Gezondheid alle pijlers

Waar griepkit kopen tegen Mex. griep?

24-07-2009 19:50 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

weet iemand waar je zo'n erkende griepkit kan kopen? Als je googled kom je wel op een speciale site ervoor, maar dat is alleen voor bedrijven ( voor werknemers).

Deze topic heb ik niet geopend om een discussie te beginnen óf het wel nodig is, maar alleen omdat ik graag wil weten waar ik eventueel dat kan aanschaffen.

Wie heeft dit al aangeschaft?

Bedankt!
quote:Kim05 schreef op 24 juli 2009 @ 20:25:

[...]

Mensen die lekker geforceerd 'nuchter' aan het doen zijn ("het valt allemaal wel mee'), laat ik lekker nuchter doen. De mensen die nu Mex. griep hebben dachten dat misschien ook.

Als je dit soort formuleringen gaat bezigen, doe je zelf wat anderen in jouw topic niet mogen: een discussie aanzwengelen.

Mensen die zeggen dat het wel meevalt, doen niet 'geforceerder' dan jij.
quote:Suze2 schreef op 25 juli 2009 @ 09:44:

[...]

De eerste goede vriend die mij deze mail stuurt degradeert direct tot vage kennis.....

En terecht. En er staan spelfouten in die mail.
Wat ontzettend sneu om mensen die niet hysterisch een mondkapje en allerlei andere zooi gaan kopen de Mexicaanse griep toe te wensen. Daar kan ik echt niet bij met mijn verstand.

Wat een verschrikkelijk naar type ben jij Kim!
Inderdaad, wat verschrikkelijk zielig om mensen die niet meteen doodsangsten uitstaan en allerlei 'maatregelen' nemen de Mexicaanse griep toe te wensen.

Ik ben zelf ook 'geforceerd nuchter' (wat bedoel je daar eigenlijk precies mee Kim?) Ik heb nog nooit van mijn leven griep gehad en mijn weerstand is in orde (voor zover ik daar zelf invloed op heb). Ik was mijn handen regelmatig (maar dat doe ik altijd al, en niet vanwege deze griep).

Enige maatregel die ik neem, mocht ik ziek worden, is meteen thuisblijven, en niet toch gaan werken, omdat ik nog niet echt ziek ben. Is ons ook opgedragen door de baas, omdat er iemand met griepverschijnselen was. Devies is dus: als je je ziek voelt, gewoon thuis uitzieken. Verder geen maatregelen.

Ik ben benieuwd hoeveel medewerkers bij het eerst kuchje gebruik maken van dit advies en lekker de Tour gaan kijken thuis oid :-)
Gezonde dosis nuchterheid is aannemen wat men wil aannemen? Ik sta achteraan de rij met vaccinatie uitdelen. Ik wacht eerst wel wat voor een effect het zal hebben op anderen die vooraan staan. Oftewel, ik neem niet zomaar aan dat ik die vaccinatie WEL moet nemen (hoewel het verplicht gaat worden) en ik neem niet zomaar aan dat ik het NIET moet nemen.

Je hebt de complottheorieen. Als je verder kijkt dan je neus lang is (wat de gemiddelde mens liever niet wil) dan zijn die niet eens zo ver gezocht. (het vergt wat harder verdiepen in wat materie) En je hebt wat wordt voorgeschoteld aan de gemiddelde struisvogel. Er zit altijd iets tussen in en daar sta ik ook.
Ik heb je post nu een paar keer gelezen, maar snap er niks van.

DNM doel ik op.
Haha, soms schrijf ik op wat er in mijn hoofd afspeelt en dan is niet meteen duidelijk wat ik bedoel. Het haakt in op mijn eerdere post in dit topic en daarmee haak ik meteen af. Ik heb wel eens eerdere discussies gevoerd bijvoorbeeld aan de vooravond van de kredietcrisis toen niemand dat serieus wilde nemen. Simpelweg omdat mensen liever kop in het zand steken.

Ik geef een aanzetje tot nadenkwerk voor degene die dat willen als die er al zijn en voor de rest hou ik mijn mond.
Willen nadenken over hoe het nu echt in elkaar steekt met open visier naar kritiek op de vaccinatie. bedoel ik. Anders komt het wat raar over.
quote:domnaiefmutsje schreef op 25 juli 2009 @ 10:52:

Gezonde dosis nuchterheid is aannemen wat men wil aannemen? Ik sta achteraan de rij met vaccinatie uitdelen. Ik wacht eerst wel wat voor een effect het zal hebben op anderen die vooraan staan. Oftewel, ik neem niet zomaar aan dat ik die vaccinatie WEL moet nemen (hoewel het verplicht gaat worden) en ik neem niet zomaar aan dat ik het NIET moet nemen.

De vaccinatie is NIET verplicht!!! Dat geldt voor alle vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma. Als jij niet gevaccineerd wil worden is dat je eigen keus, de overheid kan het niet verplicht stellen.
Er gaat helemaal niks verplicht worden, dan krijgen ze de hele biblebelt tegen zich...
quote:magnolia81 schreef op 25 juli 2009 @ 11:18:

[...]

De vaccinatie is NIET verplicht!!! Dat geldt voor alle vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma. Als jij niet gevaccineerd wil worden is dat je eigen keus, de overheid kan het niet verplicht stellen.Het is NU nog niet verlicht. Het gaat wel verplicht gesteld worden. Zelfs bij groeperingen die uit geloofsovertuiging niet gevaccineerd willen worden zal het verplicht worden omdat landsbelang voorgaat op persoonlijk belang.
Dat de farmaceutische industrie er agressieve marketing op na houdt lijkt me wel duidelijk.

Maar zo'n complot. Hou toch op zeg.
Hoe kom je daar nou bij?
quote:domnaiefmutsje schreef op 25 juli 2009 @ 11:22:

[...]

Het is NU nog niet verlicht. Het gaat wel verplicht gesteld worden. Zelfs bij groeperingen die uit geloofsovertuiging niet gevaccineerd willen worden zal het verplicht worden omdat landsbelang voorgaat op persoonlijk belang.Nee dat is pertinent onjuist! Ik weet niet hoe je aan die info komt, maar er klopt geen hout van
quote:misschicken schreef op 25 juli 2009 @ 11:20:

Er gaat helemaal niks verplicht worden, dan krijgen ze de hele biblebelt tegen zich...In de praktijk werkt dat anders. Mensen roepen een hoop, maar doen uiteindelijk niets. Net als met de euro en tig andere voorbeelden. Een hoop stennis schoppen tot het moment er is en iedereen zich erbij neerlegt. Zo werkt de massa, daar wordt op ingespeeld. En das geen complot, dat is psychologie. Daar wordt op grote schaal gebruik van gemaakt. Waarom? Omdat het zo werkt. Ultimo wil niemand moeilijke dingen, ultimo wil bijna niemand nadenken over potentieel lastige situaties waar ze toch geen invloed op uit kunnen (of denken te kunnen) oefenen.
Haha, ja hoor, ik zie het al helemaal voor me. Dan komt die oproepkaart voor de verplichte MG-vaccinatie, zal je zien dat ik het vergeet. Komen ze me dan halen? Mannen met witte jassen die me overmeesteren en fixeren en dan die naald in mijn arm rammen?
quote:magnolia81 schreef op 25 juli 2009 @ 11:24:

[...]

Nee dat is pertinent onjuist! Ik weet niet hoe je aan die info komt, maar er klopt geen hout vanIk heb het uit betrouwbare bron. Wat ik roep maakt in zekere zin ook niets uit. Ik hoop wel dat als het wel gebeurt dat er terug gedacht wordt aan wat ik hier schrijf. Ik hoop dat ik geen gelijk heb en het bewezen tegendeel op termijn ontarm ik met open armen.
quote:AliceInWonderland schreef op 25 juli 2009 @ 11:27:

Haha, ja hoor, ik zie het al helemaal voor me. Dan komt die oproepkaart voor de verplichte MG-vaccinatie, zal je zien dat ik het vergeet. Komen ze me dan halen? Mannen met witte jassen die me overmeesteren en fixeren en dan die naald in mijn arm rammen?Nee, griep-geinfecteerden die je anders in je gezicht hoesten.
quote:AliceInWonderland schreef op 25 juli 2009 @ 11:27:

Haha, ja hoor, ik zie het al helemaal voor me. Dan komt die oproepkaart voor de verplichte MG-vaccinatie, zal je zien dat ik het vergeet. Komen ze me dan halen? Mannen met witte jassen die me overmeesteren en fixeren en dan die naald in mijn arm rammen?Das het 'gevaar' van situaties overtrekken. Zaken gaan over het algemeen subtieler. Eerst de massa meekrijgen. Als je buurman niet meer met je wil praten en je dochter niet meer op school mag komen en je baan kwijt kan raken omdat je een risico factor bent dan piep je wel anders.
quote:domnaiefmutsje schreef op 25 juli 2009 @ 11:28:

[...]

Ik heb het uit betrouwbare bron. Wat ik roep maakt in zekere zin ook niets uit. Ik hoop wel dat als het wel gebeurt dat er terug gedacht wordt aan wat ik hier schrijf. Ik hoop dat ik geen gelijk heb en het bewezen tegendeel op termijn ontarm ik met open armen.Hoe betrouwbaar is die bron dan wel?? de Minister van VWS??? Ik zit midden in de voorbereiding op de griep en ben betrokken bij overleggen op hoog niveau bij het Rijk en trust me er wordt niks verplicht gesteld, simpelweg omdat dat volgens de wet niet kan en er ook geen noodwetgeving is die dat mogelijk maakt. Het is net als een evacuatie, je bent nl niet verplicht om te evacueren, ook niet als er noodwetgeving in werking is getreden, de NL overheid kan je niet dwingen om je huis te verlaten, dat zelfde geldt voor vaccinaties........
Ik ben niet van plan iemand te overtuigen. Ik schets alleen een tegengeluid en van harte welkom om dat weg te lachen. Nogmaals als ik geen gelijk heb, prima. Graag zelfs.
Morele druk magnolia. Vanuit bedrijfsleven enz enz.. Maar goed, we zullen het wel zien. Ik leun niet op de complotten maar ik leun ook niet op wat ik voorgeschoteld krijg op het RTL nieuws. Het ene is overtrokken en het ander is niet per definitie waar.
quote:domnaiefmutsje schreef op 25 juli 2009 @ 11:34:

Morele druk magnolia. Vanuit bedrijfsleven enz enz.. Maar goed, we zullen het wel zien. Ik leun niet op de complotten maar ik leun ook niet op wat ik voorgeschoteld krijg op het RTL nieuws. Het ene is overtrokken en het ander is niet per definitie waar.het bedrijfsleven kan zijn eigen beleid voeren, dat is iets anders dan dat het Rijk de NL bevolking verplicht zich te laten vaccineren. Al vraag ik me af of een bedrijf werknemers kan verplichten zich te laten vaccineren. Ik leun ook niet op RTL nieuws, omdat ik weet dat de media vaak dingen niet helemaal goed hebben. Ik ga wél af op de overleggen op hoog niveau. Overigens wil het niet zeggen dat heel Nederland plat komt te liggen, voorzieningen blijven doorgaan, wellicht van een wat lager niveau, maar de overheid wil dat het "normale" leven gewoon doorgang vindt en dat is ook het beste. Het kan natuurlijk wel dat evenementen worden afgelast, maar een supermarkt oid gaat echt niet dicht
anoniem_20422 wijzigde dit bericht op 25-07-2009 11:38
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ben ook wel benieuwd naar je bron eigenlijk.
Ik zit helemaal niet te wachten op die vaccinatie. Doe mij die griep dan maar en een doosje tamiflu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven