Gezondheid alle pijlers

Vullingen vervangen?

07-05-2017 21:38 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger nogal een oude, koppige tandarts, die twee grijze vullingen bij me heeft gezet. Ik vind het niet echt mooi en ik hoor ook dat de grijze vullingen niet goed zijn voor je gezondheid. Ik zou er graag witte in hebben als dit mogelijk is. Nou vroeg ik me af of het wel mogelijk is om zomaar vullingen te vervangen, als er verder niks mee aan de hand is. En als het kan, doet het dan pijn?
Ik heb een aantal jaren mijn 'oude grijze' amalgaamvullingen laten vervangen door witte composiet.

Het vervangen zelf heb ik amper iets van gevoeld maar wel 5-6 dagen napijn gehad.

Bij mijn dochter was dit hetzelfde: geen pijn van de behandeling maar wel enkele dagen napijn gehad.
Bij mij zijn ook amalgaamvullingen vervangen, omdat ze te oud waren. Volgens mij kun je dat gewoon aan je tandarts vragen.

Of het pijn doet heeft niets met de amalgaamvullingen te maken, wel hoe groot ze zijn. Ik heb nooit een verdoving gehad, maar de tandarts vraagt me wel altijd of ik dat zou willen. Ik denk dat dat bij alle tandartsen zo gaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja hoor, kun je gewoon vervangen. Mijn tandarts adviseerde het (hij rijdt ook in een dikke auto ) en ik ben echt bang voor behandelingen bij de tandarts maar ben echt heel blij met het resultaat. Het speelde wel mee dat er 2 vullingen slecht waren: 1 los en 1 stukje afgebroken.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Kijk even of het onder je verzekering valt. Aan de andere kant, voor 2 vullingen is het niet interessant om een verzekering af te sluiten. Heb ik wel gedaan, ik had geen tandartsverzekering en moest zeker 15 vullingen laten doen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Die vervangen tandartsen graag hoor, als je het vraagt, is toch gewoon business?

En bij mij doet het wel pijn, dat vervangen. Is gelijk aan het zetten: ze moeten de grijze vulling gewoon helemaal wegboren en dan zit je met hetzelfde gevoel als toen je de grijze liet zetten. Dus als het toen geen pijn deed, dan nu ook niet gok ik zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven