Gezondheid alle pijlers

voorhoofdsholteontsteking *zucht*

25-09-2014 12:38 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit dus ziek thuis met die vreselijke drukkende hoofdpijn.. iemand tips tegen voorhoofdholteontsteking? En enig idee na hoelang de ontsteking meestal weg is?

Liefs
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 25 september 2014 @ 14:07:

Dat is niet mijn mening hoor, maar de landelijke richtlijn waar huisartsen zich aan horen te houden. Overigens geldt dat voor een gewone huis-, tuin- en keuken voorhoofdsholteontsteking. Mochten de klachten na een week nog niet over zijn is een bezoek aan de huisarts altijd verstandig, omdat er dan meer aan de hand kan zijn (een bacteriële infectie bijvoorbeeld, waar antibiotica wel weer zinvol voor is).

Maar als het dus net begonnen is, is stomen/neusspray/paracetamol prima.Zoals je het hier schrijft ben ik het met je eens.
quote:polkat schreef op 25 september 2014 @ 13:40:

Bij mij zegt de huisarts: neusspray en paracetamol. Meer adviseren ze niet. Het is een virus, dus antibiotica helpen inderdaad meestal niet.

Uit een (verkoudheids)virus kan door een ernstig verstopte neus wel degelijk een bacteriele infectie ontstaan. En dan wordt een antibioticakuur wél voorgeschreven.

Het verschil tussen een zware verkoudheid en bijholteontsteking is koorts, je echt behoorlijk ziek voelen, hoofdpijn (vooral bij voorover buigen), of pijn in de oogkassen als de voorhoofdsholtes ontstoken zijn. Kiespijn als de kaakholtes ontstoken zijn.

Ik heb een paar keer behoorlijke bijholte ontsteking in de bovenkaak gehad. Had 39 graden koorts en had pijn alsof ze mijn tanden en kiezen er van binnenuit aan het uithakken waren. Dan ben je écht blij als een kuurtje al na een dag gaat helpen.

Wat ook een symptoom van bijholteontsteking kan zijn is dat het snot direct in je keel loopt omdat je neusholtes helemaal dicht zitten met rotzooi.

Vaak proef je dan bloed en heb je een smerige smaak in je mond en een vieze geur in je neus.

Het is een vies praatje, maar als die rommel loskomt, snuit je zakdoeken vol mosterdgele, taaie ern stinkende prut.

Een virus, dus we schrijven we niets voor....ik ben blij dat mijn huisarts dat wél doet.
quote:diana_banana schreef op 25 september 2014 @ 14:50:

Toevallig zit ik er ook mee. Net een workshop moeten presenteren, daar kwam ik niet meer onderuit. Verschrikkelijk

Vicks neusspray werkt erg prettig voor mij. Andere sprays lijken m'n neus alleen maar meer te irriteren.

Heb je hier vaker last van?Zo'n 12 jaar geleden gehad, verder nooit.. en van die ene keer herinner ik me vrij weinig. Het gaat ondertussen wel al wat beter, dankzij stomen en neusspray

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven