Gezondheid alle pijlers

Voetprobleem

07-01-2013 21:34 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al ruim 8 jaar last van eczeem onder aan mijn voet en tussen mijn tenen wat zich steeds verder uitbreidt. Eerst dacht ik dat het voetschimmel was maar na 4 jaar zalf smeren, had ik het wel gehad. Ik ben er toen een aantal keer mee naar de dokter geweest die zei dat het echt voetschimmel was. Toen heb ik een jaartje eczeem zalf gesmeerd. Dat werkte ook niet, ik heb er toen een jaar niks mee gedaan. Daarna ben ik toch weer naar de dokter gegaan die me door wees naar een dermatoloog. De dermatoloog heeft me een aantal zalfjes gegeven. Net als met de andere 2 zalfjes had dit weinig effect. Door m'n voet vet te houden lijkt het even goed te gaan maar daarna zie je geen effect meer.

De huid is iets harder en dikker, droog en lichtrood/roze van kleur.

Weet iemand wat het kan zijn of iets wat ik misschien nog kan proberen?
Pedicure. Die hebben vrijwel alles al eens gezien en behandeld.
Waarschijnlijk niet wat je wilt horen.

Bij mijn man is 2 jaar geleden diabetes type1 geconstateerd. Ook hij had heel veel last op voetschimmel lijkende eczeem. Met een zalf van de dermatoloog en een goede bloedsuiker gaat het sinds jaren eindelijk weer goed.
Heb je er in de zomer evenveel last van?? Je omschrijving klinkt als mijn handen in de winter namelijk. Ik heb een handcreme met urea, werkt super.

Als het echt een schimmel is, zou je eigenlijk zoveel mogelijk op blote voeten moeten lopen, schimmel houdt niet van droog en ook niet echt van frisse lucht.

Daarnaast, je smeert wel op je voeten, maar hoe zit het met je sokken, schoenen, lakens, badmatten, handdoeken enzo?? Als je die niet meebehandelt (poeder en heet genoeg wassen) loop je er nog twintig jaar mee door.
maar is het nou een schimmel? hebben ze huidschilfers gekweekt?

Er bestaat namelijk wel een kuur voor voetschimmel, maar dan moet het wel voetschimmel zijn.
quote:Exces schreef op 07 januari 2013 @ 21:44:

Heb je er in de zomer evenveel last van?? Je omschrijving klinkt als mijn handen in de winter namelijk. Ik heb een handcreme met urea, werkt super.

Als het echt een schimmel is, zou je eigenlijk zoveel mogelijk op blote voeten moeten lopen, schimmel houdt niet van droog en ook niet echt van frisse lucht.

Daarnaast, je smeert wel op je voeten, maar hoe zit het met je sokken, schoenen, lakens, badmatten, handdoeken enzo?? Als je die niet meebehandelt (poeder en heet genoeg wassen) loop je er nog twintig jaar mee door.

Ik ga zalf met urea zoeken. Bedankt, ik hoop dat het helpt. ;)

Thuis loop ik eigenlijk constant op blote voeten.

Ik denk dat het met mijn sokken enz. wel goed gaat.

Bedankt voor je reactie.
quote:vosje78 schreef op 07 januari 2013 @ 21:51:

maar is het nou een schimmel? hebben ze huidschilfers gekweekt?

Er bestaat namelijk wel een kuur voor voetschimmel, maar dan moet het wel voetschimmel zijn.Het is naar mijn mening geen voetschimmel, aangezien ik 4 jaar verschillende zalfjes enz. geporbeerd heb.
Is de 'schimmel' getest? Heb je zelf een contactallergie test gehad? Etc.

Ik zou nu eens niet aanklooien met zalfjes. Waarom ga je niet terug naar die dermatoloog en blijf je net zo lang drammen tot er verbetering/het over is?

Ik krijg niet echt de indruk dat je er vanaf wilt aangezien je er al zo veel jaren mee rondloopt.
quote:xxannne schreef op 07 januari 2013 @ 22:14:

[...]

Het is naar mijn mening geen voetschimmel, aangezien ik 4 jaar verschillende zalfjes enz. geporbeerd heb.

Ja goed, alle respect voor jou mening, maar dat is natuurlijk geen diagnosticum. Schimmels kunnen behoorlijk therapie resistent zijn, dus het kan nog steeds een schimmel zijn (maar hoeft niet, uiteraard). Maar goed ik neem aan dat er in die vier jaar iemand zo snugger is geweest om een keer een huidschilfer in een potje te stoppen en op te sturen naar het lab, dan weet je het zeker namelijk. Want, wat is het dan wel?

Je kunt wel vragen wat je eraan moet doen, maar dat begint natuurlijk met de vraag wat het is? Dat is dus nog niet duidelijk begrijp ik? Welke diagnose heeft de dermatoloog gesteld?
quote:xxannne schreef op 07 januari 2013 @ 22:14:

[...]

Het is naar mijn mening geen voetschimmel, aangezien ik 4 jaar verschillende zalfjes enz. geporbeerd heb.

Het probleem is dat voetschimmel hardnekkiger is dan wratten, je komt er maar slecht vanaf.

En mijn moeder had vanalles wat volgens de huisarts schimmel zou zijn, na een hoop zalfjes zei een andere arts; dit is geen schimmel, stoppen met die zooi. Nu smeert ze een gewone voetencreme. Dat helpt ook niet verder, maar goed.

Bij schimmel is het normaal gesproken wel vaak zo dat het jeukt, dus als het dat niet doet wordt de kans al wat kleiner.

Zalf of creme met urea kun je proberen, urea is een lichaamseigen stof dus dat kan niet zoveel kwaad. Ik zou er alleen op letten dat het parfumvrij is. En als je gek wordt van de jeuk, misschien eens om een doorverwijzing naar een dermatoloog vragen.
quote:Exces schreef op 07 januari 2013 @ 22:32:

[...]

Het probleem is dat voetschimmel hardnekkiger is dan wratten, je komt er maar slecht vanaf.

En mijn moeder had vanalles wat volgens de huisarts schimmel zou zijn, na een hoop zalfjes zei een andere arts; dit is geen schimmel, stoppen met die zooi. Nu smeert ze een gewone voetencreme. Dat helpt ook niet verder, maar goed.

Bij schimmel is het normaal gesproken wel vaak zo dat het jeukt, dus als het dat niet doet wordt de kans al wat kleiner.

Zalf of creme met urea kun je proberen, urea is een lichaamseigen stof dus dat kan niet zoveel kwaad. Ik zou er alleen op letten dat het parfumvrij is. En als je gek wordt van de jeuk, misschien eens om een doorverwijzing naar een dermatoloog vragen.Daar was ze toch al geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven