Gezondheid alle pijlers

vraag over sleepzz melatonine

02-10-2008 09:33 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forummers,

Aangezien ik door een aantal ingrijpende veranderingen in mijn leven nu al 2 weken niet goed slaap en echt aan het eind ben van mijn grens, heb ik gisteren melatoine gekocht, de verkoopster vertelde dat ik er voor het slapen ging 3 tot 4 onder de tong moet laten smelten, dat heb ik gedaan en toch werd ik vanacht weer wakker, waardoor ik gewoon niet meer terug in slaap val, is de dosering te laag of is het juist te veel of is het zo dat je een spiegel moet opbouwen ? Ik kies voor melatoine omdat ik nog niet aan de echte recept slaappillen wil, omdat die toch verslavend kunnen zijn en omdat slaappillen maar 2 weken werken waarna een hogere dosering mischien tot gevolg nodig zijn, probeer ik het toch eerst op deze manier. Dus weten jullie mischien of ik meer pilletjes moet nemen en mischien op een andere wijze nemen verdeeld over de avond ?

Alvast hartelijk dank.

Girlxxx.
Halleluja, ik heb er een 7-urige nacht op zitten! Lekker!
Ik heb ze ook,voor noodgevallen,slaap over het algemeen erg goed.Maar net als nu,snotverkouden etc,kan ik echt moeilijk in slaap komen 's avonds Een lieve collega heeft een pot uit de US meegenomen,4 dollar voor een pot 3mg tabletjes,ik neem er 2 van en dat werkt prima,ook geen duf gevoel bij het opstaan.

Ik vind het een uitkomst! Eerder ook besteld bij Anastore,veel duurder maar prima kwaliteit en service.
Ik heb door mijn werk als stewardess vaak ochtend vluchten waarbij ik dus om 2uur me bedje uit moet dus om 18u de dag ervoor al ga slapen.. Melatonine helpt mij hier altijd perfect bij.. ik gooi meestal 5 a 6 onder me tong en val heerlijk in slaap! En het is nog homeophatisch ook!

Het zijn geen doorslapers, ik word ook wel eens snachts wakker en dan neem ik er gewoon weer 1 a 2 onder me tong!

Probeer aub van slaappilen af te blijven behalve als je echt niet anders kan en meerdere malen getest bent bij een slaap centra!

Succes
-
anoniem_68173 wijzigde dit bericht op 15-06-2010 21:33
Reden: privacy
% gewijzigd
-
Hoi sop,

Ik voel wel verschil tussen 3 mg en 5 mg, die van 5 werken iets krachtiger (ik word dan slaperiger dan met 3).

Wel ben ik overdag vermoeider sinds ik 5 mg slik dan met 3 mg dus blijkbaar werkt het toch door.

Ik heb ze op recept en bij de apotheek waar ik ze haal zijn de prijzen voor beide sterktes hetzelfde en de hoeveelheid pilletjes per potje ook.

Wel flink duurder geworden: voorheen betaalde ik ongeveer 7 euro voor 30 stuks en nu het dubbele.

Ik slik trouwens geen time-released maar de 'gewone', dus op die vraag kan ik je geen antwoord geven.
-
Jeetje wat duur zeg, bijna een euro per tabletje!

Ik weet niet of dat met de verzekering te maken heeft hoor, de prijs staat gewoon op het potje en dat is de vaste prijs.

Heb je ze wel op recept dan?

Je kunt inderdaad wat experimenteren met de hoeveelheid en kijken hoe je er op reageert.

Zo slik ik zelf niet iedere avond/nacht een tablet omdat ik ook al andere medicijnen slik.

En om mezelf min of meer te 'bewijzen' dat ik ook nog wel zonder kan.

Maar meestal voel ik wel wanneer ik moeilijker in slaap zal vallen of als ik de volgende dag iets belangrijks heb dan neem ik wel een tabletje voor de zekerheid.

Van de time-released weet ik wel dat je daarmee minder kunt experimenteren, het tijdstip van inname komt dan behoorlijk secuur.

Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die die versie slikken en hoe dat bevalt, dus ik blijf dit topic even volgen ;)
Heb je ook terug gelezen? Ik heb er 100 gekocht voor 17,95... lijkt me nogal een verschil.
-
-
#
quote:meds schreef op 03 oktober 2008 @ 01:05:

de hoeveelheden werkzame stof die in de drogist melatonine zit is veel te laag om effect te hebben. Ga naar je huisarts die kan je een hogere dosis voorschrijven (vanaf 3 mg schijnt het effect te hebben) je moet de pillen dan wel zelf betalen ( = duur!)Dit is waar. Een vriendin van me slikt het via de arts en bij haar werkt het. Ik had het in de winkel gekocht en het deed helemaal niets. Zelfs niet als ik ongeveer de halve pot leegvrat.
quote:matamata schreef op 04 december 2008 @ 11:10:

Hoi,

Ik heb nu het middel Seroquel voorgeschreven gekregen als slaapmiddel. Heeft één van jullie ervaring hiermee?

Wat is Seroquel® ?

Seroquel® is één van de nieuwe (atypische) antipsychotica.

Het bevat het werkzame bestanddeel quetiapine.

Waar wordt Seroquel® voor gebruikt?

Seroquel® wordt gebruikt bij de behandeling van schizofrenie en bij de manische periode bij van een bipolaire stoornis.

Hoe werkt Seroquel®?

Seroquel® zorgt voor een beter evenwicht van dopamine en serotonine (chemische boodschappers in de hersenen), waardoor de klachten behorende bij de ziekte verminderen. In vergelijking met de oudere (klassieke) antipsychotica geeft Seroquel minder kans op vervelende en vaak invaliderende bijwerkingen.
Dank je, Digitalis, maar ik vraag mij af of een middel tegen schizofrenie een verstandig slaapmiddel is, aangezien ik geen schizofrenietrekjes heb. Graag zou ik dan ook een ervaring van iemand lezen, die het ook alleen als slaapmiddel gebruikt. Misschien toch maar een aparte topic erover maken.
Ja is beter Matamata. Maar remergon (een antidepressivum) wordt in 20mg ook gebruikt voor slaapstoornissen. Ik heb zelf geslapen op benzodiazepines (angstremmers).
quote:Digitalis schreef op 04 december 2008 @ 11:28:

Ik heb zelf geslapen op benzodiazepines (angstremmers).Ik ook, maar die zijn nogal verslavend.
Hier is een oud topic over Seroquel, Matamata. Maar je kunt er zelf ook eentje openen natuurlijk:

seroquel
Thanx, likje .
Wat werkt nou prima en is vrij verkrijgbaar? Ik slaap al een maand of 7 slecht (4 à 5 uur per nacht) en wil liever geen slaappillen op doktersvoorschrift.
Waarom wil je dat niet Lizzl? Je hebt toch een medisch probleem? Daar ga je toch mee naar de arts? Die hebben prima medicatie voor slapeloosheid, hoor.

Overigens is wijn vrij verkrijgbaar. Dat deed ik dan regelmatig een fles wijn (later vodka) drinken om in slaap te vallen. Niet aan te raden overigens.
quote:Digitalis schreef op 04 december 2008 @ 12:44:

Waarom wil je dat niet Lizzl? Je hebt toch een medisch probleem? Daar ga je toch mee naar de arts? Die hebben prima medicatie voor slapeloosheid, hoor.

Overigens is wijn vrij verkrijgbaar. Dat deed ik dan regelmatig een fles wijn (later vodka) drinken om in slaap te vallen. Niet aan te raden overigens.

Ik ben daar juist 3 maanden geleden mee gestopt. Vind 't zo heerlijk slapen dat ik geneigd ben elke avond er één te snoepen

Wijn lust ik niet Dus wil het graag homeopatisch proberen. Dat slaapprobleem is een veelvoorkomend verschijnsel bij cabinepersoneel. Lange tijd gaat het goed, maar vroeg of laat komt er zo'n periode dat je gewoon niet meer kan slapen Na 7 jaar fulltime vliegen, mis je zelfs 1 jaar slaap Je snapt dat ik het niet zover wil laten komen
Via de zoekfunctie heb ik dit topic opgediept. Ik slaap over het algemeen al niet echt denderend, maar de laatste week is het echt enorm knudde. Ik neem voor het slapengaan standaard één tabletje melatonine van Sleepzzzz. Ik weet dat dit zo'n lage dosering is, dat het eigenlijk niet kan werken. Het is bij mij ook meer het idee dat ik er eentje heb ingenomen wat me vertrouwen geeft. Puur psychisch dus. Maargoed, de afgelopen week heeft dit dus niet geholpen, en ik ben zo langzamerhand helemaal op. Nu las ik in dit topic dat zes tabletjes wel een goede werking kunnen hebben. Hoewel ik het een beetje eng vind (bang om morgen nog duffer te zijn dan de hele afgelopen week bij elkaar), denk ik er toch over om dit vanavond ook maar eens te proberen. Het is me alleen niet duidelijk hoe lang van tevoren ik dit moet doen. Op het potje staat een half uur voor het slapengaan, maar hier in het topic lees ik dat twee uur van tevoren het beste is. Kan iemand me duidelijkheid geven hierover?

Alvast bedankt!
Hoi Lotte35. Ik gebruik nu al bijna twee jaar melatonine van Sleepzzzz. Ik neem gemiddeld een uur van te voren 5 stuks in en val dan na ongeveer een half uurtje in slaap. Ik heb nog nooit last gehad van een duf gevoel de volgende ochtend, ook niet als ik er wel eens 6 of 7 inneem.
Bedankt Jaschenca, daar kan ik wat mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven