Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Positieve longkanker gebeurtenis? De partner van wijlen - dat dan weer wel - Jos Brink, leeft al ruim 14 jaar ná diagnose longkanker! Frank Sanders heet hij geloof ik en is druk doende als musicalinstructeur.
Ik denk niet dat ze het je al met zekerheid zouden kunnen zeggen of er wel of geen kankercellen aanwezig waren in de biopten. Ze gaan ze denk ik invriezen en in stukjes snijden en onder de microscoop leggen om te onderzoeken.
Mijn vader had al 15 jaar longkanker toen hij stierf en hij is niet daaraan of aan uitzaaiingen gestorven.
Meer meelezer dan schrijfster, maar wil jullie heel, heel veel sterkte wensen!
Dank je wel Chiki.
odi et amo
Ook een meelezer. Eens in de zoveel tijd raakt een topic mij anders dan andere. Deze is er 1. Ik heb niet toe te voegen of te melden. Maar ik denk aan je Lama. Heel veel sterkte!
Ook een meelezer en meelever.

Wat een achtbaan zitten jullie in zeg!

Zoveel onzekerheid.

Ik wens jullie allebei heel veel sterkte!

Hoop op een zo goed mogelijke uitslag voor jullie.

(Hier 'ervaring' met stiefvader van 60 jaar. Kampt er al twee jaar mee. Hij heeft chemopillen, 4D bestraling in het VU ziekenhuis en op dit moment vloeibaar chemisch spul. Geen chemo, wel chemisch. Weet niet precies wat.)
Voor sommige mensen wel Kwallenbal.

Heb je al eens bedacht voor welke mensen dit niet (nog) niet

geldt? Winkelpersoneel bijv. en nog een heeeleboel andere soorten personeel. Zelf moet ik ook nog werken op zaterdagmorgen, maar dat is eigen keuze.

Maar dat maakt het plaatje er niet minder geinig op natuurlijk.
odi et amo
Lamaatje, heb je je zinnen een beetje kunnen verzetten dit weekend? Hoe gaat het met jou? En met je man?
Het begint nu spannend te worden. Wat gaat de uitslag worden.

Ben bang voor de operatie, maar geen operatie betekent ook weer minder kansen. Ik begin nu een beetje te beseffen hoe ernstig de situatie is. 80% overlijdt binnen 2 jaar, ik wist het al, maar echt besef heeft toch even tijd nodig.

Mijn man is niet zo'n prater, die moet het ook even verwerken.

Zo af en toe gaat er wel het nodige door je heen.

Ik was gisteren op zo;n site, waar ze hoofddeksels verkopen voor mensen die kaal zijn. Dat vind ik nog tot daar aan toe.

Handig dat je je oksels niet meer hoeft te scheren, maar een kaal hoofd is toch wel koud. Dit is wel redelijk goed op te lossen.

Een tijdje als moslima door het leven geeft toch weer een hele nieuwe ervaring. Het ergste vind ik het vooruitzicht van de misslijkheid en het steeds moeten kotsen, mocht ik chemo gaan krijgen. Zelfs het vooruitzicht nu eindelijk wat kilo's kwijt te kunnen raken klinkt me niet aanlokkelijk in de oren. I

Er komen nu steeds meer confrontaties. Op mijn werk heb ik ook door gegeven dat ik ziek ben en geen nieuwe clienten erbij kan nemen. Ze waren gelukkig heel begripvol, maar het is toch raar om te zeggen terwijl ik me nu op de stress na, best redelijk voel. Ik ben alfahulp, kan dus ook niet in de ziektewet.

Mijn man is nog steeds werkeloos. Maar we houden de moed erin hoor. Ik kan me best bezig houden en het van me af zetten

als het echt moet.
odi et amo
Jeetje Lamaatje, dat zijn heftige statistieken. Ik kan me voorstellen dat je toch al zenuwachtig wordt voor donderdag. Heb je wat om je zinnen te verzetten?
Ga in therapie!
Ben nu Zodiac aan het kijken. Lekker in bed. Ik veel gewerkt en best moe.

Tablet erbij. Ik vermaak me prima.

En ik verheug me op mijn nieuwe laptop van de week. Tweedehands, maar maakt niet

Uit.

Ik hoop dat de verkoper eerlijk is en dat er niets aan mankeert. Ik moet maar even risico nemen, want ik heb geen geld voor een nieuwe. Alhoewel dat windows er wel gaaf uitziet.
odi et amo
Dat is fijn, daar kun je je lekker mee vermaken
Ga in therapie!
Ik heb er nu ook een, maar die loopt regelmatig vast doordat het schermstuurprogramma ermee ophoudt en bij online scrabbelen is dat heel irritant. Bovendien is hij te groot om straks mee naar het ziekenhuis te nemen. Mijn nieuwe wordt een15 inch, die zijn wat handelbaarder.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 18 maart 2013 @ 20:52:

Het begint nu spannend te worden. Wat gaat de uitslag worden.

Ben bang voor de operatie, maar geen operatie betekent ook weer minder kansen. Ik begin nu een beetje te beseffen hoe ernstig de situatie is. 80% overlijdt binnen 2 jaar, ik wist het al, maar echt besef heeft toch even tijd nodig.

Mijn man is niet zo'n prater, die moet het ook even verwerken.

Zo af en toe gaat er wel het nodige door je heen.

Ik was gisteren op zo;n site, waar ze hoofddeksels verkopen voor mensen die kaal zijn. Dat vind ik nog tot daar aan toe.

Handig dat je je oksels niet meer hoeft te scheren, maar een kaal hoofd is toch wel koud. Dit is wel redelijk goed op te lossen.

Een tijdje als moslima door het leven geeft toch weer een hele nieuwe ervaring. Het ergste vind ik het vooruitzicht van de misslijkheid en het steeds moeten kotsen, mocht ik chemo gaan krijgen. Zelfs het vooruitzicht nu eindelijk wat kilo's kwijt te kunnen raken klinkt me niet aanlokkelijk in de oren. I

Er komen nu steeds meer confrontaties. Op mijn werk heb ik ook door gegeven dat ik ziek ben en geen nieuwe clienten erbij kan nemen. Ze waren gelukkig heel begripvol, maar het is toch raar om te zeggen terwijl ik me nu op de stress na, best redelijk voel. Ik ben alfahulp, kan dus ook niet in de ziektewet.

Mijn man is nog steeds werkeloos. Maar we houden de moed erin hoor. Ik kan me best bezig houden en het van me af zetten

als het echt moet.Financieel is het zwaar shit dat je man werkeloos is (en ook relationeel gezien enerzijds misschien wel, dat je op elkaars lip zit en minder afleiding hebt hierbij), anderzijds is het misschien ook wel fijn in deze tijd. Iemand die er voor je thuis is, wat voor je kan zorgen, met je meekan naar het ziekenhuis etc.
Ik vind heerlijk dat hij thuis is, alleen de reden waarom is inderdaad echt shit. Gelukkig kan hij meestal een dag of 3 in de week oproepwerk doen.
odi et amo
Liev lamaatje als eerste een

Ik snap dat de chemo heel eng lijkt, er zijn heel veel soorten chemo's en elke kuur is anders maar je hoeft tegenwoordig er niet meer ziek door te worden. Er zijn hele goede medicijnen tegen de bijwerkingen.

Ik heb om een andere reden 6 chemokuren gehad, en heb geen een keer overgegeven ben ook niet echt heel misselijk geweest, was alleen erg moe en duf de eerste 5 dagen na het toedienen van de chemo.

Het kan heel erg meevallen, ben dus ook niet afgevallen erdoor

Ook heel veel sterkte met je operatie en alles eromheen
Fijn dat je afleiding hebt.

Nu eerst maar eens de uitslag donderdag afwachten en het behandelplan aanhoren. Het zijn idd heftige statistieken, maar er is tegenwoordig heel veel mogelijk en iedere ziekte is anders.

Als je de energie hebt en de geest, is het misschien goed om in ieder geval bezig te blijven en je conditie op peil te houden. Mocht er een operatie voorgesteld worden en mocht jij daar voor kiezen, dan kun je daar veel baat bij hebben.

Sterkte en ik duim voor zo 'goed' mogelijk nieuws donderdag.
Sterkte lamaatje. Hoop dat je straks weer meer duidelijkheid hebt. Is de nieuwe laptop er al?
Hoi Lamaatje, ik wil je allereerst heel veel sterkte wensen, wat een moeilijke tijd is dit voor je. Ik hoop dat het allemaal meevalt, en dat je goede vooruitzichten hebt.

Ik wil je ook even het volgende vertellen. Moeder van een kennis had ook longkanker, goed behandelbaar en de operatie is volledig geslaagd (deel long verwijderd en chemo). Op het moment van de operatie was haar hoofd 'schoon' maar een half jaar later kreeg ze opeens uitvalverschijnselen en bleek ze uitzaaiingen in de hersens te hebben. Ik begreep van mijn kennis dat de standaard chemo niet werkt in de hersens en dat de nieuwste behandelingsmethode is om preventief ook chemo voor de hersens te geven maar dit wordt nog niet overal gedaan.

Ik leg het verhaal even in lekentermen uit, zo heb ik het begrepen van mijn kennis (die zelf een medische achtergrond heeft, ik niet). Misschien zinvol om dit tzt te checken met je behandelaars? (en misschien is er een ervaringsdeskundige of arts die meeleest die dit kan bevestigen?)

Nogmaals heel veel sterkte!
Ik was weg dit weekend maar heb aan je gedacht Lamaatje. Kan me voorstellen dat het nu pas een beetje door begint te dringen, heftig hoor.

Ik hoop dat je nieuwe laptop een hele mooie en goede is en dat de verkoper ter goeder trouw is.
Ook ik kom je even groeten, en kijken hoe het gaat, maar je houdt je haaks.

Petje af, meis,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Pfff Lamaatje... Wat een sterke kanjer ben jij, zeg! Respect!
quote:zoembaya schreef op 19 maart 2013 @ 13:53:

Hoi Lamaatje, ik wil je allereerst heel veel sterkte wensen, wat een moeilijke tijd is dit voor je. Ik hoop dat het allemaal meevalt, en dat je goede vooruitzichten hebt.

Ik wil je ook even het volgende vertellen. Moeder van een kennis had ook longkanker, goed behandelbaar en de operatie is volledig geslaagd (deel long verwijderd en chemo). Op het moment van de operatie was haar hoofd 'schoon' maar een half jaar later kreeg ze opeens uitvalverschijnselen en bleek ze uitzaaiingen in de hersens te hebben. Ik begreep van mijn kennis dat de standaard chemo niet werkt in de hersens en dat de nieuwste behandelingsmethode is om preventief ook chemo voor de hersens te geven maar dit wordt nog niet overal gedaan.

Ik leg het verhaal even in lekentermen uit, zo heb ik het begrepen van mijn kennis (die zelf een medische achtergrond heeft, ik niet). Misschien zinvol om dit tzt te checken met je behandelaars? (en misschien is er een ervaringsdeskundige of arts die meeleest die dit kan bevestigen?)

Nogmaals heel veel sterkte!

Ja, helaas heeft longkanker een paar favoriete plekken om naar uit te zaaien. De lever, de hersenen, de botten en de lymfklieren.

Ik ben niet zo'n fan van bij voorbaat al bestralen of chemo.

Zowiezo vind ik het een zeer agressieve behandelmethode, maar voorlopig zijn er nog weinig goede alternatieven. En als je wat hebt gevonden moet je nog maar afwachten of het door het ziekenfonds wordt vergoed.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven