Gezondheid alle pijlers

Voel me rot

28-10-2016 23:36 37 berichten
Even klagen:

Ik heb vandaag een operatie aan mijn hoofd gehad ivm een kwaadaardige tumor. Die is nu weg en door Mohs chirurgie, weet ik nu dat ook alle kwaadaardige cellen weg zijn. Gelukkig!

Operatie (plaatselijke verdoving) viel vies tegen maar het is gelukkig voorbij.

Ze hebben 3 bij 3 cm weggehaald en daarna zo veel mogelijk geprobeerd mijn hoofdhuid weer naar elkaar te trekken. Dit doen ze dmv huid losmaken en dan flink trekken met een dikke hechting erin. Een stukje van 1cm blijft open, dat moet binnen enkele weken dicht groeien. Heeft elke dag verzorging nodig met antibioticazalf en een vettig gaasje.

Uiteraard heb ik napijn en moet ik een week rust houden. Mag niet tillen en bukken.

Ben ik vanavond helemaal niet lekker geworden, diarree en misselijk, en uiteindelijk moest ik enorm overgeven. Dus met hoofd voorover in de wc en kracht uit mijn lijf dus druk op mijn hoofd.

Ik baal er zo van! Mijn hoofd deed al zo zeer en dit maakte het alleen maar erger.

Mijn dochter was van de week ook ziek, echt mijn best gedaan om niet besmet te raken maar niet gelukt dus..

Ziek zijn komt nooit uit maar nu gewoon echt niet. Vind mezelf even zielig.
Alle reacties Link kopieren
Yajes wat heftig zeg! Dat is een behoorlijke ingreep. Hoe is het nu met je? Ben je de dag een beetje doorgekomen?

Ik wil je heel veel sterkte en beterschap wensen. Hopelijk slaap je vannacht beter!
Toch best veel pijn gehad vandaag en helaas eind van de middag weer moeten overgeven. Met als gevolg dat de pijnstillers uit mijn lijf waren, hoofdwond weer bloedde en ik nog meer pijn had.

Een vriendin heeft toen zetpillen gehaald en dat is tot nu toe goed gegaan.

Mijn voorhoofd is inmiddels ook opgezwollen (had de arts al voor gewaarschuwd) dus ik voel me niet alleen ellendig maar ik zie er ook zo uit.

Mijn huis staat inmiddels vol met mooie bossen bloemen van lieve mensen om me heen die met me meeleven. En dat doet me wel echt goed.

Ik hoop dat ik morgen kan zeggen dat het iets beter gaat.

Dank je wel voor het vragen!
Heb je nog contact gehad met het ziekenhuis over dat overgeven?
En wat bijzonder dat zo'n operatie tegenwoordig met plaatselijke verdoving kan (dagbehandeling).
Nee, geen contact daarover genomen. De hele nacht is het nu goed gegaan hoewel ik nu wel wakker ben geworden (van de pijn?).

Paracetamol is uitgewerkt dus nieuwe genomen. Hopelijk werkt het zo en kan ik weer slapen.

Mohs chirurgie doen ze niet onder narcose. De meeste ingrepen zijn ook niet zo heel groot/diep. Mijn tumor en het aangetaste huid erom heen en eronder, was wat groter dan normaal. En op je hoofdhuid een gat van 3cm weer dicht krijgen, is wat lastiger omdat de huid daar minder rekbaar is.

Het liefst had ik het ook onder narcose gedaan nu ik achteraf weet wat ik er allemaal van gevoeld heb. Maar die keuze heb je niet.
Ging het vandaag wat beter?
Ja, gelukkig wel!

Buikgriep is nu echt over dus ik heb alleen nog maar de napijn en open wond verzorging.

Vandaag ging het ook wat beter met de pijn dan gisteren dus ik ga nu elke dag een beetje vooruit.

Nog een kleine week rust en dan kan ik weer de dagelijkse dingen doen. Hele dag op de bank raak ik nu al zat.
Hoi yajes,

Ik heb je topic gevonden. Fijn dat je je vooruit voelt gaan na die heftige operatie! Ik leef met je mee!
was het huidkanker?
Een zeer goeie morgen,

Ik hoop dat je wat heb kunnen slapen deze nacht en de pijn wat dragelijk is? Ik heb reeds veel aan u gedacht, hopelijk kan je alles wat aan en kun je terecht bij mensen waar je je verhaal kan en mag doen.

U heeft reeds moeilijke dagen achter de rug, zowel van angst, piekeren en vele vragen die op u afkomen.

Ik ben blij voor je dat een goeie dokter je geopereerd heeft en vertrouwen in zijn behandeling heeft. Hij zal je bijstaan en alles doen wat in zijn mogelijkheden ligt. Ik hoop en wens dat het elke dag wat beter mag gaan, dat je lichamelijk en geestelijk kan aansterken. Dat de pijn en de ongemakken mogen minderen en dat je weer eens kan genieten van kleine dingen. Veel sterkte.
Yajes, hoe is het met je?
He wat naar voor je,.. Beterschap!
We don't see things as they are we see things as we are

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven