Gezondheid alle pijlers

Vreemd soort buikpijn

07-09-2012 19:00 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Vanmorgen werd ik wakker met een vreemd soort buikpijn, een heel 'hol' gevoel in me onderbuik en later in de middag straalde het uit naar boven tot onder me ribben. Inmiddels doet lopen ook zeer, ik loop ook half voorover gebogen. Ik kan me buik niet inhouden en hij is wat harder.

Ik zit nu ook rond mijn ovulatiedagen, kan dat het evt zijn? Heb dit niet eerder gehad.

Iemand bekend hiermee?

Liefs cookie
quote:cookie28 schreef op 09 september 2012 @ 21:10:

Ik hoop dat dit gauw over is, word er echt vervelend van bah! Kan me geen houding niks meer geven..

Heb ook geen echo gehad ofzo he, geen ''echt'' onderzoek. Ze klopte wat op me buik, 'doet dit zeer' JA! 'en hier?' JA!

Morgen moet ik terugkomen

Wat raar?

Op een echo kunnen ze juist zien of je blindedarm ontstoken is.

Een blindedarmontsteking voel je aanvankelijk in je hele buik, en trekt vervolgens naar de rechterzijkant beneden. Wat ik uit je posts begrijp, heb je daar inderdaad pijn.

Mocht je een blindedarmontsteking hebben, kom je daar echt niet vanzelf vanaf. En wordt de pijn alleen maar erger. Kan zelfs gevaarlijk zijn.

Je was al op een Eerste Hulppost geweest?

Ik zou desnoods naar een ander ziekenhuis naar de Eerste Hulp gaan en zeggen dat je een blindedarmontsteking vermoed.

(Ben zelf pasgeleden geopereerd aan een (gesprongen) blindedarm, en je klachten doen me daar erg aan denken. Heb een ambulance gebeld (ik was op dat moment alleen, kon nauwelijks nog lopen van de pijn) en ben toen met spoed geopereerd.)

.
Snyggin, dat is een heel vervelend verhaal en inderdaad gebeuren dat soort dingen helaas.

Dat kun je alleen niet vergelijken met iemand die gevraagd wordt nog 1 nachtje af te wachten en dan terug te komen, omdat ze in eerste instantie niets gevonden hebben. Onzin om dan al op de barricades te staan 'dat er nu iets moet gebeuren', er gebeurt tenslotte al van alles, ze onderzoeken gewoon verder.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Met zo'n zelfde buikpijn ben ik vanavond opgenomen in het ziekenhuis, verdenking van blinde darm ontsteking. Morgen wordt mijn bloed nogmaals getest, en ka er nog ontstekingswaarden in zitten krijg ik een echo, mogelijk gevolgd door operatie. Het zijn nogal wat alsen en dammen, feit is dat ik niet in mijn eigen bedje lig maar naast een zacht snurkende mij verder onbekende mevrouw.

En dat ik baal, dat moge duidelijk zijn!
Veel beterschap jij ook Sjur! Hopelijk is het gauw duidelijk vandaag en ben je er snel weer bovenop

En jij dan cookie? Het blijft zo stil...
Hoi meiden, ik ben thuis maar niks wijzer.. Gistr met manlief na zhuis gegaan, bloedgeprikt, temp/ tensie en pols gemeten. Toen wachten, wachten en de arts kwam terug. Geen ontstekingswaarden in het bloed, kreeg laxeerpillen mee, 2xper dag 1pil. Ik moest maar ff goed poepen, 4xper dag 2pcm en tussendoor ibu's. Over 2weken terugkomen.

Wij voelden ons niet serieus genomen, ik begon te huilen had pijn en was boos dat ze het afdeed met een verstopping. Zei dat ik geen verstopping had, dat ik zondag (en al die dagen ervoor) wel degelijk ontlasting had gehad en ik echt pijn heb! Man heeft zich ook ff laten horen en na overleg met een andere arts mocht ik dan ter observatie even blijven.

Maar ik heb alleen in bed gelegen, geen verdere onderzoeken gehad, niks! Ze hebben niks gedaan, totaal 2x een arts gezien, gistermiddag en vanmorgen toen ik naar huis mocht. Verpleegster kwam paar keer voor temp/ tensie en pols en bloed. Me temp is 37.7 (normaal 35,9) en verder is alles goed.

Arts zei dat ze alleen een echo doen als de bloedwaardes een twijfel geven. We voelden ons gewoon kleine kinderen. Gisteravond is me leidinggevende geweest en zei gaf ons de tip om naar de HA te gaan daar het verhaal te doen en vragen of hij ons een verwijzing wil geven voor een echo. Een HA wil vaak toch wat beter luisteren naar je. Dus daar gaan we vanmiddag heen.

Ik heb me nog nooit zo klein gevoeld, ben zo boos.. Kan niet geloven dat er zo met je omgegaan word.

Dank jullie wel voor de reacties, ik ben niet de enige die niet gehoord word dus.. Vind ik heel jammer om te lezen! Ik hoop dat het goed gaat met jullie en @sjur jij ook veel beterschap! Hopelijk is jou zhuis beter als die van mij.
Mijn vriendin is onlangs ook naar huis gestuurd, na zo'n zelfde verhaal als hierboven, geen temp verhoging niks, en toch een op klappen staande blindedarm (die ze dus niet constateerden). Ze zei het er nog bij, je gaat niks vinden, mijn temp leidt een eigen leven (ervaring).

Dus naar huis gestuurd, die volgende ochtend alsnog met spoed geopereerd.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik snap dat het heel vervelend is en dat je graag antwoord wilt.

Ik snap aan de andere kant ook dat ze, als ze twijfelen en niets verontrustends vinden, niet zomaar over willen gaan op een operatie.

Uiteindelijk kunnen ze er met een kijkoperatie achter komen wat er is, maar daarvoor moet je onder narcose natuurlijk en maken ze (hoe netjes en klein ook) wel sneetjes in je buik. Dat is niet niks, dat moet wel herstellen. Een kijkoperatie doen en niets vinden is ook niet fijn natuurlijk dan moet je voor niets herstellen van een operatie.

Dus enerzijds snap ik echt heel goed dat je graag wil dat er iets gebeurt, ik snap ook dat ze, als ze uit allerlei onderzoeken niets verontrustends kunnen vinden, dat misschien liever nog even laten...

Een echo kan overigens een blindedarmontsteking ook niet met zekerheid vinden of uitsluiten. Ik snap dat je die graag wil, alleen zet daar ook niet al je hoop op in...

Ik neem aan dat ze je buik goed hebben onderzocht (dat geduw in je buik dat je noemde, dat is een belangrijk onderzoek waarbij ze veel kunnen voelen.) Hebben ze ook al gynaecologisch onderzoek verricht?

Hier kun je wat lezen over de blindedarm operatie en het onderzoek dat eraan vooraf gaat:

http://www.chirurgenopera ... algemeen/appendicitis.php

Dan kun je misschien ook een beetje inschatten welke onderzoeken ze nu precies bij je gedaan hebben.

Voor mij gold overigens dat ze direct na het handmatig onderzoek (buik, gynaecologisch...) over zijn gegaan op een kijkoperatie. Ze vermoedden een acute blindedarmonsteking en ik heb geen bloedonderzoek of echo gehad. Bij de kijkoperatie bleek het inderdaad een acute blindedarm ontsteking te zijn, dat vermoedden ze dus al door dat handmatig onderzoek (dat kloppen op je buik en duwen en zo).

Verschillende ziekenhuizen gaan er net een beetje anders mee om (ziekenhuizen houden richtlijnen aan) en ook het precieze pakketje aan klachten van de patiënt wordt bekeken natuurlijk.

Wel heel vervelend dat ze nog niets gevonden hebben en met name dat je je niet helemaal serieus genomen voelt.

Blijkbaar is jou niet duidelijk waarom ze ervoor kiezen nu geen verder onderzoek te verrichten en je voelt je niet serieus genomen, dat is gewoon een ontzettend vervelend gevoel!

Alleen al daarom is het denk ik goed dat je contact opneemt met je huisarts en met hem of haar overlegt. Je huisarts kan denk ik beter inschatten dan jij en dan wij hoe het ziekenhuis precies gehandeld heeft en je ofwel uitleggen/ geruststellen waarom dit een prima keus is, ofwel contact opnemen met het ziekenhuis om te overleggen/ een ander onderzoek aan te vragen.

Tot slot, je leest hier een paar verhalen van mensen bij wie de blindedarm ontsteking niet direct is gevonden. Dat zijn natuurlijk heel vervelende verhalen, alleen vergeet niet dat ze allemaal nog leven en dat men er uiteindelijk wél achter is gekomen. Niet elke blindedarmonsteking verloopt even snel.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
@gamayun; als ze twijfelen vind ik dat ze naar je moeten luisteren en niet met het bericht naar huis moeten sturen van ga maar ff goed poepen. Dan voel ik me niet serieus genomen! Als ik in 24uur die arts max een half urtje zie/ spreek, sorry hoor, ik vind dat niet kunnen.

Die arts voelt mijn lijf toch niet!? Ik ken mijn lijf al ruim 29jaar. Maar goed, zal wel aan mij liggen..

Ik heb ff geen energie om uitgebreid te reageren, ga ff slapen want heb vannacht dankzij me snurkende buren en pijn geen oog dichtgedaan.

X
Cookie, waar moeten ze dan precies naar luisteren? Jij weet ook niet wat er is, je weet alleen dat je heel erge buikpijn hebt. Buikpijn kan talloze redenen hebben.

Zij doen onderzoeken en vinden niets. Wat verwacht je precies van ze? Hoe graag je ook wil, ze kunnen niet met zekerheid uitspraken doen, als ze die zekerheid niet hebben...

Er is je alleen blijkbaar niet goed uitgelegd waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt en jij voelt je (daardoor?) niet serieus genomen. Misschien ben je bang dat er iets erg is en hebben ze die angst niet kunnen wegnemen.

Het is heel vervelend dat je je niet serieus genomen voelt, dan zit er duidelijk een fout in de communicatie tussen jullie. Daarom is het denk ik een goed idee om naar je huisarts te gaan.
Ze kunnen in het ziekenhuis in ieder geval wel makkelijk controleren of TO helemaal vol zit met poep. Als dat zo is, kunnen er laxeermiddelen gegeven worden.

Maar om rucksichlos te zeggen dat ze moet gaan laxeren terwijl ze geen idee hebben waar die buikpijn vandaan komt? Slecht. Heel slecht.
Gamayun, je moet zelf eens dagen met erge buikpijn rondlopen en het enige wat ze doen is bloedonderzoek, temp en op je buik duwen. Dan wil je ook wel dat ze verder zoeken. Een echo is juist een heel normaal vervolg onderzoek met deze klachten en bij mijn man wilden ze er zelfs nog een ct scan achter aan doen mochten die andere onderzoeken geen blindedarmontsteking aanwijzen. Pas dan hadden ze een blindedarmont. uitgesloten.

Sterkte cookie, ik hoop dat je huisarts iets kan doen.
het is bij mij net 2 jaar geleden dat ik met enorme buikpijnklachten naar het zkh ben gegaan. En eerst ben afgescheept met 'neem maar een kopje thee dan voel je je wel weer wat beter'. yeah right...

Bij mij zagen ze niets op de echo en niets op de scan! Ik had ook geen koorts, en reageerde niet op buikonderzoeken 'zoals het zou moeten' bij een blinde darm of galblaas infectie (was een andere mogelijkheid). Het enige wat ze konden zien is dat de infectie-waarde in het bloed megahoog was, en niet door antibiotica volledig weg ging.

Ik ben na 2 dagen geopereerd - kijkoperatie - en toen bleek het een gesprongen blinde darm, waarbij de blinde darm ontzettend laag lag (meer richting mijn baarmoeder).

kortom, je kunt niet zomaar een blinde darm ontsteking uitsluiten omdat je een van de symptomen niet hebt. Hou het in de gaten, je kent inderdaad je eigen lichaam het beste. Blijf aan de bel trekken als je denkt dat het echt niet meer gaat. Een overleg met de ha vind ik een goed idee.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Galstenen misschien,laat even een echo maken.
Sorry maar ik zit nog steeds aan je blindedarm te denken, je verhaal komt bijna 1 op 1 overeen met mijn verhaal. Hoeveel laxeermiddelen ik niet gehad heb...tot ziekenhuispreperaat aan toe, sterkte, rotgevoel als je de hele tijd het gevoel hebt dat er iets is maar je niet serieus genomen voelt!
Wat vreemd dat ze geen echo maken! Ik zou inderdaad terug naar de huisarts, verhaal daar voorleggen, aangeven dat je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden en vragen om een verwijzing voor een echo of een verwijzing voor een second opinion.

Hier trouwens ook een keer op de spoedeisende hulp terecht gekomen met verschrikkelijke buikpijn. Zelfde onderzoeken gehad (duwen en trekken aan mijn buik) maar zonder bloedonderzoek. Vermoeden van een blindedarmontsteking en omdat de echoscopist al naar huis was, wilde de chirurg "gewoon maar een sneetje in mijn buik maken om te kijken". Ehhhh... dacht het niet! Uiteindelijk is de echoscopist terug naar het ziekenhuis geroepen, is er een echo gemaakt en bleek op de echo niet mijn blindedarm, maar mijn dikke darm ontstoken. Dat hoefde niet geopereerd te worden, ik moest gewoon uitzieken.

Het hóeft dus niet je blindedarm te zijn. Maar goed, ik zou dus ook wel verwachten dat ze tenminste een echo maken om het uit te sluiten. Dat kost minder geld dan een nachtje opname ter observatie waarbij ze verder geen onderzoek doen, lijkt me zo.
Hoe gaat het nu Cookie?
nog eens een bump
Hoi dames,

Sorry ik ben niet heel erg actief geweest de laatste dagen.

We zijn er nog steeds niet achter wat er nou is. Ben bij de HA geweest, hij dacht aan miss gynaecologisch dus vrijdag zat ik bij gyn. Inwendige echo liet zien dat mn bm schoon is en alles eromheen zag er ook goed uit. Bloedgeprikt om te kijken of ik miss een miskraam heb gehad, dat was het ook niet.

Maandag weer terug na de HA, kijken wat we verder gaan doen.

We zijn nu ruim een week verder en het is niet minder geworden. Soms is de pijn zo erg dat ik echt niet meer weet hoe ik moet zitten of liggen. Elke stomme beweging, elk drempeltje als je in de auto zit doet serieus pijn..

Ik ben dr nu wel een keer klaar mee, heb weinig energie en wil weer lekker in me vel zitten.
Wat balen voor je cookie! Hebben ze nou wel een echo gemaakt nog (buiten bij de gyn) om te kijken of het je blinde darm is? Dat van die erge pijn en vooral bij het autorijden over hobbels klinkt mij toch wel heel erg bekend in de oren icm de blinde darm ontsteking...

Wel weer fijn te weten dat er bij de gyn niks uit is gekomen!

Sterkte nog jij! Niks fijn om zo lang zoveel pijn te hebben!
cookie, hoe gaat het nu?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Geen verandering.. Heb nu pijnstillers, 2xpd 1 maar ze werken maar 3uurtjes ong en daarna komt de pijn weer net zo hard terug als het was. Ik neem ze wel want dan ben ik weer ff mezelf.

Maandag bij HA geweest en die heeft afspraak geregeld voor foto's, komende maandag. Morgen weer bloed prikken en urine inleveren.. En zo ben je met buikpijn al bijna 2weken verder..

@boschbolleke; ja ben echt blij dat gynaecologisch alles er goed uitziet!

Maar toen jij met je blindedarm zat had je toen constante pijn of ook 'aanvallen'? Ik heb echt van die aanvallen, dan is de pijn bijna niet te houden, maar als ik ff 'pauze' heb is de pijn n 3. Maar goed, maandag echo of fotos, dat had ik nog niet gehad.

Hoe gaat het met jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven