Waar te beginnen?
vrijdag 28 april 2017 om 19:00
Lieve forummers, toch even benieuwd naar input van jullie.. sinds een jaar of 2 ben ik behoorlijk zoekende in wat ik nu wil en kan in mijn leventje. Na een lange relatie ben ik alweer een hele tijd single. En heb in diezelfde periode mijn baan opgezegd, omdat ik er allemaal niet erg gelukkig van werd. Ook hoorde er een verhuizing bij, waardoor ik nu in een behoorlijke woning zit, maximale sociale huur en nog niet opnieuw werk heb. Regelmatig voelt dit eenzaam en uitzichtloos, ik probeer er (met hulp) weer wat van te maken. Maar de zin is heel vaak ver te zoeken. Mijn beeld was zo anders, lastig om de positieve insteek erin te houden. En te merken dat echt niets vanzelf gaat. Ik heb al heel veel ontspuld, maar deze woning is nog totaal niet op orde of écht gezellig. Vooral ook omdat ik het te groot en te duur vindt en er de zin regelmatig niet van inzie. Kortom, ik ben hier helemaal niet gelukkig mee en vind het echt lastig hoe ik dat verder aan kan pakken. Zo, alleen.. ook t.a.v. wat ik qua werk straks weer verder wil.
Tja.. ongetwijfeld herkenbaar voor medeforummers, maar als we alleen maar van alles van elkaar gaan zitten herkennen, komen we wschl niet verder. Wie heeft er ideëen die ik zelf misschien even mis? Bedankt alvast!
Tja.. ongetwijfeld herkenbaar voor medeforummers, maar als we alleen maar van alles van elkaar gaan zitten herkennen, komen we wschl niet verder. Wie heeft er ideëen die ik zelf misschien even mis? Bedankt alvast!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
vrijdag 28 april 2017 om 19:12
Ik lees vooral heel veel:
- geen zin
- baan opgezegd want ik werd er niet erg gelukkig van
- huis is te groot
- wil er niet in investeren om het gezellig te maken
- niets gaat vanzelf
dus een hele hoop negativiteit. En daar kom je niet verder mee. Want inderdaad, niets gaat vanzelf, als je een leuk leven wil hebben moet je daar iets voor doen.
Mocht je dat niet lukken omdat je depressief bent ofzo dan moet je naar de huisarts.
Zo niet, stop me jezelf zo zielig vinden en klagen en ga iets doen. Maak jezelf nuttig in de maatschappij, zorg voor werk, ook al is het niet zo leuk, gewoon om toch zinvol bezig te zijn.
- geen zin
- baan opgezegd want ik werd er niet erg gelukkig van
- huis is te groot
- wil er niet in investeren om het gezellig te maken
- niets gaat vanzelf
dus een hele hoop negativiteit. En daar kom je niet verder mee. Want inderdaad, niets gaat vanzelf, als je een leuk leven wil hebben moet je daar iets voor doen.
Mocht je dat niet lukken omdat je depressief bent ofzo dan moet je naar de huisarts.
Zo niet, stop me jezelf zo zielig vinden en klagen en ga iets doen. Maak jezelf nuttig in de maatschappij, zorg voor werk, ook al is het niet zo leuk, gewoon om toch zinvol bezig te zijn.
vrijdag 28 april 2017 om 19:12
Goede vraag, dankjewel. Niet helemaal, maar vooral was het een te weinig afgebakende functie voor mij en een positie waarin ik wel heel erg veel met anderen moest overleggen. Inclusief een stevige verantwoordelijkheid ook tav levenskeuzes van anderen. Een andere richting zal dus zeker minder verantwoordelijkheid (voor anderen) inhouden.
vrijdag 28 april 2017 om 19:14
vrijdag 28 april 2017 om 19:20
Zoek een goede loopbaancoach, die kan je m.b.t. werk echt verder helpen. De loopbaancoaches die bij in dit register staan hebben allemaal veel (bij)scholing gehad om gecertificeerd te worden.
http://www.cminl.nl/index.php/nl/loopbaanadviseur
http://www.cminl.nl/index.php/nl/loopbaanadviseur
vrijdag 28 april 2017 om 19:21
quote:dr0pje schreef op 28 april 2017 @ 19:12:
Goede vraag, dankjewel. Niet helemaal, maar vooral was het een te weinig afgebakende functie voor mij en een positie waarin ik wel heel erg veel met anderen moest overleggen. Inclusief een stevige verantwoordelijkheid ook tav levenskeuzes van anderen. Een andere richting zal dus zeker minder verantwoordelijkheid (voor anderen) inhouden.
Ok, dat is al iets wat duidelijk is in ieder geval. Je weet dat je minder verantwoordelijkheid in je functie wilt.
Als je moet gaan zoeken naar vacatures dan is dat natuurlijk niet een compleet selectiecriterium. Heb je duidelijk wat je wel wilt qua taken, inhoud, uitdaging, loon etc?
In sluit me wel aan bij R. Je moet zelf acties ondernemen om van je huis een thuis te maken en invulling van je leven te vinden. Dat gaat niemand voor je doen. Je kunt wel hulp inschakelen, maar her begint bij jezelf.
Ok, dat is al iets wat duidelijk is in ieder geval. Je weet dat je minder verantwoordelijkheid in je functie wilt.
Als je moet gaan zoeken naar vacatures dan is dat natuurlijk niet een compleet selectiecriterium. Heb je duidelijk wat je wel wilt qua taken, inhoud, uitdaging, loon etc?
In sluit me wel aan bij R. Je moet zelf acties ondernemen om van je huis een thuis te maken en invulling van je leven te vinden. Dat gaat niemand voor je doen. Je kunt wel hulp inschakelen, maar her begint bij jezelf.
vrijdag 28 april 2017 om 19:23
vrijdag 28 april 2017 om 19:25
Mee eens LadyVintage! Weet vooral steeds niet zo goed waar te beginnen.. maar verhelderen w.b. werk is wel iets heel belangrijks! Qua woonruimte hou ik e.e.a. in de gaten en sta ook ingeschreven op verschillende plekken. Dat zal een tijd duren, maar je weet het nooit!
vrijdag 28 april 2017 om 20:06
vrijdag 28 april 2017 om 20:13
Dankje Mopto! Ja, is niet fijn dit, maar wel ergens goed voor allemaal.. ik ben inderdaad aan het vrijwilligen geslagen, de moeite waard! Al zal ik om allerlei redenen toch ook echt weer andere slagen moeten gaan maken. Ik ga me maar eens verder concentreren op hoe ik het liever hebben zou..
vrijdag 28 april 2017 om 20:42
quote:dr0pje schreef op 28 april 2017 @ 19:25:
Mee eens LadyVintage! Weet vooral steeds niet zo goed waar te beginnen.. maar verhelderen w.b. werk is wel iets heel belangrijks! Qua woonruimte hou ik e.e.a. in de gaten en sta ook ingeschreven op verschillende plekken. Dat zal een tijd duren, maar je weet het nooit!
Ligt de oplossing echt in verhuizen of ligt die in zorgen dat jij jezelf beter gaat voelen? Op momenten dat ik niet lekker in mijn vel zit voel ik me ook minder thuis in mijn eigen huis.
Wat kun jij nu al voor kleine stappen ondernemen om jezelf meer thuis te gaan voelen? Is je huis bijvoorbeeld schoon en opgeruimd?
Ligt de oplossing echt in verhuizen of ligt die in zorgen dat jij jezelf beter gaat voelen? Op momenten dat ik niet lekker in mijn vel zit voel ik me ook minder thuis in mijn eigen huis.
Wat kun jij nu al voor kleine stappen ondernemen om jezelf meer thuis te gaan voelen? Is je huis bijvoorbeeld schoon en opgeruimd?
vrijdag 28 april 2017 om 20:50
Een deel van m'n stress heeft absoluut te maken met de hoge huur en het grote huis in een omgeving waar ik me vaak wat alleen voel. Voor mij is heel belangrijk dat het behapbaar en te overzien is, ben ik nu (nog meer) achter.. maar ik begrijp je punt hoor, is ook winst in te behalen. Het huis is schoon genoeg, maar niet opgeruimd. Veel spullen staan al 2 jaar in verhuisdozen, ik moet nog kasten kopen en stel dat steeds uit ivm verhuiswens. Das een cirkeltje dus.. ik word er zo moedeloos van hier alleen voor te staan. Maar dit is natuurlijk ook niet echt een uitgangspositie om echt hard op zoek te gaan naar een partner. Tja.. zo goed als ik anderen kan adviseren, zo lastig vind ik het dus zelf. Fijn dat hier meegedacht wordt!
vrijdag 28 april 2017 om 20:57
Kleine stapjes inderdaad! Kan me voorstellen dat je iemand mist om dit mee te doen.
Wat betreft de dozen en de kasten.....is dat wat in de dozen zit echt spul wat je wilt bewaren? Je hebt het al twee jaar niet gebruikt. Daarnaast, staan de dozen door je hele huis of kun je 1 kamer bestempelen tot dozenkamer? Alle dozen daarheen en deur dicht. Dan ga je kijken hoe je de overige kamers op een simpele manier wat gezelliger kan maken.
Wat betreft de dozen en de kasten.....is dat wat in de dozen zit echt spul wat je wilt bewaren? Je hebt het al twee jaar niet gebruikt. Daarnaast, staan de dozen door je hele huis of kun je 1 kamer bestempelen tot dozenkamer? Alle dozen daarheen en deur dicht. Dan ga je kijken hoe je de overige kamers op een simpele manier wat gezelliger kan maken.
vrijdag 28 april 2017 om 21:07
Haha, die aanpak heb ik toegepast inderdaad; 1 dozenkamer. Veel overbodigs is de deur al uit, veel studieboeken/naslagwerken wil ik toch echt wel houden. Voor m'n gevoel blijf ik altijd een rommelkont, die d'r woonruimte nooit écht gezellig of op orde weet te brengen. Frustratie! Maar daar is natuurlijk maar 1 oplossing voor...
Doen!