Gezondheid alle pijlers

Voor de pms lijders

06-07-2020 14:55 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon van mijn pms af, en wel door Magnesium. Mijn zus raadde me dit aan en het werkt gewoon! Ik ben net ongesteld geworden en behalve gisteren een beetje down, heb ik nergens last van gehad! En ik was een echte feeks kan ik jullie vertellen. Misschien dat het voor jullie
ook een remedie is.
Ik gebruik geen hormonale anticonceptie overigens.
Ik slik al jaren mg, heb nooit last meer gehad van pms maar ook niet van de overgang of dat moet nog komen met m’n 55 jaar.
trouwens echt super dat je deze maand geen last hebt gehad van PMS, ik hoop voor je dat het een blijvend effect heeft. Ik heb zelf al meerdere keren gedacht dat ik DE methode tegen PMS / PMDD had gevonden, helaas is het nooit blijvend. Haast alsof mijn lichaam weer went aan de medicatie / supplementen en de PMS / PMDD er gewoon weer doorheen komt fietsen
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
06-07-2020 17:17
trouwens echt super dat je deze maand geen last hebt gehad van PMS, ik hoop voor je dat het een blijvend effect heeft. Ik heb zelf al meerdere keren gedacht dat ik DE methode tegen PMS / PMDD had gevonden, helaas is het nooit blijvend. Haast alsof mijn lichaam weer went aan de medicatie / supplementen en de PMS / PMDD er gewoon weer doorheen komt fietsen
Oh dat hoop ik niet zeg! Ik ben er juist zo blij mee..
VivaYfke schreef:
06-07-2020 17:14
Je hebt verschillende soorten magnesium maar degene die het best in het lichaam wordt opgenomen en betaalbaar is, is de magnesiumcitraat. Deze is oa te verkrijgen bij Action.
Slik nooit 400 mg tegelijk of doe het lang nadat je gegeten hebt want het remt opname van andere mineralen.
Als je mg slikt is het goed om ook aan selenium te denken. Hiervoor zijn 3/4 paranoten per dag al voldoende voor.
Gewoon bij de action? Dat is ideaal. Waar haalt de rest de magnesium vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Fleecedekentje10 schreef:
06-07-2020 17:54
Gewoon bij de action? Dat is ideaal. Waar haalt de rest de magnesium vandaan?
Kruidvat
Word steeds gekker. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
06-07-2020 17:59
Word steeds gekker. :lol:
Hoezo? Heb jij er geen last van?


Ik heb ergens 2 pakjes van lucovitaal oplospoeder gekocht. Ben er wel tevreden mee.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn vrouwen die normaal (zonder hormonen) zich minder voelen in de luteale fase minder gebaad bij hormonale anticonceptie want dat houd je lichaam 8n die fase. Ipv 1,5 week k*t is t dan de hele maand k*t.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
06-07-2020 17:14
Libidoverlies staat gewoon in de bijsluiter van verschillende vormen van anticonceptie hoor. Fijn dat niet iedereen er last van heeft, maar om vrouwen die dat wel hebben dan af te schilderen als vrouwen die geen zin meer hebben in hun man is best wel kansloos :facepalm:
maar nooit als garantie hoor
er staat nooit: vanaf pil 1wilt u geen seks meer
lilalinda schreef:
06-07-2020 20:49
maar nooit als garantie hoor
er staat nooit: vanaf pil 1wilt u geen seks meer

En wie zegt dan dat dit het geval is?

Sommige vrouwen hebben sowieso een heel wisselend libido onder invloed van hormonen, overigens. Dus als je dan normaal gesproken in week 2 rond de eisprong veel seks hebt, dan kun je dat wel degelijk direct merken bij de 1e strip van je pil.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
06-07-2020 20:52
En wie zegt dan dat dit het geval is?

Sommige vrouwen hebben sowieso een heel wisselend libido onder invloed van hormonen, overigens. Dus als je dan normaal gesproken in week 2 rond de eisprong veel seks hebt, dan kun je dat wel degelijk direct merken bij de 1e strip van je pil.
mensen en bonobo's neuken niet alleen als de vrouw "krols" is
wij hebben seks om meerdere redenen, niet alleen voor voortplanting. Daarom hebben we niet alleen seks rond de ovulatie, en ook seks na de overgang
En daarom heeft de pil heus wel eens invloed, maar ook vaak niet
lilalinda schreef:
06-07-2020 20:56
mensen en bonobo's neuken niet alleen als de vrouw "krols" is
wij hebben seks om meerdere redenen, niet alleen voor voortplanting. Daarom hebben we niet alleen seks rond de ovulatie, en ook seks na de overgang
En daarom heeft de pil heus wel eens invloed, maar ook vaak niet

Joh, meen je dat nou? Goh, nooit geweten joh, ik kom uit een ei namelijk :facepalm:

Sommige vrouwen hebben dus wel degelijk alleen seks rond de eisprong, omdat dat het enige moment is dat ze zich opgewonden voelen. Sommige vrouwen voelen zich juist erg opgewonden rond de menstruatie, vanwege de beter doorbloeding van de vulva. Er is zeker een sociaal aspect, maar vlak de hormonen ook niet uit, want die hebben voor veel vrouwen wel degelijk een effect op de seksdrive.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
06-07-2020 21:00
Joh, meen je dat nou? Goh, nooit geweten joh, ik kom uit een ei namelijk :facepalm:

Sommige vrouwen hebben dus wel degelijk alleen seks rond de eisprong, omdat dat het enige moment is dat ze zich opgewonden voelen. Sommige vrouwen voelen zich juist erg opgewonden rond de menstruatie, vanwege de beter doorbloeding van de vulva. Er is zeker een sociaal aspect, maar vlak de hormonen ook niet uit, want die hebben voor veel vrouwen wel degelijk een effect op de seksdrive.
nou zeg, je kunt wel normaal blijven discussiëren hoor

ik zeg nergens dat de pil geen effect heeft op seksdrive, ik maakte enkel de opmerking, dat hij soms als excuus gebruikt wordt
Je hoeft het je niet persoonlijk aan te trekken, ik heb je niks misdaan, en facepalmen is al helemaal negens voor nodig
prettige avond verder
Alle reacties Link kopieren
Nou, het is weer gezellig... Al zou het een placebo zijn, boeie! Het werkt voor mij!
Ik ga weg uit deze discussie, ik word er inderdaad pisnijdig van als ik weer eens mensen hoor ontkennen dat de pil bepaalde zeer onwenselijke bijwerkingen kan hebben. Succes met de PMS allemaal dames.
beetjegek schreef:
06-07-2020 21:06
Nou, het is weer gezellig... Al zou het een placebo zijn, boeie! Het werkt voor mij!

Nee hoor, het is geen placebo, het werkt echt wel. :) En ik hoop ook echt dat het bij jou blijft werken, zou ik super voor je vinden
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
06-07-2020 17:59
Word steeds gekker. :lol:
Wat doe jij eigenlijk hier? Jij bent al in de overgang geweest toch? Jij hebt geen pms.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
06-07-2020 21:06
Nou, het is weer gezellig... Al zou het een placebo zijn, boeie! Het werkt voor mij!
nou, ik denk niet dat het een placebo kan zijn
Want dan zou je al die jaren de PMS "verzonnen"hebben, en je klachten zijn nu echt weg
Geloof echt, dat het bij jou werkt. Bij mij alleen niet.
Zo heb ik ook een of ander plantenextract geprobeerd etcetc
Pas samen met de huisarts een goeie oplossing gevonden
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
06-07-2020 21:09
Wat doe jij eigenlijk hier? Jij bent al in de overgang geweest toch? Jij hebt geen pms.
gezellig!
moet je ongesteld worden???
Alle reacties Link kopieren
Doei
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-07-2020 21:12
gezellig!
moet je ongesteld worden???
Nee ben ik al. En dan ben ik op mijn best!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven