Gezondheid alle pijlers

Vreemd soort buikpijn

07-09-2012 19:00 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Vanmorgen werd ik wakker met een vreemd soort buikpijn, een heel 'hol' gevoel in me onderbuik en later in de middag straalde het uit naar boven tot onder me ribben. Inmiddels doet lopen ook zeer, ik loop ook half voorover gebogen. Ik kan me buik niet inhouden en hij is wat harder.

Ik zit nu ook rond mijn ovulatiedagen, kan dat het evt zijn? Heb dit niet eerder gehad.

Iemand bekend hiermee?

Liefs cookie
Ik zei wel zo leuk dat ik wel zorg dat ik gezien word als ik dat nodig vind,, maar nu is het het afgelopen uur eigenlijk alleen maar erger geworden en 'durf' ik niet goed te bellen..

Ik dacht dat het erger was doordat ik de hond uitgelaten had, maar ff rust helpt ook niks.

Gaan zitten, of opstaan, lopen en zelfs hoesten doet zeer..

Ik moet bellen he?.. Bah zeg, ik heb nooit wat op een dwarse scheet na haha
Tja, je kunt twee dingen doen. Niet zeuren en gaan slapen en kijken hoe het morgen is of gewoon de hap bellen voordat het nacht is :-)
Ik heb ook vaak buikpijn rond de innesteling (ovulatie). Ik kan dan ook niet goed zitten of lopen. Alles doet zeer, ook mijn ribben. Dit duurt twee dagen en ik neem dan een aspirientje. Heb je al pijnstilling genomen?

En hoe laat ben je voor het laatst naar de WC gweest?

Ik vind het jammer dat sommigen hier TO verwijzen naar de SEH. Buiten kantooruren moet je eerst contact opnemen met de huisartsenpost (die meestal naast het ziekenhuis zit).

dit soort opmerkingen maakt de gezondheidszorg onnodig duur.
Ik heb net de HAP gebeld, omdat het nog geen uur geleden is dat ik die pijnstiller ingenomen heb moet ik het nog ff aankijken wat die pil gaat doen..

Na 23.00 weer bellen en evt langskomen als het niet minder is geworden. HAP denkt dat het idd ovulatiepijn is.

Dank voor de reacties!
@ Louisavuitton: gelukkig is je ovulatie geen innesteling maar een eisprong

Maar ik neem aan dat je dat bedoelde. Ik wil niet weten hoe overbevolkt de wereld anders was geweest met die - geloof ik - 40.000 eicellen per vrouw?
Oh en @ TO: veel buikpijn is onverklaarbaar. Als je suf wordt of flauwvalt is het meestal ernstig. Let ook op bij braken en ontlasting (bloed- en/of slijmbijmenging) en of de pijn alleen maar erger wordt, of dat hij afneemt/stabiliseert. Daarnaast temperatuur in de gaten houden.

Heb je pijn als je ergens op je buik drukt? Ter hoogte van je navel zitten darmen, met rechts appendix (stukje darm dat de blindedarmontsteking veroorzaakt)7 helemaal onderaan zit je baarmoeder met de eierstokken. Die pijn kan flink uitstralen naar lies, been, buik en middenrif. En van middenrif kan het weer uitstralen naar schouders en nek.

Dus kan inderdaad dat je die pijn flink voelt doortrekken.

Hoe ver ben je in je cyclus? Kan je zwanger zijn? Heb je gister veel gedronken/gegeten? Heb je eerder zulk soort buikpijn gehad?
Ik heb soms ovulatiepijn die niet te harden is, de laatste keer kan ik niet bewegen en stroomden de tranen over minn wangen van de pijn. Ik heb een echo gehad bijnde gyn, alles was goed en er kan niets aan gedaan worden. Beste oplossing is ibuprofen. Bij mij duurt het zeker een uur voordat dat gaat werken.

Maar het kan heel goed ook wat anders zijn, hou het dus goed in de gaten.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Er is niet veel verandert, heb gisteravond een flinke pijnstiller ingenomen en ben in bed gaan liggen. Omdat ik moest werken gister geen HAP meer gebeld, ging er vanuit dat het over zou zijn als ik wakker werd. Niet dus.! Sinds vanmorgen is temp ruim n graad hoger en ben ik met vlagen misselijk en duizelig. Wel wat gegeten en binnengehouden.

Ik ga zo dus naar de HAP, sta soms ineen van de pijn en lopen en opstaan/ gaan zitten doet ook pijn..

De pijn begint bij de navel, als ik me hand erop leg is het ook die breedte, het zakt naar beneden dus richting baarmoeder en eierstokken en gaat omhoog tot tussen de ribben. Rechtsonder me navel is het wat harder.

Ik zit nu op dag 19 van me cyclus dus rond me ovulatie (cyclusduur van ong 32 dagen) heb dit nooit eerder zo gehad, wel iets van een krampje rond ovulatie maar dat merk je haast niet bwv.
Sterkte! Hopelijk is het niets geks!
Hoop ik ook niet, hopelijk is het wat minder pijnlijk voor je.
Nou ik ben terug van de HAP, het is geen ovulatiepijn. Ze denkt dat het me dikke darm is maar ze twijfelt want het kan ook me blindedarm zijn. Als ik ga overgeven of me temp stijgt weer of pijn word erger dan moet ik direct terugkomen..

Voor nu rustig aan doen en zo licht mogelijk eten en drinken. Morgen moet ik sowieso terugkomen tenzij de pijn helemaal over is.
Wat rot dat het niet over is gegaan.

Sterkte!
Dag later en het is weer alleen maar toegenomen. Moest vandaag ook weer werken maar ben na 3uurtjes alweer na huis gegaan, tranen stroomden over me wangen van de pijn. Weer na de doktersdienst, die denkt aan beginnende blindedarmontsteking. Dus doorgestuurd naar SEH waar de arts en chirurg me verder zouden onderzoeken. Potje geplast, bloed afgenomen, paar keer kloppen op de buik, en wachten wachten en nog langer wachten.. Urine was goed zei ze, ik vroeg waarom ik dan kleine witte stipjes erin had zitten? (dat zie je ja, t zijn doorzichtige potjes) Dat was niks belangrijks zei ze, bloed zou ook niet aangeven dat er een (beginnende) ontsteking zou zitten. Dus naar huis, morgen moet ik terugkomen, dan weer bloed en urine onderzoek en evt nog meer... Voor nu moet een ibuprofennetje genoeg zijn..

3de dag en geen steek verder, mja hun hebben er voor geleerd he...
Hee cookie, wat naar voor je meis! Hoop dat je er gauw vanaf bent...

Ik heb een keer een bizar bezoekje aan de eerste hulp gebracht. Ook enorme buikpijn. Daar ook bloed afgenomen, maar ook geen ontstekingswaarden te zien. Toen hebben ze een echo gemaakt. De arts zei dat het een cyste op mijn eierstok was die wrs wat vocht was verloren en dat mijn buikvlies irriteerde (doet echt enorme pijn).

Ben een week later ofzo bij een gyn geweest hiervoor, vond het nl geen fijn idee... Bleek een eisprong te zijn! Volgens gyn ook een grove fout van de arts op EHBO! Maar anyways, niks aan het handje dus (behalve dat er idd wat meer vocht dan normaal bij vrij was gekomen, wat soms kan gebeuren).

Heel verhaal, maar wellicht heb je er iets aan. Sterkte ermee jij!
Oh ja, ze dachten bij mij ook eerst aan een blinde darm ontsteking! Vandaar dat ik op de EHBO terecht kwam, was nl de vrijdag voor kerst. Vond mijn HA geen fijn idee om me zo het weekend in te laten gaan... Dus als het een beetje dezelfde klachten zijn...
Hee boschbolleke! Hoe gaat het met jou dan? Hoe gaat de zwangerschap?

Ik hoop dat dit gauw over is, word er echt vervelend van bah! Kan me geen houding niks meer geven..

Heb ook geen echo gehad ofzo he, geen ''echt'' onderzoek. Ze klopte wat op me buik, 'doet dit zeer' JA! 'en hier?' JA!

Morgen moet ik terugkomen en dan eis ik dat ze echt gaan kijken, heb nu ik thuis ben wel n raar gevoel bij dat 'onderzoek' van de seh-arts. Lig je 2uur te wachten, steeds als ze binnenkwam zei ze 'ik kom zo terug hoor, ff overleg chirurg/ uitslag bloed/

Komt ze eindelijk terug stuurt ze me naar huis.

Zal morgen wel laten weten hoe het gegaan is, mits ik thuis ben want heb geen internet op tel oid..

Liefs cookie
Ha cookie! Ja gaat goed hier hoor, gelukkig! Met jou dan naast deze ellende...?

Balen voor je hoor, niks zo ellendig als je klote voelen en niet serieus genomen worden daarin. Morgen inderdaad maar eens uit laten pluizen hoe of wat hee! Veel sterkte ermee meis.

Liefs terug!
Ja cookie, daar hebben ze inderdaad voor geleerd. Als er niets uit het urine onderzoek en bloedonderzoek komt is het niet heel raar dat ze het nog een dagje aan willen zien en dan verder willen testen.

Ik hoop voor je dat het snel over is en mocht dat niet zo zijn, dat ze dan snel de oorzaak kunnen achterhalen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Boschbolleke, ja afgezien van dit ff gaat alles goed! Fijn dat het met jou ook goed gaat!! Zag dat je een jochie krijgt, wat gaaf zeg! En je schiet al op he, nov uitgerekend, spannend! Kijk je nog wel eens bij ''verboden voor zwangeren?"

Gamayun, ja dat is ook zo, als de bloed en urine geen afwijkingen laat zien dan zal het wel goed zijn. Ik was er alleen al beetje vanuit gegaan dat ik verder onderzocht zou worden, dat was wat de dokter van de doktersdienst zei.. Daar was ik eigenlijk een beetje in teleurgesteld, had gehoopt iets duidelijkheid te krijgen ipv nog n avond en nacht met pijn te wachten..

Nja, morgen een nieuwe dag en om 9uur word ik weer verwacht in ziekenhuis. Manlief is net thuisgekomen en daar ben ik heel blij mee. Kruip zo lekker tegen hem aan, zodra er duidelijkheid is moet hij weer weg nl.. ff genieten van hem zolang het kan;)

Slaap lekker lady's
Ik had dezelfde klachten als jij, maar ook geen ontsteking in mijn bloed. Heb een echo gehad, inwendig blaasonderzoek, orthopedisch onderzoek en toen ze niks vonden, hebben ze toch maar besloten te opereren. Mijn blinderdarm was wel degelijk ontstoken en ik heb er bijna 3 maanden mee rondgelopen. Was een chronische ontsteking en ik was erg verzwakt.

Zorg ervoor dat je je echt goed na laat kijken en laat je niet zomaar wegsturen. Probeer iemand mee te nemen die het voor jou op kan nemen.
Cookie, wat leuk dat je dat hebt gelezen van mij! Het is inderdaad al meer aftellen geblazen hier nu, spannend hoor!

En ik spiek nog steeds op "verboden voor zwangeren" ja duimen dat jij er gauw een ban krijgt zeg!

Fijn te horen dat je manlief er is nu! Laat je niet weer wegsturen vandaag hoor. Fijn als hij mee kan ook ter ondersteuning. Pijn is een duidelijke graadmeter dat er wel degelijk iets aan de hand is. Hopelijk word je zo wat wijzer daar. Succes meis!
Ik sluit me bij Pompedom aan, heb dezelfde klachten gehad 'n maand of 3 en verschillende keren bloed testen gehad etc....allemaal prima....toch blindedarmontsteking en stante pede op een avond geopereerd, blijf alert en blijf zeuren als het gewoon echt niet goed gaat.
Jullie hebben het beiden over een maand of 3, cookie heeft het nu net 2 dagen. Ik snap echt dat je graag wil weten wat er is, ik vind alleen niet dat je al echt op je strepen kan gaan staan als er onderzoek is verricht en ze het 1 nachtje langer willen aanzien.

Ze gaan vanochtend toch verder kijken?

Ik hoop dat ze dit keer wel een verklaring vinden voor de pijn... sterkte!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Nee Gama, de reden waarom ik dit aangeef is dat soms je niet de standaard symptomen hoeft te hebben en toch ziek kan zijn. Na 3 maanden ben ik ook verschillende keren in het ziekenhuis geweest maar tot de laatste keer had ik geen verhoging, geen ontstekingssymptomen in mijn bloed en naar huis gestuurd met een verschillend type zetpil. Puntje bij paaltje was ook mijn omliggend darmweefsel ontstoken en heb ik in plaats van 1 dag, 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, alleen maar omdat ik langer ben doorgelopen ermee, voor hetzelfde geld knapt ie....
Weet je al iets meer cookie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven