Gezondheid alle pijlers

Waarom is roken lekker?

07-08-2009 14:55 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraagstelling van deze topic is simpel. Waarom is het roken van sigaretten lekker? Ik snap zelf niet helemaal waarom ik die mening ben toegedaan en ik kan het ook moeilijk uitleggen. Hopelijk kan iemand hier dat beter.

Voor alle helderheid, dat roken dodelijk is, slecht voor je is, smerig, kapitalistisch en meer van dat linkse geleuter is bekend, maar valt niet onder de vraagstelling van dit topic en is dus niet relevant. Daarnaast hoor je niet voor je zestiende te gaan roken en zou je de waarschuwingen op de pakjes goed moeten lezen voor je begint.
je bent jong en 'wild' (is gewoon weg dom maar je denkt dat je de hele wereld aan kan en alle wijsheid in pacht hebt ) en dan probeer je ook eens wat. Daarbij roken allebei mijn ouders en allebei mijn zussen, als je je eerste probeerd en t dan ook nog zo gewoon vind (en ook nog lekker) dan is t met je gedaan
quote:liez75 schreef op 07 augustus 2009 @ 17:02:

Roken is niet lekker, roken LIJKT lekker omdat je door het roken tijdelijk van de afkickverschijnselen verlost bent.

Is mijn conclusie na het boek van Allen Carr gelezen te hebben (tijdens de eerste week dat ik gestopt was met roken).

Na 15 jaar lang een pakje per dag gerookt te hebben dan dus he!

Eens! Na het lezen van het boek valt het kwartje. Een paar lastige dagen gehad maar zonder veel moeite gestopt.

Eh...een jaar dan. Zolang alles goed gaat is het goed te doen, maar zodra er poep aan de knikker is....helaas weer begonnen. Stom...ik weet het
Ik rook, ik vind het lekker (waarom, gewoon omdat ik het lekker vind) en heb geen stopplannen.
Ik rook ook,ben al diverse malen gestopt en ga na mijn vakantie weer een poging wagen.Vindt het lekker bij de koffie en na een eten.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
quote:gigaluilak schreef op 07 augustus 2009 @ 17:17:

je bent jong en 'wild' (is gewoon weg dom maar je denkt dat je de hele wereld aan kan en alle wijsheid in pacht hebt ) en dan probeer je ook eens wat. Daarbij roken allebei mijn ouders en allebei mijn zussen, als je je eerste probeerd en t dan ook nog zo gewoon vind (en ook nog lekker) dan is t met je gedaanAch ja, zo ging het bij mij ook. Met vriendinnen op stap. Een heeft sigaretten mee en deelt die met de groep. 'iedereen' steekt er een op en je wilt niet flauw doen en achterblijven. Zo raar, want die eerst vond ik echt vies, maar toch ben ik doorgegaan.
Roken is goor. Er worden bovendien allerlei stoffen aan de tabak toegevoegd die het roken makkelijker moeten maken. Die zogenaamde additieven, een cocktail van chemische stoffen die over tabak wordt gesprenkeld, is haast nog schadelijker dan de tabaksrook zelf.

Daarnaast valt het me op dat het doorgaans Tokkies zijn die roken. Stratenmakers, vrachtwagenchauffeurs, bouwvakkers, dikke wijven met blond haar, bongospeelsters. Vaak juist het deel der bevolking dat vanwege een mindere opleiding minder geld te besteden heeft. Roken kunnen ze, tot groot genoegen van de tabaksindustrie die er alles aan doet de cigarette zo verslavend mogelijk te houden, niet meer laten.
Ik vind een peuk lekker. Jep. 't Is een gewoonte geworden uiteraard. Ik vind het zelf smeriger om fastfood naarbinnen te werken, maar dat moet iedereen voor zich weten. Ik vind een mooie man die rookt sexy, een mooie vrouw die rookt ook sexy. En man die een rok draagt is per definitie niet sexy, enkel als het een kilt is met niks eronder.
Roken is niet sexy. Verre van dat. Kijk er maar eens goed naar.

En luister maar eens naar die vrouwen die bij de Aldi hun boodschappen afrekenen. Allemaal dezelfe zware stem. Brrrr.
quote:Digitalis schreef op 07 augustus 2009 @ 18:49:

Ik vind een mooie man die rookt sexy, een mooie vrouw die rookt ook sexy.

Ook als het zware shag is?

quote:willem1959 schreef op 07 augustus 2009 @ 18:59:

Roken is niet sexy. Verre van dat. Kijk er maar eens goed naar.

En luister maar eens naar die vrouwen die bij de Aldi hun boodschappen afrekenen. Allemaal dezelfe zware stem. Brrrr.

Kom jij bij de Aldi dan?

Zou me doodschamen om in die winkel gezien te worden.......
Ik zit er aan de kassa.
Ja, daar noem je zo'n pauperwinkel....die roken ook paupersigaretten.

Bang voor lelijk worden door sigaretten ben ik niet, want wij vrouwen in de familie conserveren mooi en ik heb tegen die tijd allang mijn nek gebroken over een amoebe.

Leuk Willem, waar? Ik vind kassajochies zooooo geil.
Ik vind roken ook lekker. Niet alle shaggies (ja, ja niet erg vrouwelijk), maar de meesten wel. Geniet ik echt van.

En waarom? Omdat ik het gewoon lekker vind? Omdat ik al doorgerookt op de wereld kwam (mijn moeder rookte als een schoorsteen tijdens haar zwangerschap van mij, dat was toen nog geen issue. Mijn vader ook)? Ik in een rokersgezin opgegroeid ben? Al mijn vrienden en kennissen (en destijds van mijn ouders) ook rookten?

Ik ben 2 x in mijn leven gestopt. Tijdens mijn zwangerschappen. Dat kon ik alleen volhouden met het idee van dat als ze eenmaal geboren waren en geen borstvoeding meer kregen, ik weer kon gaan roken.
quote:Bianca40 schreef op 07 augustus 2009 @ 17:16:

Sarah, klinkt heel interessant. Wij zitten ook te denken over die lasertherapie. Waren jullie wel heel erg gemotiveerd voordat je er aan begon? Ik heb namelijk het idee dat ik het wel lekker makkelijk vind als ik met laser van mn roken afgeholpen kan worden zonder er veel moeite mee te hebben. De motivatie is bij mij dus nog niet volledig aanwezig. Ik zou het meer doen voor de wetenschap dat het ongezond en duur is om te roken.

Hmm nee we waren niet echt súper gemotiveerd. We wilden wel stoppen, maar hadden ook echt zoiets van; naja, zorgverzekering vergoed grotendeels, laten we het gewoon proberen.

Man had er al helemaal niet veel vertrouwen in, die vond het maar alternatief gezeur

Maar goed; na een week een beetje chagerijnen tegen elkaar was het wel klaar.

Wél is nog heel lang de gewoonte er gebleven; bij opstaan koffie pakken en een peuk. Na het eten een peuk. Tsja dát moet je dus afleren, de zin is echt weg alleen de gewoonte dus niet.

In het begin vond ik het vooral heel onwennig met je handen, waar moet je ze toch laten Maar ook dat komt goed, eigenlijk is het enige wat je hoeft te doen; geen sigaretten kopen en zorgen dat alle asbakken en aangebroken (of lege ) pakjes sigaretten weg zijn uit huis.
quote:Digitalis schreef op 07 augustus 2009 @ 18:49:

Ik vind een peuk lekker. Jep. 't Is een gewoonte geworden uiteraard. Ik vind het zelf smeriger om fastfood naarbinnen te werken, maar dat moet iedereen voor zich weten. Ik vind een mooie man die rookt sexy, een mooie vrouw die rookt ook sexy. En man die een rok draagt is per definitie niet sexy, enkel als het een kilt is met niks eronder.Ik vind fastfood lekker en daarna een sigaret.
quote:Digitalis schreef op 07 augustus 2009 @ 20:01:

Ja, daar noem je zo'n pauperwinkel....die roken ook paupersigaretten.

Bang voor lelijk worden door sigaretten ben ik niet, want wij vrouwen in de familie conserveren mooi en ik heb tegen die tijd allang mijn nek gebroken over een amoebe.

Leuk Willem, waar? Ik vind kassajochies zooooo geil.Ik ga niet zeggen waar, want dan ga je bij mij afrekenen en dan ga ik blozen.
quote:Sarah Scott schreef op 07 augustus 2009 @ 22:29:

[...]

Hmm nee we waren niet echt súper gemotiveerd. We wilden wel stoppen, maar hadden ook echt zoiets van; naja, zorgverzekering vergoed grotendeels, laten we het gewoon proberen.

Man had er al helemaal niet veel vertrouwen in, die vond het maar alternatief gezeur

Maar goed; na een week een beetje chagerijnen tegen elkaar was het wel klaar.

Wél is nog heel lang de gewoonte er gebleven; bij opstaan koffie pakken en een peuk. Na het eten een peuk. Tsja dát moet je dus afleren, de zin is echt weg alleen de gewoonte dus niet.

In het begin vond ik het vooral heel onwennig met je handen, waar moet je ze toch laten Maar ook dat komt goed, eigenlijk is het enige wat je hoeft te doen; geen sigaretten kopen en zorgen dat alle asbakken en aangebroken (of lege ) pakjes sigaretten weg zijn uit huis.Is dus zeker het proberen waard. Ik zag een advertentie van een lasermethode welke door het Radboud ziekenhuis in Nijmegen werd aanbevolen. Is er verschil tussen diverse methodes? Waar hebben jullie het gedaan? Want het klinkt wel heel interessant. Wij roken met zn tweeen bijna 4 pakjes per dag dus het is wel heel erg nodig om daar wat aan te gaan doen.
Roken is helemaal niet lekker, hoe kom je er bij?
quote:thee schreef op 07 augustus 2009 @ 17:21:

Ik rook, ik vind het lekker (waarom, gewoon omdat ik het lekker vind) en heb geen stopplannen.Thee, aangenaam, me too.
Boem! En alles is weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven