vragen over het mirenaspiraaltje
vrijdag 5 oktober 2007 om 08:51
Hallo!
Ik ben van plan om van de pil over te stappen naar een mirenaspiraaltje. Nu heb ik daar een aantal vragen over wat jullie ervaringen zijn?
Hebben jullie ervaring met een verdoving bij het plaatsen van het spiraaltje? Doet het dan nog pijn?
Is het veiliger dan de pil of even veilig?
Hebben jullie nog lang pijn na het plaatsen van het spiraaltje?
Hebben jullie last van onregelmatig bloedverlies?
Wat zijn voor- en nadelen van de pil
Ik dank jullie voor jullie reacties!!!
Ik ben van plan om van de pil over te stappen naar een mirenaspiraaltje. Nu heb ik daar een aantal vragen over wat jullie ervaringen zijn?
Hebben jullie ervaring met een verdoving bij het plaatsen van het spiraaltje? Doet het dan nog pijn?
Is het veiliger dan de pil of even veilig?
Hebben jullie nog lang pijn na het plaatsen van het spiraaltje?
Hebben jullie last van onregelmatig bloedverlies?
Wat zijn voor- en nadelen van de pil
Ik dank jullie voor jullie reacties!!!
vrijdag 5 oktober 2007 om 09:00
Ik heb nu, na jaren pilgebruik, ook een Mirena. Ik heb 'm al een jaar en ik ben niet meer ongesteld geweest. Ja af en toe (om de 6 wkn) heb ik een paar druppels bloedverlies op 1 of 2 dgn, maar dat is absoluut geen ongesteldheid te noemen.
Ik kreeg naproxentabletten van mijn huisarts om voor en na het plaatsen in te nemen. ik had een uurtje vooraf 1 naproxen 500 mg en 2 paracetamoltabletten ingenomen. Ik vond toen het plaatse niet echt zeer meer doen. Het is een onprettig gevoel, vooral de eendebek vind ik niet fijn. Ontspannen helpt wel. Alleen het "vastpakken" van de baarmoedermond is wel even pijnlijk, maar dat duurt heel kort. Wel was ik een beetje duizelig achteraf. Was dan ook blij dat mijn man erbij was en naar huis reed. Achteraf wel een paar dagen flink krampen gehad, maar nu heb ik echt nergens last meer van.
Ik heb begrepen dat het, mits goed geplaatst, net zo veilg is als een sterilisatie. alleen gemakkelijk omkeerbaar, spiraal eruit en je bent weer vruchtbaar.
Heb je al kinderen? Want als je al kinderen hebt is het plaatsen vaak minder pijnlijk, omdat de baarmoedermond dan minder stug is. Ik heb zelf 2 kinderen, dus misschien dat het daarom mee viel. Of het kwam door al die pijnstillers, ha ha.
Gr. Anna
Ik kreeg naproxentabletten van mijn huisarts om voor en na het plaatsen in te nemen. ik had een uurtje vooraf 1 naproxen 500 mg en 2 paracetamoltabletten ingenomen. Ik vond toen het plaatse niet echt zeer meer doen. Het is een onprettig gevoel, vooral de eendebek vind ik niet fijn. Ontspannen helpt wel. Alleen het "vastpakken" van de baarmoedermond is wel even pijnlijk, maar dat duurt heel kort. Wel was ik een beetje duizelig achteraf. Was dan ook blij dat mijn man erbij was en naar huis reed. Achteraf wel een paar dagen flink krampen gehad, maar nu heb ik echt nergens last meer van.
Ik heb begrepen dat het, mits goed geplaatst, net zo veilg is als een sterilisatie. alleen gemakkelijk omkeerbaar, spiraal eruit en je bent weer vruchtbaar.
Heb je al kinderen? Want als je al kinderen hebt is het plaatsen vaak minder pijnlijk, omdat de baarmoedermond dan minder stug is. Ik heb zelf 2 kinderen, dus misschien dat het daarom mee viel. Of het kwam door al die pijnstillers, ha ha.
Gr. Anna
vrijdag 5 oktober 2007 om 09:27
Over een uur ga ik naar de huisarts om een spiraaltje te laten plaatsen. Ik heb voorheen erg veel hierover gelezen op www.anticonceptie.nl en hier op de viva-sites waren er verschillende forum over.
Mijn huisarts heeft niets verteld over een eventuele verdoving en pijnstilling van te voren. Ik neem zodirect in ieder geval 2 paracetamols in. Ik ga er niet vanuit dat het pijnloos zal zijn.
Succes met het maken van je keuze!
Mijn huisarts heeft niets verteld over een eventuele verdoving en pijnstilling van te voren. Ik neem zodirect in ieder geval 2 paracetamols in. Ik ga er niet vanuit dat het pijnloos zal zijn.
Succes met het maken van je keuze!
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
zaterdag 6 oktober 2007 om 12:45
Ik laat deze week mijn tweede Mirena plaatsen. De eerste was vreselijk pijnlijk (was er zonder pijnstilling ingegaan, en ze verdoven denk ik nooit, je kan denk ik toch beter iets van ibuprofen of naproxen innemen vantevoren). Ik zie er niet naar uit, maar ik wil per se een Mirena en geen andere anticonceptie omdat ik vijf jaar lang NERGENS last van heb gehad, geen menstruatie, geen bloedverlies tussentijds, zelden krampen, ... en als je de pil heel correct inneemt en nooit ziek bent (met overgeven bv) dan is het even veilig, maar de pil kan je vergeten en een Mirena moet je alleen niet vergeten te vervangen na vijf jaar , dat maakt m eigenlijk dus 'veiliger'. Daarnaast is hij direct na plaatsing werkzaam. Niet dat je dan meteen wilt vrijen... maar toch.
zaterdag 6 oktober 2007 om 18:00
Ik ben dus gisteren naar de ha geweest. Het plaatsen was echt pijnlijk (en ik vind niet dat ik een kleinzierig iemand ben) Daarna was ik ook best wel ziek. Totdat ik een naproxen nam en werd binnen no-time weer helemaal de oude! Heb nu nergens meer last van en een paar drupprels bloedverlies!
Ik raad het aan!
Ik raad het aan!
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.