt nu wekelijks gekeken. Denk alleen dat artsen het eraf willen laten vallen, zoals ze aangaven in eerste zkh wat er gebeurd als het afsterft. Ik wil

Weten of ik er op mag staan dat ze hem opnieuw opereren

Waarom zou je dat willen?

Waarom denk je dat het voorstel van de artsen niet het beste is?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
.
anoniem_220941 wijzigde dit bericht op 08-03-2015 22:00
Reden: Pff topic
% gewijzigd
Maar goed Joooo, het is afschuwelijk voor je kind en jullie, maar ongelukken gebeuren. Het is logisch dat je op dit soort momenten de schuldvraag stelt, boos wordt en aan je eigen functioneren als ouder twijfelt, maar je lost daar niks mee op. Probeer het een plekje te geven en leer ervan.
Waarom heb je zelf niet meteen het vingertopje meegenomen ipv in het ziekenhuis te wachten tot de arts dat zegt, raar verhaal.
Tijdschema

Minuut 0, konijn bijt in vinger

Man in paniek, grijpt kind en komt na 5? Minuten in zh (op 3 minuten rijden)

Wordt 2 minuten later door arts gezien (optimistisch tijd schema).

Stuurt man naar huis voor vinger (kind in paniek alleen achterlatend).

Man rijdt 3 min geen en 3 terug, zoekt 1 minuut naar vinger.

Dan zit ik dus al op 14 minuten...
Wachten tot het er vanzelf afvalt, is onzin. Dan krijg je kans op scepsis. Zeker bij zo'n klein kind.

En ja, dit kunnen konijnen doen. Dat ziet eruit als een klein worteltje, zo'n vingertje. Ik zou hem geen muilkorf om gaan doen hoor. Dat konijn dacht dat het eten was. En ze hebben sterke tanden, ja. Ze kunnen hout eten en ijzerdraad doorknagen dus ook een heel klein vingertje.
Een arts op de eerste hulp van een streekziekenhuis heeft niet zo vaak te maken met afgebeten vingertopjes van jonge kinderen. Helaas.

Maar nu zijn jullie bij de plastisch chirurg van het kinderziekenhuis.

Het lijkt me dat je op hun expertise mag vertrouwen.

Ik zou hun advies volgen.

En bij twijfels of vragen gewoon bellen.
quote:gladoortje74 schreef op 08 maart 2015 @ 08:22:

Wachten tot het er vanzelf afvalt, is onzin. Dan krijg je kans op scepsis. Zeker bij zo'n klein kind.

En ja, dit kunnen konijnen doen. Dat ziet eruit als een klein worteltje, zo'n vingertje. Ik zou hem geen muilkorf om gaan doen hoor. Dat konijn dacht dat het eten was. En ze hebben sterke tanden, ja. Ze kunnen hout eten en ijzerdraad doorknagen dus ook een heel klein vingertje.Scepsis?
Alles valt en staat natuurlijk met communicatie. Als iets niet meer kan moet je dat ook zeggen tegen ouders of patiënten.
Gelukkig zijn ze vegetariers, anders was het topje weg natuurlijk.
Bloedvergiftiging dan? Snap niet wat daar zo grappig aan is. Mijn vriend is verpleegkundige geweest en ik heb het aan hem gevraagd. Sepsis. O, het is nog vroeg, lettertje teveel. Haha.
Je weer toch wel als niet verpleegkundige wat scepsis is?
quote:yette schreef op 08 maart 2015 @ 08:21:

Maar goed Joooo, het is afschuwelijk voor je kind en jullie, maar ongelukken gebeuren. Het is logisch dat je op dit soort momenten de schuldvraag stelt, boos wordt en aan je eigen functioneren als ouder twijfelt, maar je lost daar niks mee op. Probeer het een plekje te geven en leer ervan.Waar legt TO de schuld bij zichzelf? Ik zie alleen maar dat het allemaal de schuld van de artsen is.
quote:gladoortje74 schreef op 08 maart 2015 @ 08:28:

Bloedvergiftiging dan? Snap niet wat daar zo grappig aan is. Mijn vriend is verpleegkundige geweest en ik heb het aan hem gevraagd. Sepsis. O, het is nog vroeg, lettertje teveel. Haha.No offense, maar ik schat in dat een plastisch kinderchirurg beter weet wat het beste beleid is en of het een goed idee is om die top nu nog aan te laten, dan jouw vriend die verpleegkundige is geweest. En die chirurg weet ook wat sepsis is, dus heeft dat vast meegenomen in zijn/haar overwegingen.
Ik weet wel van mensen die bevroren tenen/vingers hebben die zwart zijn geworden, dat ze die er ook niet altijd meteen afsnijden. Waarom weet ik niet. Dat zal iets zijn waar je arts voor moet zijn om te begrijpen. Je zegt dat je denkt dat ze willen wachten tot het eraf valt, maar je weet het niet zeker. Hoe kan dat nou? Ik zou het gewoon nog eens vragen het aan je uit te leggen.

En als ik nu weer naar een plastisch chirurg moet met een wond, zal ik waarschijnlijk die arts wantrouwig bekijken vanwege onze negatieve ervaring. Ik snap dat je zelf in een ziekenhuis gewerkt hebt en je hebt negatieve ervaringen. Dat kleurt je blik ook he. Lastig maar ik probeer toch weer vertrouwen te hebben in een arts die ik nog niet ken. Ze zullen je kind niet dood laten gaan aan sepsis, neem ik aan, toch? En dood is dood, opnieuw opereren om dat te verhelpen, heeft geen zin.
Ja broedkip. Dat is zo.

Ik weet idd wat scepsis is. Geen idee waarom ik dat typte ipv sepsis. Maar het is zondagochtend half negen en ik heb drie uur geslapen, hahaha. Wat een wakkere mensen allemaal hier.
quote:Ikbenanoniem schreef op 08 maart 2015 @ 08:35:

[...]

Waar legt TO de schuld bij zichzelf? Ik zie alleen maar dat het allemaal de schuld van de artsen is.Klopt, dat was een veronderstelling omdat dat bij mijn eigen reactie op ongelukjes met mijn kinderen hoort.
Maar h voordat zo'n topje helemaal Door is, is een konijn toch wel even bezig?
Is topje er echt helemaal af? Dus inclusief nagel?
quote:yette schreef op 08 maart 2015 @ 08:42:

[...]

Klopt, dat was een veronderstelling omdat dat bij mijn eigen reactie op ongelukjes met mijn kinderen hoort.Snap ik. Ik zou me ook voor de kop slaan als ik kind niet goed in de gaten had gehouden en het resultaat een afgebeten vingerkootje was.
quote:Broedkippetje schreef op 08 maart 2015 @ 08:37:

[...]

No offense, maar ik schat in dat een plastisch kinderchirurg beter weet wat het beste beleid is en of het een goed idee is om die top nu nog aan te laten, dan jouw vriend die verpleegkundige is geweest. En die chirurg weet ook wat sepsis is, dus heeft dat vast meegenomen in zijn/haar overwegingen.

En dit. Kom op zeg TO, je zit nu in je schrik en afschuw allemaal rare dingen de roepen. Zorg nou gewoon dat je jezelf informeert bij de behandelaar van je kind. Alleen hij/zij kan je precies uitleggen waarom ze bepaalde beslissingen nemen en acties uitvoeren.

Operaties gaan eisen en op hoge poten naar artsen lopen als je er zelf onvoldoende verstand van hebt heeft geen enkele zin.
Het is heel afschuwelijk, maar het is gebeurd. Laat het aan de artsen over. Die hebben heel wat meer expertise dan de viva dames hier (met als respect).
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-03-2015 09:36
Reden: onnodig kwetsende afbeelding verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven