Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Hier ook een meelezer,maar ik wil je dan ook heel veel sterkte en kracht toewensen
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
quote:max09 schreef op 19 maart 2013 @ 13:46:

Sterkte lamaatje. Hoop dat je straks weer meer duidelijkheid hebt. Is de nieuwe laptop er al?

Nog niet max. De huidige eigenaar heeft een nieuwe gekocht met windows 8 en zit ook te wachten totdat hij afgeleverd wordt.

Ben nu wel voorzien gelukkig. Ben een beetje verslaafd aan dat ding.

Verder iedereen weer bedankt voor de support voor jullie allemaal.
odi et amo
quote:paprikaatje schreef op 19 maart 2013 @ 13:38:

Fijn dat je afleiding hebt.

Nu eerst maar eens de uitslag donderdag afwachten en het behandelplan aanhoren. Het zijn idd heftige statistieken, maar er is tegenwoordig heel veel mogelijk en iedere ziekte is anders.

Als je de energie hebt en de geest, is het misschien goed om in ieder geval bezig te blijven en je conditie op peil te houden. Mocht er een operatie voorgesteld worden en mocht jij daar voor kiezen, dan kun je daar veel baat bij hebben.

Sterkte en ik duim voor zo 'goed' mogelijk nieuws donderdag.Met mijn verstand weet ik dat ook wel paprikaatje
odi et amo
Hoop dat de lap er snel is, en inderdaad goed functioneert. Nog even afwachten maar. Sterkte!!
Lamaatje, je hebt het over 20%. Dit geldt toch met name voor de variant kleincellige longkankers?

Je weet toch nog niet welk type jij hebt?

We hoeven er niet om heen te draaiien dat we weten dat de prognose bij longkanker niet heel gunstig is. Maar jij bent geen statistiek jij bent jij, hou dat voor ogen meis!

Heb je afleiding genoeg? Computeren kun je eventueel ook bij de bieb, gratis. Voor nood kan het een uitkomst zijn. Ze hebben er ook filmpjes voor weinig in de verhuur en online kun je zelfs ebooks lezen als je lid van de bieb bent.

Knufffffffffffff
Sterkte voor donderdag!

Ook veel sterkte aan de andere dames, knufffff.
quote:Shalimar schreef op 19 maart 2013 @ 17:01:

Lamaatje, je hebt het over 20%. Dit geldt toch met name voor de variant kleincellige longkankers?

Je weet toch nog niet welk type jij hebt?

We hoeven er niet om heen te draaiien dat we weten dat de prognose bij longkanker niet heel gunstig is. Maar jij bent geen statistiek jij bent jij, hou dat voor ogen meis!

Heb je afleiding genoeg? Computeren kun je eventueel ook bij de bieb, gratis. Voor nood kan het een uitkomst zijn. Ze hebben er ook filmpjes voor weinig in de verhuur en online kun je zelfs ebooks lezen als je lid van de bieb bent.

Knufffffffffffff

Nee, we hoeven er niet om heen te draaien. Elk uur sterft er iemand aan longkanker. Ik bedoel hiermee alleen te zeggen dat

het een zeer ernstige ziekte is, waar weinig mensen van genezen.

Meer niet. Er zijn meer soorten kanker die moeilijk te behandelen

zijn, baarmoederhalskanker is er zo een. Bij borstkanker is de overlevingskans dan weer veel groter.

Wat het allemaal voor mij persoonlijk betekent moeten we nog afwachten. Dat ligt eraan of ze de uitzaaiing mee kunnen nemen

in een eventuele operatie.

Trouwens hobbies genoeg. Ik zou eigenlijk moeten stoppen met werken
odi et amo
Pffff, ik zit hier net naar discovery te kijken.

Sigaretten roken mag dan niet slim zijn, met een kayak van

een wildstromende waterval met overal rotsen afvaren is toch ook nogal een risicovolle actie.
odi et amo
Maar wel een stuk gaver, lamaatje.

Hoe is met je? Ik steek morgen een kaarsje voor je aan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Dank je mrs. Stanley. Dat geeft altijd zo'n fijne warmte, een brandend kaarsje.

Gauw kijken naar discovery dan, ik krijg er de rillingen van.
odi et amo
Sterkte lamaatje, het zal niet makkelijk zijn
Heel veel sterkte Lamaa.
Sterkte morgen!
Veel sterkte morgen Lamaatje, ook ik zal aan je denken.
Ga in therapie!
Sterkte morgen!
lamaatje, ik kan niet zoveel met statistieken en percentages bij kanker.

-volgens de ha had ik destijds een kans van 99,9% dat de afwijking in mijn borst goedaardig was. Wel, ik bleek dus wél kanker te hebben en daarmee dus van het ene moment te gaan van een tiende % naar de volle 100% kanker op het andere moment. Verder had ik een heel kleine kans dat het een hormoongevoelig variant was oa gezien mijn jonge leeftijd destijds. Maar: Bingo!-

Binnen een doorgaans 'gunstige' kankersoort heb je grote verschillen in genezing en binnen een doorgaans 'minder gunstige' kankersoort heb je ook grote verschillen in genezing.

Het is vaak een kwestie van geluk hebben en de juiste kaarten in handen hebben om dit grillige spel te spelen. Het wel of niet begrijpen van de spelregels leidt niet automatisch tot verlies of winst.

Heel veel sterkte morgen, ik duim voor een zo gunstig mogelijke uitslag!
Lamaatje en Isabon, even een voor jullie!
Ik zag dit topic en wil je heel veel sterkte toewensen voor morgen
Oh Isabon ook een en een

Wat verschrikkelijk dat jullie dit moeten doormaken...
Hoe is het Isabon?
odi et amo
Het is nog steeds afwachten. Nog een week tot ik weer naar de internist moet.

Dan ga je denken: als het echt erg is hadden ze misschien wel gebeld? Gloort er hoop?

Ik heb nog steeds koorts, elke dag sinds januari. En ben erg moe. Mijn dag nacht ritme ligt overhoop. En ik mis mijn werk.

Maar goed, het blijft afwachten.

Hoe hou jij je Lamaatje?
Oh en ik durf het bijna niet te zeggen, maar van de spanning ben ik weer gaan roken. Hoe dom...
Isa
Sterkte Lama vandaag

Isa
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Lamaa er wordt aan je gedacht vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven