Gezondheid alle pijlers

Voet wrat

19-03-2020 22:25 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft sinds een half jaar een wrat op haar hiel. Het ding is in rap tempo enorm geworden. Hij groeit naar buiten en doet zeer.
Ze kan niet meer normaal lopen (loopt op haar tenen). Er groeien ook nog kleinere wratjes naast :-(

Van de HA kregen we salicylzuur, daarvan was de wrat iets weker geworden en kon de harde rand eraf. Daarna zijn we begonnen met nagellak te smeren omdat ik de salicylzuur niet te lang wilde gebruiken.
De wrat wordt weer dikker en dikker.
Mijn dochter is doodsbang dat de wrat moet worden aangestipt want dat doet heel zeer.

Ducttape blijft niet zitten, dus die valt af.
De nagellak schijnt ook niet echt te helpen.
Hij prikt en steekt en eigenlijk heeft ze er altijd pijn aan, ook als ze niet loopt.

Wie heeft een tip?
Met een scalpelmesje steeds de bovenste laag eraf snijden.
Of minder rigoureus: vijlen met een puimsteen of schuurpapiertje ofzo. Na elke douchebeurt. En daarbij salicylzuur.
Alle reacties Link kopieren
Wel laten aanstippen.
Alle reacties Link kopieren
jurkmetstipjes schreef:
19-03-2020 22:28
Met een scalpelmesje steeds de bovenste laag eraf snijden.
Of minder rigoureus: vijlen met een puimsteen of schuurpapiertje ofzo. Na elke douchebeurt. En daarbij salicylzuur.
Dat is wat we nu doen, vijlen. Maar daarvan heeft ze ook veel pijn. Ze begrijpt wel dat het moet maar leuk is anders.
Het lijkt wel alsof de kern nu “bloot ligt” misschien dat dat zo zeer doet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, niet naar de huisarts luisteren en wel nagellak (??) erop smeren. Sorry hoor,maar jeeezus. Je gelooft al die onzin toch niet.
Het is al weer lang geleden, maar bij mij werd een flinke wrat weggeschept in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
https://omaweetraad.nl/gezondheid/wratten


Paardenbloemensap schijnt te werken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier hielp alleen een combinatie van vanalles. Afschuren/vijlen, nagellak, dag daarna nagellak eraf pulken en dan weer vijlen en nieuwe nagellak etc., en dan als het dun genoeg geworden was thuis aanstippen met Wortie bevries-pen. Bevriezen is een stuk effectiever als er geen dikke eeltlaag bovenop de wrat zit.

Sterkte ermee, wratten zijn echt rotdingen.
Alle reacties Link kopieren
Ducttape op de wrat plakken en voor langere tijd laten zitten.

https://www.huidarts.com/huidbehandelin ... etwratten/
.
Alle reacties Link kopieren
Laten aanstippen, pijn is maar heel even.
Lekker slim om met nagellak in de weer te gaan terwijl je er net een deel af hebt gepeuterd, wil je dat ze een infectie krijgt? Het heet niet voor niets nagellak en geen wattenlak.
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
19-03-2020 22:34
Ja, niet naar de huisarts luisteren en wel nagellak (??) erop smeren. Sorry hoor,maar jeeezus. Je gelooft al die onzin toch niet.
Een laagje blanke nagellak zorgt ervoor dat de huid eronder heel zacht/week wordt waardoor je het makkelijker kunt wegvijlen. Het is geen geneesmiddel tegen wratten ofzo, maar het kan dus wel handig zijn als je het combineert met aanstippen.
Alle reacties Link kopieren
de HA zei dat de salicyl alleen was om het grote eelt gedeelte eraf te halen. Verder zei hij dat er niks helpt wat bij de drogist te halen valt.
Die salicyl is heftig hoor, het vreet ook de gewone huid aan als het perongeluk daar op komt. Leek me niet heel verstandig daar lang mee door te gaan, maar nu hij weer dikker is begin ik er weer mee. Al is het alleen om hem weer vlakker te krijgen.

Wegsnijden doen ze niet meer omdat wratten vaak zelf weer verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
BurggravinVanVergi schreef:
19-03-2020 22:37
Hier hielp alleen een combinatie van vanalles. Afschuren/vijlen, nagellak, dag daarna nagellak eraf pulken en dan weer vijlen en nieuwe nagellak etc., en dan als het dun genoeg geworden was thuis aanstippen met Wortie bevries-pen. Bevriezen is een stuk effectiever als er geen dikke eeltlaag bovenop de wrat zit.

Sterkte ermee, wratten zijn echt rotdingen.
Die pen kende ik nog niet. Is dat bij drogist te halen? Dan kan ik dat snel nog regelen.
Terug naar de HA is geen optie met de huidige Corona situatie.
wegvriezen of wegsnijden. Je dochter uitleggen dat je soms een kortdurende pijn moet ondergaan om een langdurende pijn te verhelpen.
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
19-03-2020 22:46
de HA zei dat de salicyl alleen was om het grote eelt gedeelte eraf te halen. Verder zei hij dat er niks helpt wat bij de drogist te halen valt.
Die salicyl is heftig hoor, het vreet ook de gewone huid aan als het perongeluk daar op komt. Leek me niet heel verstandig daar lang mee door te gaan, maar nu hij weer dikker is begin ik er weer mee. Al is het alleen om hem weer vlakker te krijgen.

Wegsnijden doen ze niet meer omdat wratten vaak zelf weer verdwijnen.
Onder je voetzool/hiel verdwijnen ze niet zo snel. Je (dochter) loopt erop en dus wordt de wrat naar binnen geduwd.
Ik had er eentje op de rand van mijn hiel. Heb ik aan laten stippen en deed echt onwijs veel pijn omdat ze best hard drukken. Is in 1 sessies 2 keer aangestipt. Vrij snel daarna verdwenen en nooit meer teruggekomen.

Echt, laat het aanstippen, beter 1 keer veel pijn dan langere tijd vanwege zelf aanklooien. Je moet ook oppassen dat dochter niet raar gaat lopen om de hiel te ontlasten want daar kun je weer andere klachten door krijgen in het bewegingsapparaat.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Heel naar en moeilijk om er af te komen. Ik had er ook al 1,5 jaar 2 onder m’n voet.

Nu 1 volledig weg en 1 bijna.
Om de week aan laten stippen bij huisarts en dit paar dagen laten zitten. Daarna thuis dagelijks eelt eraf halen en zelf aan stippen met FormuleW. Het is wel een lang proces
Ik had als tiener heel veel wratten ( echt meer dan 30) onder mijn voeten waaronder 2 echt grote. Niks hielp. Ik ben toen zelf gaan snijden en erin knippen met een nagelschaartje. als ze te groot werden de druk zeer ging doen. Dat ik nooit een infectie heb gehad is een wonder😱.
Maar na jaren heel veel last, en waarin niks hielp, waren alle wratten binnen een paar weken poef weg! Nooit meer teruggezien.
Hou hoop, en probeer je dochter toch over te halen om er iets mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
He mijn hele stuk is weg.
Pff

Even heel kort nogmaals de boodschap: vijlen, nagellak, vijlen, nagellak helpt goed.

Deze ontaarde moeder trekt de wortels eruit. Maar mijn dochter heeft zachte voetjes. Op de dagen zonder pulken sudocrem en een pleister. Na 3, 5 dagen tot nu toe weg.
Pincet reinigen met zeep en alcohol.

Ga de reacties hier op niet lezen want het kan erg kijken. Voor ons os het prima. Als er weer eens eentje ziet vraagt dochter of ik het doe. Met aanstippen heeft ze dagen een rot gevoel met steken en tintelingen waar ze op kan lopen/staan.

Je zou ochtendurine nog kunnen proberen of wat langer en secuurder doorgaan met de nagellak.

Sterkte voor je dochter het kan erg vervelend zijn. Ook na het aanstippen kan erg pijnlijke zijn
Arm kind die nagellak heeft het waarschijnlijk erger gemaakt een bijt dat niet enorm op de huid?

Ik heb als kind wel eens wratjes weg laten halen op m'n kont, dat ging toen met bevroren stikstof, deed geen pijn voelde alleen koud aan.
Ga terug naar de huisarts en ga niet zelf prutsen, wellicht zit er nu een ontsteking door die nagellak.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje gek, maar wat hier hielp bij zoontje: Ik heb een bakje gekocht waar zijn hele voet in paste en liet hem elke ochtend hier in plassen (ochtend urine). Hij zat dan een kwartier hierin en na een aantal weken zag je de wratten steeds losser gaan zitten. Toen ben ik elke dag heel voorzichtig gaan vijlen met een speciale puimsteen en de wratten lieten helemaal los: er bleef als het ware een soort kuiltje achter dat na een aantal weken gewoon weer dichtgroeide.
Vreemd of vies....in ieder geval nooit weer wratten gehad!!
Misschien het proberen waard!!
Hier hielp WratX (heet nu EndWrats). Eens per week aanstippen. Duurde lang maar was het enige waarmee ze uiteindelijk echt weggingen.
Daarvoor nagellak, vijlen etc geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-03-2020 23:06
Arm kind die nagellak heeft het waarschijnlijk erger gemaakt een bijt dat niet enorm op de huid?

Ik heb als kind wel eens wratjes weg laten halen op m'n kont, dat ging toen met bevroren stikstof, deed geen pijn voelde alleen koud aan.
Ik heb zelf vroeger een wrat laten weghalen op mijn hiel. Kreeg verdoving, een prik IN De wrat en dat was echt vreselijk.
Vorig jaar een plekje laten aanstippen op mijn vinger en ik ging ook door de grond.
Fijn dat het voor jou meeviel maar hier niet iedergeval.
Dr wrat is niet ontstoken. Nagellak kan geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Monstrea schreef:
19-03-2020 23:05
He mijn hele stuk is weg.
Pff

Even heel kort nogmaals de boodschap: vijlen, nagellak, vijlen, nagellak helpt goed.

Deze ontaarde moeder trekt de wortels eruit. Maar mijn dochter heeft zachte voetjes. Op de dagen zonder pulken sudocrem en een pleister. Na 3, 5 dagen tot nu toe weg.
Pincet reinigen met zeep en alcohol.

Ga de reacties hier op niet lezen want het kan erg kijken. Voor ons os het prima. Als er weer eens eentje ziet vraagt dochter of ik het doe. Met aanstippen heeft ze dagen een rot gevoel met steken en tintelingen waar ze op kan lopen/staan.

Je zou ochtendurine nog kunnen proberen of wat langer en secuurder doorgaan met de nagellak.

Sterkte voor je dochter het kan erg vervelend zijn. Ook na het aanstippen kan erg pijnlijke zijn
Fijn dat het bij jullie zo goed werkt.
Hoe zie je wat de wortel precies is? Zijn dat die zwarte puntjes?
Hier gaat de pleister er zo snel af, helemaal als ze een beetje zweetvoeten heeft gehad. Ik moet het helemaal met verband inwikkelen wil de pleister blijven zitten (om de salicyl te laten intrekken moet de pleister erop blijven).
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
19-03-2020 22:47
Die pen kende ik nog niet. Is dat bij drogist te halen? Dan kan ik dat snel nog regelen.
Terug naar de HA is geen optie met de huidige Corona situatie.
Die hebben ze bij de drogist ja. Het bevriest de wrat met stikstof zodat er een soort blaar onder komt. Zodra die blaar los gaat laten komt de wrat mee. Maar dan moet er dus geen dikke eeltlaag op zitten, want daar gaat die kou niet doorheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven