Gezondheid alle pijlers

Voetwratje

10-04-2014 12:58 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt al jaren een wratje onder mijn voet. Nooit echt last van gehad dus nooit iets tegen gedaan. Laatste tijd krijg ik er wel last van dus wil er iets tegen doen maar weet niet zo goed wat.

Heb het gevoel dat aanstippen meer voor wratjes op handen etc. zijn die "uitsteken".

Misschien weet iemand een goed zalfje of iets?
Wratjes verdwijnen alleen door aanstippen.
Of met de tijd. Ik had er ook een en die is onlangs na twee jaar eindelijk verdwenen. Ik stond op het punt om bij de dokter het te laten aanstippen. Misschien is ie daar van geschrokken en snel verdwenen
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Nee hoor, een oud middeltje aangeraden door Klazien uut Zalk en het heeft bij mij geholpen. Voetwratten zijn vaak hardnekkig, maar haar tip: ochtendurine er overheen ....

Ik deed dat 's morgens vlak voor ik onder de douche ging en binnen 2 weken was de wrat weg....

J e gaat dan toch douch daarna
Met tijd gaat hem niet worden. Ik heb hem echt al iets van 10 jaar. als niet langer.

Ochtendurine heb ik wel een geprobeerd maar dat werkte ook niet optimaal. Plus ik mag niet elke dag douchen (om de dag). En dan word het toch al weer wat ingewikkelder.
Aanstippen werkte bij mij niet. Ik kreeg iets van dokter. Daar moest ik het mee aanstippen en dan wegvlijen. Heel hardnekkig spul. Het at mijn halve voet op, maar uiteindelijk zijn de wratten wel verdwenen.
Ik las hier laatst dat je het ook met 1 seconde lijm aan kan stippen en dan een pleister erop. Een wrat heeft zuurstof nodig om te kunnen overleven en zo voorkom je dat.
En weken dan? voetenbadje met warm water en soda?
Aanstippen kan ook prima op voeten.

En je kunt toch ook ochtend urine opvangen, dat over je wratje heen gooien(of even weken) en dan alleen je voet wassen?
Om een voetwrat kwijt te raken heb je vooral veel geduld nodig en een hele lange adem. Aanstippen werkt het beste. Met stikstof, of een combinatie monochloorazijnzuur/dithranol. Daarbij moet je ook zorgen dat het eelt elke dag weggevijld wordt. De wrat incl. wortels groeit er dan uiteindelijk uit.

Ik zou naar de huisarts gaan en je evt. laten doorsturen naar de dermatoloog.
Mijn wrat is uiteindelijk verdwenen na 3x aanstippen. Tussen de 2e en 3e keer aanstippen heb ik dagelijks met de voet in een badje gezeten zodat het eelt er al af ging. Nadat de wrat voor de 3e keer was aangestipt kon ik het er een week later zo afpulken.
Tuinboonschil! De binnenkant voor slapengaan er overheen wrijven en over drie weken is hij weg. Mazzelaar, het is tuinbonen tijd!

Gewoon te koop bij AH dus.

Bonen in zakje in koelkast bewaren, je hebt er maar een klein stukje van nodig per dag.
Ik zit hier ook nog met een voetwrat.

7 keer aanstippen was niet effectief.

Seconden lijm en ductape erop deed wel wat, maar niet genoeg.

Bedankt voor de tip Suze,ik ga ook tuinbonen bij AH kopen
Zeven keer is in wrattenland ook niet echt veel... Op derma kwamen mensen soms wel een jaar 1 keer per 2 weken voor ze er vanaf waren. Zo'n termijn heb je vaak wel nodig, afhankelijk van de diepte van de wortels. Het lastige aan behandelen is dat je vaak ogenschijnlijk geen verschil merkt de eerste maanden, maar dat de wortels wel degelijk minder lang worden. Dat maakt het moeilijk vol te houden.

Op het moment dat je behandeling stopt kan de wrat weer dieper groeien. Dat moet je eigenlijk zien te voorkomen.
SeBastassaUnaCanzone wat je zegt klinkt goed te werken. Alleen het idee van dingen onder mijn voet weg schapen.. Ik krijg al de kriebels van die reclames met voet veilen..

Zal eerst die tuinbonen wel een tijd lang proberen. Als dat niet werkt hard nadenken over jou optie :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven