Gezondheid alle pijlers

Vraagje

02-02-2014 14:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Oké ik zit met een probleem. Ik zou zondag moeten beginnen met mijn nieuwe pilstrip, maar ik had er geen meer dus ben pas maandag begonnen. Achteraf had ik maandag gewoon 2 pillen moeten slikken, maar daar heb ik niet aan gedacht. Omdat ik er vanuit ging toch geen (onbeschermde) seks te hebben, kon het dus niet zoveel kwaad. Echter heb ik vanacht dus wel seks gehad. Hij is niet in mij klaargekomen maar ik weet dat dat niks hoeft te zeggen.

Ik bedacht me dus net pas dat ik misschien niet helemaal goed beschermd was. Ik heb veel gegoogeld maar kom er nou niet echt helemaal uit hoe groot de kans is dat ik zwanger zou kunnen zijn.

Nu is het slimst denk ik een MAP halen, maar dat kan pas morgen. En ik heb veel gehoord over bijwerkingen (misselijk, braken). Daar ben ik een beetje bang voor want ik heb morgen mijn eerste stagedag.. Wil me absoluut niet ziekmelden en ik heb ook geen mogelijkheid om ieder moment boven de wc te gaan hangen aangezien ik voor stage steeds onderweg ben naar verschillende locaties. Liever geen MAP dus..

Ik stoor me vaak aan onwetende meisjes die met iedere 'vergeten pil'-vraag meteen een forumbericht plaatsen, maar ik ben nu echt even een beetje radeloos..

Eva
Nee, je bent nu niet beschermd en als ik jou was zou ik vandaag nog een morning after pil gaan halen. Wat je er ook voor moet doen. Het zou best dom zijn als je dat niet doet. En de komende 14 dagen een extra condoom gebruiken.
En je wil je misschien niet ziekmelden.. Maar je wil al helemaal niet zwanger raken neem ik aan? Prioriteiten stellen dus!
Kans is heel klein, maar doe wel een soa-test.
Ja volgens mij in theorie kun je zwanger raken. Sterker nog je kunt zelfs door de pil heen zwanger raken als je het verder onbeschermd doet (dacht gemiddeld zo'n 250 vrouwen in NL per jaar die dat overkomt, maar pin me er niet op vast).
Waarom had je maandag 2 pillen moeten nemen? Dat had geen enkele zin, je bent gewoon te laat begonnen en dan ben je de eerste 7 dagen niet beschermd. MAP halen dus, vandaag en zo snel mogelijk en niet pas morgen! De werking van die MAP neemt vrij snel af en binnen 12 uur na inname is de werking het beste.
Kleine kans Geit? Volgens mij niet hoor..

In mijn bijsluiter staat toch echt, bij vergeten pil:

1e week: naar je huisarts

2e week: pil dubbel slikken en niks aan de hand

3e week: stoppen met je strip of een strip direct doorslikken zonder stopweek

De eerste week is het ergste van alle weken.
Thanks voor jullie reacties. Drogisterijen hier in de buurt zijn allemaal gesloten volgens mij, dus nu een map halen gaat dan niet denk ik. Of kan ik ook bij de appie terecht?

Klopt Nemesis, daar heb je helemaal gelijk in.

Heeft iemand ervaringen met de bijwerkingen van de MAP?
Albert Heijn kan ook geloof ik ja. Probeer het in ieder geval!

Ja, ik heb hem weleens geslikt en ik had geen bijwerkingen.
Dan haal je de map bij de dienstdoende apotheek
De eisprong is meestal tussen 14 dagen en 18 dagen na de menstruatie. TO zit op dag 6 na haar menstruatie, dus als we gaan kansberekenen is de kans klein.
Desperate_housewive, ik had mijn vergeten pil toch binnen 12u kunnen slikken? Dan telt ie toch niet als vergeten? Of ben ik nou in de war. Nouja ik heb er nu natuurlijk sowieso niks meer aan.

Shit.
Hoe klein de kans ook is, hij is er. Lijkt me reden genoeg om een map te slikken.

Ik heb er ooit 1 geslikt en 0 bijwerkingen gehad.
Bel anders de apotheek die weekenddienst heeft even op. Niet alle apotheken zijn er happig op om in de weekenddiensten receptvrije spullen te verkopen maar sommigen maken er niet zo'n punt van ("ik ben d'r toch, of jij nou komt voor je vitamines/paracetamol/MAP of niet").
Het zou me werkelijk waar niets interesseren wat die apotheker denkt. Als ik die pil maar heb.

En kleine kans.. Is een kans.
quote:eva* schreef op 02 februari 2014 @ 14:14:

Desperate_housewive, ik had mijn vergeten pil toch binnen 12u kunnen slikken? Dan telt ie toch niet als vergeten? Of ben ik nou in de war. Nouja ik heb er nu natuurlijk sowieso niks meer aan.

Shit.

Na de stopweek heeft die 12 uur weinig meer van doen eigenlijk. En dan had 1 pil ook gewoon gewerkt, die 2e voegt dan niks toe verder.

Je kan idd bij de appie terecht en anders idd de dienstapotheek. Kan je zo binnenlopen, hoef je niet te bellen verder.
Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties.

Ik ga een MAP halen.
Succes morgen! Komt vast goed hoor.. Ik had nergens last van.
"anders idd de dienstapotheek. Kan je zo binnenlopen, hoef je niet te bellen verder."

Mijn suggestie om te bellen was ook gericht op openingstijden, niet alle dienstapotheken houden er even logische openingstijden op na. Laatst trof ik er een waar de deur dicht bleef omdat ik niet vooraf had gebeld.
Wat een eikels Chartreuse.
quote:Nemesis. schreef op 02 februari 2014 @ 14:34:

Wat een eikels Chartreuse.Niet persé. Soms heeft het gewoon met veiligheid te maken. Meestal staat zo´n meisje daar alleen, heeft wel voor een hoop geld medicijnen om zich heen en misschien zelfs cash. De winkels erom heen dicht, dus weinig mensen op straat. Een tankstation heeft vanaf een bepaalde tijd veiligheidsglas, maar die hebben ook nog camera´s. Een apotheek meestal niet.
Waarom Google? Het antwoord staat toch in de buisluiter?

Dienstdoende apotheek bellen of anders bekenden vragen of zij je kunnen helpen aan een MAP, vandaag nog.
Chartreuse : een dienstapotheek is de apotheek die open is als de rest dicht is. Die zijn dus in het weekend de hele dag en nacht open. En daar ben je altijd met minimaal 2 personen aanwezig, anders mag je geen recepten verwerken. Die moeten namelijk door een ander worden gecontroleerd voordat ze afgeleverd worden er zijn wel nog apotheken die ook open zijn op zondag en dan tussen een bepaalde tijd, maar dat is dan niet de dienstapotheek. Die laatste zit ook vaak bij de huisartsenpost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven