Vreemd soort buikpijn
vrijdag 7 september 2012 om 19:00
Hoi dames,
Vanmorgen werd ik wakker met een vreemd soort buikpijn, een heel 'hol' gevoel in me onderbuik en later in de middag straalde het uit naar boven tot onder me ribben. Inmiddels doet lopen ook zeer, ik loop ook half voorover gebogen. Ik kan me buik niet inhouden en hij is wat harder.
Ik zit nu ook rond mijn ovulatiedagen, kan dat het evt zijn? Heb dit niet eerder gehad.
Iemand bekend hiermee?
Liefs cookie
Vanmorgen werd ik wakker met een vreemd soort buikpijn, een heel 'hol' gevoel in me onderbuik en later in de middag straalde het uit naar boven tot onder me ribben. Inmiddels doet lopen ook zeer, ik loop ook half voorover gebogen. Ik kan me buik niet inhouden en hij is wat harder.
Ik zit nu ook rond mijn ovulatiedagen, kan dat het evt zijn? Heb dit niet eerder gehad.
Iemand bekend hiermee?
Liefs cookie
vrijdag 7 september 2012 om 19:13
Ik heb de HA wel gebeld vandaag maar die vond dat het niks was. Gewoon iets verkeerds gegeten zegt ie, maar das andere buikpijn. Vorige maand ben ik bij de gyn geweest en alles zag er goed uit, dus dat zou het ook niet zijn??
Als het aanhoudt en/ of erger word zorg ik wel dat ik gezien word, zo ben ik wel!
Vreemd wel zo.
Als het aanhoudt en/ of erger word zorg ik wel dat ik gezien word, zo ben ik wel!
Vreemd wel zo.
vrijdag 7 september 2012 om 19:20
Op een schaal van 1 tot 10, hoe erg is de pijn? (Waarbij 10 absoluut ondraaglijk is)
Waar zit de pijn precies?
Hoe is je eetlust?
Als de huisarts zich geen zorgen maakt zou ik me als ik jou was ook niet meteen zorgen maken. Als de pijn echt heel erg is, je eetlust niet aanwezig, je misselijk wordt van de pijn, niet meer weet hoe je moet zitten/ liggen, koorts krijgt, of het gewoonweg echt niet vertrouwt, whatever, moet je natuurlijk wel even contact opnemen met de dokterspost.
Als dat allemaal niet het geval is, kijk het dan gewoon even een nachtje aan.
Als de situatie ongewijzigd is kun je altijd morgenochtend je huisarts weer even bellen voor advies en eventueel een afspraak.
Waar zit de pijn precies?
Hoe is je eetlust?
Als de huisarts zich geen zorgen maakt zou ik me als ik jou was ook niet meteen zorgen maken. Als de pijn echt heel erg is, je eetlust niet aanwezig, je misselijk wordt van de pijn, niet meer weet hoe je moet zitten/ liggen, koorts krijgt, of het gewoonweg echt niet vertrouwt, whatever, moet je natuurlijk wel even contact opnemen met de dokterspost.
Als dat allemaal niet het geval is, kijk het dan gewoon even een nachtje aan.
Als de situatie ongewijzigd is kun je altijd morgenochtend je huisarts weer even bellen voor advies en eventueel een afspraak.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
vrijdag 7 september 2012 om 19:25
kan natuurlijk ook wel een verrekte buikspier zijn. Je kan de engste pijnen krijgen door wat bindweefsel- of bloedsomloopproblemen.
Maar ook heel erge dingen zijn mogelijk zoals een lek in de dikke darm (onlangs op tv gezien; een doorgeslikte cocktailprikker had een perforatie veroorzaakt). Of darmweefsel kan afsterven door een bloedprop.
Ik zou het wel serieus in de gaten houden. Beter een keer te veel naar de spoedeisende hulp dan te weinig.
Maar ook heel erge dingen zijn mogelijk zoals een lek in de dikke darm (onlangs op tv gezien; een doorgeslikte cocktailprikker had een perforatie veroorzaakt). Of darmweefsel kan afsterven door een bloedprop.
Ik zou het wel serieus in de gaten houden. Beter een keer te veel naar de spoedeisende hulp dan te weinig.
it's a big club and you ain't in it
vrijdag 7 september 2012 om 19:25
vrijdag 7 september 2012 om 19:26
vrijdag 7 september 2012 om 19:30
vrijdag 7 september 2012 om 19:38
Heb je iets gedaan waardoor je je verrekt kunt hebben? Soms kan dat zelf onopgemerkt gaan. Het is zo lastig iets zinnigs te zeggen zo via internet... Wat ik me afvraag, heb je al een pijnstiller genomen? en zo ja, werkt die?
Hou het goed in de gaten hoor, en bij twijfel gewoon bellen met de huisartsenpost.
Hou het goed in de gaten hoor, en bij twijfel gewoon bellen met de huisartsenpost.
vrijdag 7 september 2012 om 19:44
quote:cookie28 schreef op 07 september 2012 @ 19:30:
Pijn zit op nr 4.. Ik heb geen koorts of verhoging en me eetlust is wel ver te zoeken nou.
De pijn zit verticaal langs de navel, breedte van me hand ong. Het zat de hele tijd onder me navel, maar is uitgestraald tot aan me ribben. Onder me navel is gevoeliger dan erboven.m'n / mijn
Pijn zit op nr 4.. Ik heb geen koorts of verhoging en me eetlust is wel ver te zoeken nou.
De pijn zit verticaal langs de navel, breedte van me hand ong. Het zat de hele tijd onder me navel, maar is uitgestraald tot aan me ribben. Onder me navel is gevoeliger dan erboven.m'n / mijn
vrijdag 7 september 2012 om 19:49
Ik vind het persoonlijk niet zorgwekkend klinken, klinkt als gewoon wat buikpijn, wat iedereen weleens heeft. Mijn alarmbellen gaan niet af maar ik heb natuurlijk geen glazen bol.
Dus nogmaals, als de pijn veel erger wordt, je koorts krijgt, je je ernstig zorgen maakt etc., bel even met de huisartsenpost.
Anders kun je altijd morgenochtend je huisarts even bellen voor advies als de buikpijn dan nog aanwezig is.
Dus nogmaals, als de pijn veel erger wordt, je koorts krijgt, je je ernstig zorgen maakt etc., bel even met de huisartsenpost.
Anders kun je altijd morgenochtend je huisarts even bellen voor advies als de buikpijn dan nog aanwezig is.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
vrijdag 7 september 2012 om 20:00
Waar ben je bang voor? Je bent vorige maand nagekeken door de gyn, die heeft niks gevonden schrijf je.
Als de pijn te doen is zou ik zelf een pijnstiller nemen, verwachten dat het iets geks is dat iedereen kan overkomen en zorgen voor wat afleiding.
Is het iets geks, dan werkt dat. (in mijn ogen grootste kans).
Is het iets ergs, lullig maar dan merk je dat vanzelf.
Als de pijn te doen is zou ik zelf een pijnstiller nemen, verwachten dat het iets geks is dat iedereen kan overkomen en zorgen voor wat afleiding.
Is het iets geks, dan werkt dat. (in mijn ogen grootste kans).
Is het iets ergs, lullig maar dan merk je dat vanzelf.
vrijdag 7 september 2012 om 20:09
Nee ik ben niet bang ofzo, wilde weten of iemand dit ook eens heeft gehad ofzo. Pijnstillers neem ik niet zo maar, dan moet ik haast op me kop staan van de pijn. Iets geks is het niet, want het is de hele dag al en neemt met vlagen alleen maar toe. Afleiding helpt dus ook niet.
Nja ik wacht af, nestel me op de bank en als het erger word bel ik de HAP!
Nja ik wacht af, nestel me op de bank en als het erger word bel ik de HAP!
vrijdag 7 september 2012 om 20:27
Ik heb sinds dat ik een koperspiraal heb tijdens de ovulatie ook last van buikpijn die uitstraalt naar mijn rug, best pijnlijk. De ene maand wel en dan 4 maanden weer niet, zodra ik ongesteld wordt is het over. Een ibuprofen helpt goed bij mij.
Google maar eens op middenpijn.
Bij twijfel gewoon naar de dokter, heb ik ook gedaan.
Google maar eens op middenpijn.
Bij twijfel gewoon naar de dokter, heb ik ook gedaan.