Voetwrat bevriezen pijnlijk?
woensdag 21 juni 2023 om 18:07
Mijn 10 jarige heeft al maanden last van 2 voetwratten. Ik heb al eerder een middeltje gekocht waarbij je de wratten aanstipt daardoor is 1 wrat gelukkig verdwenen. De andere wrat is helaas erg hardnekkig, het doet ook nog eens pijn.
Nu heb ik bij de drogist Wortie Freeze aangeschaft. Een middeltje om thuis zelf de wrat te bevriezen maar ik lees online allemaal horrorverhalen…het zou ontzettend pijnlijk zijn. Heeft iemand ervaring met dit middel of het bevriezen van een voetwrat in het algemeen??
Nu heb ik bij de drogist Wortie Freeze aangeschaft. Een middeltje om thuis zelf de wrat te bevriezen maar ik lees online allemaal horrorverhalen…het zou ontzettend pijnlijk zijn. Heeft iemand ervaring met dit middel of het bevriezen van een voetwrat in het algemeen??

woensdag 21 juni 2023 om 18:18
Ik zou het door de ha laten doen. Dan kan die de schuld krijgen als het pijn doet. Jij krijgt het nog in lengte van dagen te horen dat je de voet hebt "mishandeld". Nu kun je hem steunen.
Ik heb de ha vervloekt, vooral de pijn erna. Ik was toen een jaar of 10 ook onder mijn voet trouwens. Op latere leeftijd nogmaals laten doen en toen viel het erg mee.
Ik heb de ha vervloekt, vooral de pijn erna. Ik was toen een jaar of 10 ook onder mijn voet trouwens. Op latere leeftijd nogmaals laten doen en toen viel het erg mee.

woensdag 21 juni 2023 om 18:18
Ik ben destijds met mijn zoon naar de huisarts gegaan, ook op ongeveer die leeftijd. Hij had meerdere wratten. Ik was ervan uitgegaan dat het geen pijn deed (mijn man beweerde dat en ik had zelf geen ervaring). Maar op een gegeven moment haalde de huisarts mij erbij omdat het best wel pijn deed. Ik voelde me een ontaarde moeder. Ik was wel mee de spreekkamer in, maar dacht dat het niet nodig was om mee te lopen naar de behandeltafel.
Ook dmv bevriezen overigens.
Ook dmv bevriezen overigens.
anoniem_6649a968afa5e wijzigde dit bericht op 21-06-2023 18:19
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
3.32% gewijzigd

woensdag 21 juni 2023 om 18:22
https://www.thuisarts.nl/wratten/ik-he ... nstaafje.
Hoe gaat de behandeling van een wrat met stikstof?
Sommige huisartsen hebben een speciaal wrattenspreekuur. U kunt bij de praktijkassistente informeren wanneer uw huisarts zo’n spreekuur heeft. Tijdens dit spreekuur worden uw wratten behandeld met vloeibare stikstof.
Een behandeling met stikstof gaat als volgt:
Probeer de dagen voor de behandeling zoveel mogelijk huid van de wrat te verwijderen met een eeltvijl of met een puimsteen.
Soms haalt de huisarts voor het bevriezen een deel van de wrat weg met een mesje of met een vijl.
Stikstof bevriest de wrat, waardoor de wrat kan afsterven.
Het aanstippen met vloeibare stikstof geeft een brandend gevoel en pijn. De ergste pijn verdwijnt binnen enkele seconden na het loslaten van het wattenstaafje.
De behandeling met stikstof kan op 2 manieren:
met een wattenstaaf die in het vat met stikstof gaat en daarna op de wrat;
met een spuitbus: de huid om de wrat wordt beschermd met een matrijs (mal).
Bereid kinderen voor op de pijn.
Er ontstaat vaak een blaar die binnen een week verdwijnt.
De kans op littekens is erg klein.
Zijn de wratten na 1 keer bevriezen niet weg? Dan kan de behandeling elke 2 tot 4 weken herhaald worden.
De behandeling duurt maximaal 3 maanden. De kans dat de wratten dan nog weggaan wordt niet groter door verder te gaan met bevriezen.
Hoe gaat de behandeling van een wrat met stikstof?
Sommige huisartsen hebben een speciaal wrattenspreekuur. U kunt bij de praktijkassistente informeren wanneer uw huisarts zo’n spreekuur heeft. Tijdens dit spreekuur worden uw wratten behandeld met vloeibare stikstof.
Een behandeling met stikstof gaat als volgt:
Probeer de dagen voor de behandeling zoveel mogelijk huid van de wrat te verwijderen met een eeltvijl of met een puimsteen.
Soms haalt de huisarts voor het bevriezen een deel van de wrat weg met een mesje of met een vijl.
Stikstof bevriest de wrat, waardoor de wrat kan afsterven.
Het aanstippen met vloeibare stikstof geeft een brandend gevoel en pijn. De ergste pijn verdwijnt binnen enkele seconden na het loslaten van het wattenstaafje.
De behandeling met stikstof kan op 2 manieren:
met een wattenstaaf die in het vat met stikstof gaat en daarna op de wrat;
met een spuitbus: de huid om de wrat wordt beschermd met een matrijs (mal).
Bereid kinderen voor op de pijn.
Er ontstaat vaak een blaar die binnen een week verdwijnt.
De kans op littekens is erg klein.
Zijn de wratten na 1 keer bevriezen niet weg? Dan kan de behandeling elke 2 tot 4 weken herhaald worden.
De behandeling duurt maximaal 3 maanden. De kans dat de wratten dan nog weggaan wordt niet groter door verder te gaan met bevriezen.
woensdag 21 juni 2023 om 18:56
Het doet wel wat pijn, maar ik vond het goed te doen. Ik had een wratje op mijn wreef overigens laatste keer (vrij recent), één keer eerder gehad op m’n vinger toen ik jaar of 12 was. Achteraf was het vervelender, echt alsof je je gebrand hebt (wat ook achteraf meer zeer doet). Het moet ook even zeer doen, want dan bevriezen ze “diep” genoeg, je moet niet alleen de wrat maar ook klein deel er omheen bevriezen om het goed weg te krijgen.

woensdag 21 juni 2023 om 20:27
Dat is toch persoonsgebonden?
Ik heb zelf nog nooit wratten laten bevriezen, maar de een vindt het niet pijnlijk en de ander zeer pijnlijk.
Jij kunt niet voor een ander bepalen dat het overdreven is.
Zelf heb ik ooit permanente eyeliner laten zetten, ik vond het de hel op aarde. Maar mijn vriendin vond het een beetje gevoelig. Gelukkig reed zij, want ik kreeg het eerste uur mijn ogen niet eens open.
woensdag 21 juni 2023 om 20:42
Krijtje schreef: ↑21-06-2023 18:18Ik zou het door de ha laten doen. Dan kan die de schuld krijgen als het pijn doet. Jij krijgt het nog in lengte van dagen te horen dat je de voet hebt "mishandeld". Nu kun je hem steunen.
Na alles gelezen te hebben denk ik dat ik gewoon naar de huisarts ga

woensdag 21 juni 2023 om 23:21
Ik heb dit vroeger gehad toen ik klein was; werd aangestipt met stikstof tijdens het wrattenspreekuur bij de huisarts. Eerst wordt het heel koud en daarna heel heet en dan gaat het pijn doen. Tegen de tijd dat je het niet meer wil is het al voorbij.
Na afloop gingen mijn vader en ik altijd een ijsje eten om de hoek en dan was ik het al snel weer vergeten
(Beste tip: koppel een stomme afspraak aan een leuk vooruitzicht, zodat je kind zich daar op kan verheugen!).
Na afloop gingen mijn vader en ik altijd een ijsje eten om de hoek en dan was ik het al snel weer vergeten

donderdag 22 juni 2023 om 00:12
Toen ik jong was had ik veel wratten op mijn vingers. Wij hadden toen nog een ouderwetse dokter. Die was ook nogal van de harde aanpak. Hij heeft de wratten, zonder verdoving, weggeschraapt. Het bloedde als een rund en je ziet nu nog kleine littekens ervan. Pijn kan ik me niet meer herinneren eigenlijk.
En vgl mij zijn er later ook wat wratten bevroren. Maar ook daar kan ik me de pijn niet van herinneren. Gevoel was koud en toen warm.
En vgl mij zijn er later ook wat wratten bevroren. Maar ook daar kan ik me de pijn niet van herinneren. Gevoel was koud en toen warm.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
what it is.
Accept it
and move on!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in