Gezondheid alle pijlers

vraag over sleepzz melatonine

02-10-2008 09:33 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forummers,

Aangezien ik door een aantal ingrijpende veranderingen in mijn leven nu al 2 weken niet goed slaap en echt aan het eind ben van mijn grens, heb ik gisteren melatoine gekocht, de verkoopster vertelde dat ik er voor het slapen ging 3 tot 4 onder de tong moet laten smelten, dat heb ik gedaan en toch werd ik vanacht weer wakker, waardoor ik gewoon niet meer terug in slaap val, is de dosering te laag of is het juist te veel of is het zo dat je een spiegel moet opbouwen ? Ik kies voor melatoine omdat ik nog niet aan de echte recept slaappillen wil, omdat die toch verslavend kunnen zijn en omdat slaappillen maar 2 weken werken waarna een hogere dosering mischien tot gevolg nodig zijn, probeer ik het toch eerst op deze manier. Dus weten jullie mischien of ik meer pilletjes moet nemen en mischien op een andere wijze nemen verdeeld over de avond ?

Alvast hartelijk dank.

Girlxxx.
quote:misschicken schreef op 04 oktober 2008 @ 16:52:

Ik heb zo'n zelfde probleem, zie mijn topic verderop. Ik ga vanavond naar bed met 5 mg. En hoop op een heerlijek nacht van 8 uur slaap.

Miss, hoop het ook voor jou, weet hoe belangrijk een goede nachtrust is.

slaap lekker !
Wat een onzin, mijn apotheek verstrekt ze gewoon zonder recept en is echt niet in overtreding.

Je denkt toch niet echt dat ze dat risico zouden nemen.

Mijn dochter krijgt 3 mg voor het slapen en ik betaal voor 30st. ong 9 euro.
Hoi Girlxxx,

Het belangrijkste is denk ik zoals jezelf misschien wel weet om die ingrijpende gebeurtenissen een plaats in je leven te geven. Alleen als dat lukt kun je de rust weer vinden en mogelijkerwijs weer beter gaan slapen.

Zelf heb ik ook al een jaar langs last van slapeloosheid. Naast een hulpmiddel, wil bij mij sporten ook goed helpen. Sporten zorgt voor lichamelijke vermoeidheid, endorfine (positief gevoel) en kan het patroon van denken, denken, denken en nog eens denken, veranderen in denken, denken, ontspannen en denken. Eigenlijk is mijn ervaring dat alleen tijdens zwemmen mijn gedachten kunnen stoppen.
Ik heb zelf dsps dus weet alles van te laat/weinig slapen . Melatonine is hier een wonderpil geweest, ik heb 'm op doktersrecept van 5 mg.

Wat ik wel heb gemerkt is dat als ik gestresst ben, veel aan mijn hoofd heb enz, ik alsnog wakker blijf ondanks moe zijn door de melatonine. Dus het kan een steun zijn maar het is echt belangrijk dat je geest ook "slaapklaar" is en bereid om er voor die dag even mee te kappen.
-
anoniem_68173 wijzigde dit bericht op 15-06-2010 21:32
Reden: privacy
% gewijzigd
jee ik betaal voor 30 stuks 25 euro (5mg)
Ik heb hieronder ergens een link gegeven, daar zijn ze veel voordeliger.....100 stuks van 5mg voor ¤17,95. (excl. verzendkosten)
ja heb ik gezien, maar ik vertrouw die site niet, er staat nl. duidelijk dat er geen goedkeuring de FDA is
Dat staat inderdaad ook op het potje.
Jeetje Meds wat een prijsverschil...zal als daar de volgende keer kom eens vragen wat 5mg kost maar kan me niet voorstellen dat het zo duur is... (verschil tussen 3 en 5 mg bedoel ik dan)
@Amy, dat is dan toch wel heel erg vreemd.

Twee weken geleden was ik bij de apotheek met de vraag of ze iets natuurlijks hebben zodat ik beter kan slapen.

Toen vertelde ze over de vrij verkrijgbare pillen van 0,1 mg en dat er tabletten van 3 mg zijn, maar dat ik daarvoor naar de huisarts moet, omdat die alleen op recept gaan.

Van de huisarts kreeg ik ze vervolgens niet, omdat hij eerst uit wil zoeken waarom ik zo slecht slaap

Bedankt voor de link in elk geval!
ik heb mijn mela op recept, ik krijg het zonder recept niet mee
Net nog even gecheckt op de internetapotheek, de tabletten kosten gemiddeld 10 - 12 euro per 30. Vanaf 1 mg zijn ze alleen verkijgbaar op recept. En aangezien mijn apotheek gewoon het dubbele rekent, bestel ik die dingen vanaf nu alleen nog maar via internet.
Raar dat ik ze dan gewoon mee krijg, nooit een probleem....

Ze hebben het zelfs zelf voorgesteld, kreeg een recept mee met zwaardere slaapmed voor dochter (sliep 2 uur per nacht). en zij raadde de melatonine aan.
5 mg Amy? weet je dat zeker? check die mg's eens dan?
Wil even laten weten dat het nog steeds goed gaat met die sleepzz ik zit nu op 4 pilletjes, het werkt gewoon echt, maar nu moet ik erbij zeggen dat ik sterk reageer op dat soort dingen hoor 2 paracetamol kan ik niet verdragen, dus erg gevoelig dus.

@matamata, je hebt gelijk de slapenloosheid heeft natuurlijk te maken met de gebeurtenissen waar ik nu in verkeer, sporten doe ik al en praten over mijn problemen worden op dit moment ook besproken, maar ik heb gewoon een stootje nodig ben gewoon uit mijn natuurlijke ritme ofzo gehaald.

@Misschicken lukt het slapen al een beetje beter ?

Groetjes Girl.
Hier gaat het ook al iets beter, ik word wat later wakker.

Nu moet ik vandaag een slaapdienst draaien en dus in een vreemd bed slapen...mag toch hopen dat dat goed gaat.
Nee Meds 3 mg ze zijn voor mijn dochter van 2 jaar.
Werk zelf in apotheek. Vroeger mocht het wel zonder recept. Inmiddels is dat al járen niet meer zo en moet er vanaf 1 mg een recept voor zijn.

Zo uit m'n hoofd ligt de prijs zo rond de ¤ 7,- per 30 tabl. Afhankelijk van de sterkte.
quote:meds schreef op 10 oktober 2008 @ 13:31:

ja heb ik gezien, maar ik vertrouw die site niet, er staat nl. duidelijk dat er geen goedkeuring de FDA is

Er staat nergens op de site van [verwijderd ivm reclame] dat de producten niet zijn goedgekeurd FDA zoals door [verwijderd] wordt beweerd. Misschien de informatie een keer goed doorlezen in plaats van je eigen interpretatie er aan te geven.

Er staat in de disclamer het volgende:

Disclaimer

[verwijderd] door de FDA. Deze producten zijn niet bedoeld voor de diagnose, behandeling, genezing of voorkoming van ziekte.

Ik bestel er nu al enige tijd en de producten bevallen me zeer goed ze zijn betaalbaar en worden snel geleverd.

Ik ben zeer tevreden over de service van [verwijderd ivm reclame]
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 13-10-2008 14:11
Reden: Aangepast ivm reclame
% gewijzigd
Speciaal een account aangemaakt om je site en handel te verdedigen?

Ik ben overigens ook tevreden hoor.
Ik bestel er geregeld en vind het een beetje jammer dat personen uitlatingen doen die niet correct zijn. Mensen baseren toch hun menig op deze incorrecte informatie van anderen.

Het is niet mijn site!!
Hoi,

Ik wil ook graag is melatonine proberen, dus ben ik op de genoemde site gaan kijken. Daar zag ik dat je kunt kiezen uit met of zonder time release. Heeft 1 van jullie ervaring met de time release versie? Ik had al iets in mn winkelwagentje gedaan om ff te kijken hoe het gaat, maar ik (megamuts in die dingen) snap niet precies of je nou alleen maar met paypal kunt betalen of ook via gewoon overmaken, dat had ik aangeklikt maar dan zie ik staan 1 euro extra voor paypal...

groetjes, dagdroomster
Ik heb de 5mg met timerelease. maar tot op heden heb ik nog geen nacht van 8 uur kunnen maken hoor!

Ik merk wel dat ik iets beter begin te slapen.

Ik heb wel besteld met paypal, dan gaat de levering gewoon veel sneller. Ik bestelde het 's middags en de volgende dag lag het in de bus.
Hoi misschicken, het probleem is dat ik geen paypal heb..moet ik dan toch maar eens aanvragen dan..als me dat lukt, haha. Ik wacht nog ff of er nog meer reacties komen over de time release.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven