Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Jeetje isabon, twee weken wachten. Wat vreselijk lang.

Ik moet steeds aan jullie denken en zal aan jullie blijven denken de komende tijd.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Jeetje Lamaatje, ik '' stuit '' net op je topic.

Wat een vreselijk nieuws heb je gekregen.............

Ik heb er geen woorden voor,.......

Vind je ontzettend dapper, en veerkrachtig.

Respect !

Sterkte voor morgen.

Ook voor Isabon, en Beeldig
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik kan helaas niet meer doen dan aan jullie denken en jullie veel kracht toewensen, dat zal ik dan ook blijven doen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
lamaatje, bedankt voor je uitleg. Dus er is je een naar onderzoek bespaard? Gelukkig!

isabon, twee weken wachten. Pffffff! Heeft het team niet eerder tijd? of kost het resultaat zoveel tijd? Moeilijk hoor om zo lang geduld te moeten hebben...

lamaatje je hebt me aan het denken gezet met jouw opmerking over de wijze waarop artsen behandelingen voorschrijven. Ooit heb ik eens een boek daarover gelezen waarin jij misschien herkenning vindt. Het heet iets van 'dokter, er zit ook een vrouw aan de borst vast!'

Helaas zien artsen vaak op de allereerste plaats de kwaal en pas daarna de persoon die aan de aandoening lijdt.
Lamaatje, veel sterkte morgen!

Isabon, twee weken wachten!!! Slopend! Jij ook heel veel sterkte.
Sterkte morgen Lama
Sterkte dames. Ik duim voor jullie.

Vind jullie zo moedig dat jullie nog zo schrijven en vragen beantwoorden en nadenken over alles. Kan me ook voorstellen dat dat heel moeilijk is om te doen.

Sterkte nogmaals
Hier denk ik ook aan jullie, meer kan ik helaas niet doen, sterkte vrouwen! heel veel sterkte
Lamaatje ik hoop dat het onderzoek van vandaag goed gaat/is gegaan..

Zoals al eerder gezegd ik denk ook vaak aan jullie!

Jij ook sterkte Isabon met het bijna onmogelijke wachten op de uitslag.

Lamaatje, veel sterkte vandaag!

Ik ben blij dat je iets kunt met mijn woorden. Het is natuurlijk nogal een proces. Probeer je maar niet te veel te spiegelen aan hoe jij denkt dat anderen erin staan. Zelfs al zouden ze erin staan zoals jij denkt, dan nog... dit is jóuw proces. Als jij tijd, informatie, bezinning en misschien ook acceptatie nodig hebt vóór je verder wilt lopen in dat proces, dan mag je die tijd gewoon nemen. Blijf daar gewoon over in gesprek met je artsen.

Isabon, fijn dat het onderzoek je meeviel! En nu twee weken wachten? Oei wat een tijd, om in de zenuwen te zitten. Ook voor jou maar weer veel sterkte!
Sterkte vandaag lamaatje!
Ben alweer terug. Het viel reuze mee. Nog een beetje gevoelige keel, wat pijn op de borst af en toe en veel slijm ophoesten.

Er is 4 keer geprikt. Verder maar afwachten weer.

De boterham en het bakje vla nadien waren wel de onderdelen die het beste in de smaak vielen.
odi et amo
Gelukkig dat het mee viel Lamaatje Hoe lang moet je nu wachten op de uitslag?
FIjn dat het meeviel, Lamaatje. Wanneer krijg je de uitslag?
Goed om te horen dat het je is meegevallen lamaatje! Nu maar lekker rustig aan doen..

(misschien is wat koud/lauw water drinken prettig om de keel wat te verzachten en vochtig te houden/hoesten tegen te gaan?)
Lekker veel ijs eten Dit is de ultieme gelegenheid om dat te doen. Verzacht de keel.
Fijn dat het achter de rug is Lamaatje
Ik heb nog Duitse keelpastilles. Werken als een trein.

Beruhigt Hustenreiz und Heiserkeit. Morgen jodel ik weer als

de beste.

Volgende week donderdag heb ik de uitslag en een gesprek met

de longarts. Niet erg hoor, even een weekje rust. Lekker de gang van zaken van alle dag.
odi et amo
Het verwijderen van (een deel van) een long is wel de beste kans op genezing. De enige kans. Ik kan me wel voorstellen dat je het een eng idee vindt, maar er is met minder longinhoud te leven. Dat doen de meeste astma patiënten ook.

Ik ben blij dat je het onderzoek vond meevallen Lama. Mijn vader vond dat een heel vervelend onderzoek.
Voor Isabon sterkte met het wachten. Die weken duren voor je gevoel een eeuwigheid.
Lamaatje, mijn hulp had jouw leeftijd toen zij longkanker kreeg. Er is een stuk long weg gehaald en ze heeft chemo gehad. Ze is nu 3 jaar schoon en is blij dat ze het gedaan heeft. Zij werkt weer en doet alles wat ze voorheen ook deed.
quote:lamaatje schreef op 14 maart 2013 @ 12:04:

Ik heb nog Duitse keelpastilles. Werken als een trein.

Beruhigt Hustenreiz und Heiserkeit. Morgen jodel ik weer als

de beste.

Volgende week donderdag heb ik de uitslag en een gesprek met

de longarts. Niet erg hoor, even een weekje rust. Lekker de gang van zaken van alle dag.

Je hebt humor en klinkt heel erg nuchter.

Collega van man kreeg uitleg over de chemo waarbij de arts de opmerking plaatste dat er dan iets dood ging waarop collega zegt; ik mag toch hopen de tumor...

Zijn tumor is niet operabel trouwens, de tumor groeide al in zijn luchtpijp. Hij krijgt chemo en puntbestraling, ook geen feestje.

Sterkte lamaatje!
Oh, en isabon ook heel veel sterkte
quote:Anyco schreef op 14 maart 2013 @ 14:06:

[...]

Je hebt humor en klinkt heel erg nuchter.

Collega van man kreeg uitleg over de chemo waarbij de arts de opmerking plaatste dat er dan iets dood ging waarop collega zegt; ik mag toch hopen de tumor...

Zijn tumor is niet operabel trouwens, de tumor groeide al in zijn luchtpijp. Hij krijgt chemo en puntbestraling, ook geen feestje.

Sterkte lamaatje!

Hoe dat zit met die cellen in of bij de lymfklieren moet ik ook nog maar afwachten. Ze hebben 4 prikken gedaan, maar dom dom dat ik dus niet heb gevraagd of al te zien dat die cellen niet goed waren

of alleen maar verdacht. Als er werkelijk al kwaadaardige cellen in de lymflier zitten is er in principe toch sprake van uitzaaiing en dan moeten ze inderdaad niet te dicht bij de luchtpijp zitten, want dan kunnen ze die niet weghalen.

Thanks trouwens voor al jullie positieve verhalen. Die zijn er natuurlijk ook. En ja, beter worden is toch het uiteindelijke doel.

Alleen weten de artsen natuurlijk ook niet altijd van te voren wat de gevolgen van een bestraling zijn, dat maakt het allemaal heel ingewikkeld.

Humor en tumor verschillen maar 1 letter. Misschien is het een bijverschijnsel van de ziekte.
odi et amo
Fijn dat het je meeviel lamaatje!

Tumorhumor... ik ken het. Het hield mij destijds staande in de kankerperiode. Zo zei ik tegen mijn man: ' zo, nou heb je eindelijk een echte kankertrut!'

Of, toen ik naar radiotherapie was geweest en dezelfde dag een vriendin tegen kwam: ' zeg nu zelf: ik zie er toch weer stralend uit vandaag?'

En, ik maakte ook wel eens de opmerking dat ik zo in de chemobox gezet kon worden omdat ik vol troep zat.

Nee, niet iedereen kan deze humor hebben maar als het je erdoor trekt zou ik zeggen: gewoon doen!

O ja, we waren in het Avl en de chemo was net ingelopen en er werd nog even doorgespoeld met schoon water in mijn arm, omdat mijn man en ik nog ver moesten rijden met de auto en de avondspits lonkte zei mijn man schertsend: ' nou hup met jouw leuke kont, je hebt al lang genoeg stil gezeten in die stoel!' Een verpleegkundige antwoordde geschrokken: ' maar meneeeeeeer!'

Brullen van het lachen moesten we samen toen, heerlijk!

Zijn die Germaanse snoepjes van jou ook nog een beetje lekker dan? Of dat nog net niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven