Gezondheid alle pijlers

Vitamine B12 tekort

08-04-2014 15:11 32 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb even gezocht, maar kan geen topics vinden over vitamine B12 tekort. Zelf krijg ik momenteel al 1,5 jaar injecties bij de huisarts. (maandelijks) omdat ik een tekort heb. Het zou fijn zijn om wat dingen te delen met lotgenoten. Nu weet ik dat de stichting B12 ook een forum heeft, maar dan moet je weer eerst donateur worden. Ben benieuwd of hier lotgenoten zijn!

Groet,

Wicki
quote:elninjoo schreef op 08 april 2014 @ 20:58:

[...]

Ik heb ook AB maar ben daarvoor nooit naar 'n internist geweest. Op intrinsic factor testen ze gewoon je bloed en daarna is dat een vaststaand gegeven.

Bij mij werd het tekort ontdekt in 2007 en na 'n stootkuur van 5 weken 2 injecties per week, krijg ik nu maandelijks m'n shotje en daar doe ik 't behoorlijk goed op.

M'n geheugen is weer zo goed als in orde en allerlei andere symptomen zoals tintelingen in benen/armen zijn volledig voorbij. Wel heb ik minder energie en meer rust nodig. Hele dagen volle concentratie zijn er niet meer bij.

Ligt er aan welke klachten je hebt, ik kroop gillend van de pijn in de buik over de grond, had spuitpoep en de rest zal ik je besparen. De internist dacht logisch eerst aan darmkanker dus na de buizen overal in was duidelijk dat dat niet zo was. Dus doorzoeken etc. Al waren darmen, maag en andere organen duidelijk al in niet te bijster goede staat (wat later dus bleek door het tekort aan)

Dus die intrinsieke factor kunnen ze misschien dan nu via bloed opsporen (mijn huisarts ontkent dit), de enige die AB of PA kan bepalen is toch echt bepaald niet de huisarts, daar is wel wat meer voor ndig. Overigens zal een huisarts als hij al zou kunnen weten dat je IF niet goed is je altijd doorsturen.

En het is een dooddoener dat je moe blijft want als je B12 via injecties op peil gebracht wordt en er geen andere oorzaken zijn dan enkel het tekort knap je weer op. Indien niet is er meer aan de hand.

Je huisarts lult echt een slag in de rondte óf je hebt dat forum gelezen en neemt daar te veel aan .
Ik wist niet dat het mogelijk was om maandelijkse injecties te krijgen tegen een tekorte vitamine. Zelf heb ik ooit een kuur B12 gehad, maar wat was dat duur zeg. (Bijna ¤25.)
B12 kost geen drol. Iets van 12 euro voor 10 shots.
quote:elninjoo schreef op 09 april 2014 @ 09:30:

B12 kost geen drol. Iets van 12 euro voor 10 shots.Dus injecties zijn goedkoper dan pillen? Mijn kuur had trouwens een naam "Dynatonic".
Pillen hebben uberhaupt geen zin als je 'n opnamestoornis hebt.
Alle reacties Link kopieren
je vroeg naar mijn klachten op de 1e pagina..

tintelende handen

nekklachten verergerd

vreselijk moe

duizeligheid (maar weet niet zeker of t daar van komt)

M'n beginwaarde was 97.. per ongeluk ontdekt na bloedprikken.

Toen een tijd daarna waren de waardes natuurlijk veel te hoog, mocht stoppen van de huisarts.. maar toch de klachten.. mn lichaam neemt t niet op..Is niet echt uitgezocht of t opnamestoornis is, of dat ik t niet aanmaak.

ik mag nu weer elke maand
Alle reacties Link kopieren
@thaorchid wat ben jij een zuur geval zeg. Aanvallend naar mensen, zeggen dat hun diagnose niet klopt, en overal melden hoe erg jij zelf het wel niet hebt gehad, en dat iedereen die het minder erg heeft dan jij zich aanstelt. Denk je dat het daarmee voor IEMAND leuker of makkelijker wordt? Heb je er zelf nou echt wat aan?

Het is geen wedstrijd wie het zieligst is hoor. Je kan elkaar helpen als lotgenoot, en dat begint met onbevooroordeeld luisteren. En wees blij voor anderen zij niet alle klachten hebben waar jij mee te kampen hebt. Dat gun je toch niemand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven