Gezondheid alle pijlers

Voorste Kruisband Reconstructie

22-04-2012 16:57 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ongeveer een half jaar geleden heb ik met voetbal m'n knie verdraaid. In eerste instantie werd gedacht dat het alleen om verrekkingen ging, maar na een weekje skiën in december bleek toch m'n voorste kruisband volledig afgescheurd te zijn en er ook in m'n buitenste meniscus een scheur te zitten.

Na 3 maanden 2x per week bij de fysio trainen ben ik 2 weken geleden geopereerd en heb ik een nieuwe kruisband (hamstringtechniek) en is m'n meniscus 'bijgeknipt'. Na herstel van de operatie is het grote revalideren begonnen en ga ik 3x per week naar de fysio. Ik mag absoluut niet klagen over m'n herstel maar ben eigenlijk een beetje bang dat ik 'te snel' ga. Inmiddels kan ik thuis weer zonder krukken lopen en heb ik al weer op een hometrainer gefietst. Omdat ik me nogal schuldig voel als ik thuis zit wilde ik eigenlijk weer proberen om volgende week aan het werk te gaan maar weet niet of dit het herstel in de weg zit... Iemand ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me nou typisch iets om met je fysio te bespreken. Afhankelijk van hoe fysiek je werk is, hoe je op je werk komt, kan je met een paar uur per dag beginnen, kan het wel of niet mogelijk zijn.

Een vriendin van mij heeft beide knieen moeten laten doen en die is beide keren volgens mij na ongeveer 3 weken weer gaan werken, eerst met taxi naar werk en zo. Haar werk is zittend, maar je moet niet onderschatten dat achter een bureau zitten zwaarder is dan thuis waar je je houding nog regelmatig kan veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven