Voetwratje
donderdag 10 april 2014 om 12:58
Ik heb echt al jaren een wratje onder mijn voet. Nooit echt last van gehad dus nooit iets tegen gedaan. Laatste tijd krijg ik er wel last van dus wil er iets tegen doen maar weet niet zo goed wat.
Heb het gevoel dat aanstippen meer voor wratjes op handen etc. zijn die "uitsteken".
Misschien weet iemand een goed zalfje of iets?
Heb het gevoel dat aanstippen meer voor wratjes op handen etc. zijn die "uitsteken".
Misschien weet iemand een goed zalfje of iets?
donderdag 10 april 2014 om 13:06
donderdag 10 april 2014 om 13:06
donderdag 10 april 2014 om 13:14

donderdag 10 april 2014 om 13:46
Om een voetwrat kwijt te raken heb je vooral veel geduld nodig en een hele lange adem. Aanstippen werkt het beste. Met stikstof, of een combinatie monochloorazijnzuur/dithranol. Daarbij moet je ook zorgen dat het eelt elke dag weggevijld wordt. De wrat incl. wortels groeit er dan uiteindelijk uit.
Ik zou naar de huisarts gaan en je evt. laten doorsturen naar de dermatoloog.
Ik zou naar de huisarts gaan en je evt. laten doorsturen naar de dermatoloog.
donderdag 10 april 2014 om 13:48

donderdag 10 april 2014 om 22:09
Zeven keer is in wrattenland ook niet echt veel... Op derma kwamen mensen soms wel een jaar 1 keer per 2 weken voor ze er vanaf waren. Zo'n termijn heb je vaak wel nodig, afhankelijk van de diepte van de wortels. Het lastige aan behandelen is dat je vaak ogenschijnlijk geen verschil merkt de eerste maanden, maar dat de wortels wel degelijk minder lang worden. Dat maakt het moeilijk vol te houden.
Op het moment dat je behandeling stopt kan de wrat weer dieper groeien. Dat moet je eigenlijk zien te voorkomen.
Op het moment dat je behandeling stopt kan de wrat weer dieper groeien. Dat moet je eigenlijk zien te voorkomen.
vrijdag 11 april 2014 om 00:23