Gezondheid alle pijlers

Vlekken!!

18-04-2010 13:17 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames.

Hoop dat iemand misschien iets herkent en me verder kunnen helpen.

Ik heb sinds een paar maanden geregeld last van een soort allergische reactie. Ik zeg allergische reactie omdat een allergie pil meestal lijkt te werken, maar kan ook gewoon tussen de oren zitten dat ik denk dat pilletje werkt en dat het iets van stress is??

Maar goed ik krijg het vaak sochtends of als ik van buiten naar binnen ga. (dus winterhanden misschien een optie??, want lijkt wel door temp verschil te komen of slechte doorbloeding?)

Begint op mn handen en polsen en enkels en verspreid zich dan over mn onderarmen en benen. Het zijn voornamelijk rode vlekken, maar op mn polsen en enkels worden dat snel galbulten en vooral mn rechterhand word erg opgezwollen en rood. En het jeukt!!! Word er knettergek van.

Komt niet na iets eten, want heb het nu en nog niets op. Heb niet een nieuw wasmiddel of iets dergelijks.

Mn moeder (verpleegkundige) zegt dat ik een keer mn bloed moet laten testen want wondjes enzo doen er ook echt eeuwig over om te genezen en dat een keer gekeken word naar mn hormoonhuishouding. Want keer met de pil gestopt en toen ruim een jaar niet ongesteld geworden. Ondertussen ruim een jaar aan prikpil toen pil niets meer deed. En op internet iets gevonden over hormonen en netelroos. Maar vind het persoonlijk niet op netelroos lijken, maar misschien dat je daar honderden versies van hebt?

Ga denk ik binnenkort naar huisarts voor allergie test, want heb al een waslijst, dus daar kan best wat bij gekomen zijn.

Is alleen super vervelend en echt iets nieuws. Stom lichaam!

Maar aangezien de klachten niet zichtbaar zijn als ik op die afspraak zit dacht ik vraag het even ook hier zodat ik misschien van te voren weet waar ik op moet letten en waar ik nog naar kan vragen?

Alvast bedankt!
Ik denk dan aan een vitaminegebrek en dan vooral B of B12, of diabetis, ik ben namelijk dokterassistente, en bij jouw slechte wondgenezing denk ik daaraan maar ik ben geen arts en mag geen diagnoses stellen. En als jouw moeder verpleegkundige is dan moet zij toch als eerste zeggen dat je naar je huisarts moet gaan?
Haha een of andere manier heeft mn moeder iets tegen huisartsen. Ervaring die wij er mee hebben is altijd neem maar een paracetamol en kom maar terug als je het over 2 weken nog hebt.

Dus ga ook wel een afspraak maken, maar heb altijd het idee dat als ik niet gericht ergens om vraag dat ik dan het antwoord krijg dat ik eerste dit en dat nog maar moet aankijken en dan ben ik weer maanden verder.
Dan wordt het misschien tijd voor een andere huisarts...
Aahhh ik heb het weer. Het jeukt, het jeukt, het jeukt...

Zei ik al dat het jeukt!!
Laat je doorverwijzen naar een dermatoloog. Ik heb er ook al maanden last van. Is bij mij een allergische reactie op mijn immuumsysteem. Heb er nu een pilletje (in de ochtend) en een zalf (nummer 8 maar deze werkt) tegen.

Omdat het bij mij nog niet weg is krijg ik nu lichtterapie, wel drie keer per week.

Gebruik iig in bad of douche geen douche/badschuim met geur maar bv Neutral/Dermolin.

Verder niets veranderen.
Misschien andere anticonceptie gaan gebruiken? Als je hormoon systeem in de war lijkt te zijn, dan is zo´n prikpil voor je lichaam wel helemaal een paardenmiddel? Zelfs de gewone pil veroorzaakt bij veel vrouwen (na langdurig gebruik) al veel klachten: van vocht vasthouden tot hoofdpijn, van laag libido tot gewichttoename. Misschien is anticonceptie zonder hormonen (koperspiraaltje bijvoorbeeld) dan een betere optie voor je?
Sahar_desert maar wat heeft het met de jeuk en vlekken te maken? (per ongeluk verkeer topic?)
Dat weet ik ook niet pcies...daarom beter HA raadplegen, maar hormonen en huid zijn wel met elkaar verbonden, dat weet ik dan weer wel uit ervaring...puber-acne, zwangerschapsmasker....allergisch eczeem wordt ook weer met hormoonzalf behandeld, wist je dat?
Thanx ladies voor meedenken.

Ik ga naar huisarts over 2 weken voor prikpil en dan ga ik hem eerst maar even uithoren wat hij er van vindt. Denk dat bloedonderzoek en hormoonhuishouding bekijken bij mij zeker geen kwaad kan, want zijn wel meer dingentjes die ik niet kan verklaren...

Dank je wel!
Foto maken als je de vlekken weer krijgt en die meenemen naar de afspraak!
Oké Sahara, nu snap ik het. Jemig heb jij al veel zalfjes moeten smeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven